Home » Știință » Astronomii au detectat una dintre cele mai vechi stele din univers. Se află în galaxia noastră

Publicat: 08.11.2018
Specialiştii au observat existenţa unei stele vechi de 13,5 miliarde de ani chiar în interiorul Căii Lactee. Denumită 2MASS J18082002–5104378 B, aceasta ar putea fi cea mai veche stea din univers.

Cea mai importantă caracteristică a stelei descoperite recent este reprezentată de conţinutul redus de metal. Conform Science Alert, la începutul formării universului nu existau metale. Cu cât stelele din prezent s-au format mai recent, cu atât conţinutul lor de metale este mai mare.

Astfel, specialiştii au descoperit că 2MASS J18082002–5104378 B are cel mai mic conţinut de metale descoperit până în prezent într-o stea. Descoperirea poate rescrie vechimea pe care o are discul plin de stele al galaxiei noastre. El ar putea fi cu 8-10 miliarde de ani mai vechi decât a fost estimat anterior. De asemenea, are o masă echivalentă cu 10% din cea a Soarelui. Din cauza dimensiunii sale reduse, deşi se află în galaxia noastră, 2MASS J18082002–5104378 B nu a putut fi detectată până în prezent.

În prezent, astronomii au reuşit să o detecteze mulţumită companionului său. Cercetătorii analizau steaua în momentul în care au observat mişcarea estompată a lui 2MASS J18082002–5104378 B. Analizele spectroscopice au fost cele ce au dezvăluit conţinutul redus de metale. „Stelele masive mor mai rapid, însă cele cu o masă cât 20% din cea a Soarelui pot trăi până la 13 miliarde de ani”, a declarat astrofizicianul Andrew Casey din cadrul Universităţii Monash, Australia. „Problema este că astronomii au crezut până acum că primele stele din univers erau masive şi că niciuna dintre ele nu a supravieţuit. Descoperirea recentă schimbă, însă, modul în care cercetătorii vor analiza în viitor stelele şi vechimea lor.