Home » Știință » Indiciile vieţii de pe Marte, descoperite într-un deşert din Chile

Indiciile vieţii de pe Marte, descoperite într-un deşert din Chile

Publicat: 01.03.2019
Un rover aflat într-o zonă de pe Pământ asemănătoare cu mediul de pe Marte a reuşit să obţină probe de sub suprafaţa solului în timpul unei misiuni de căutare a semnelor de viaţă. Experimentul a avut loc în deşertul Atacama din Chile.

Probele de sol conţineau o serie de microbi distribuiţi în grupuri, fapt ce dovedeşte nivelul limitat de apă, lipsa nutrienţilor şi compoziţia chimică a solului. Descoperirile vor ajuta la căutarea dovezllor semnelor de viaţă în cadrul misiunilor viitoare de pe Marte, scrie Phys.

„Am demonstrat că roverul poate obţine sol din subteran dintr-o zonă similară cu cea de pe Marte, dar care se află pe Pământ”, a declarat Stephen Pointing, profesor din cadrul Yale-NUS College, Singapore. „Reuşita este importantă deoarece mare parte din comunitatea ştiinţifică este de acord că orice tip de viaţă de pe Marte ar fi apărut sub suprafaţa solului, unde mediul nu este atât de aspru, radiaţiile sunt mai scăzute”, a adăugat el.

El a mai explicat că: „Am descoperit microbi adaptaţi unui nivel ridicat de salinitate, similar cu cel pe care ne aşteptăm să-l găsim pe Marte. Aceşti microbi sunt foarte diferiţi faţă de cei ce apar de obicei pe suprafaţa deşerturilor”.

În 2020, NASA şi Agenţia Spaţială Europeană vor începe o misiune de amplasare a roverelor pe suprafaţa lui Marte. Vehiculele spaţiale vor căuta dovezi ale existenţei vieţii extraterestre din trecut şi prezent, şi pentru prima dată vor fora sub suprafaţa marţiană, unde specialiştii preconizează că se ascunde viaţa microbiană vie.

Dovezi ale unor râuri masive ce au existat pe Marte, prezentate într-o nouă imagine