Home » Știință » Imaginea uimitoare a unei galaxii spirală, înregistrată de Hubble

Imaginea uimitoare a unei galaxii spirală, înregistrată de Hubble

Publicat: 10.05.2019
Telescopul spaţial Hubble a înregistrat o imagine spectaculoasă a unei galaxii spirală.

Galaxiile spirală (sau spiralate) sunt cunoscute ca fiind o combinaţie de mişcări rapide în spirală, braţe enorme care împrăştie stele strălucitoare, aprinderi strălucitoare de gaz şi benzi întunecate de praf cosmic, potrivit NASA.

Galaxia din imaginea de mai sus, cunoscută ca NGC 2903, este localizată la aproximativ 30 de milioande de ani-lumină de Pământ, în constelaţia Leo.

Hubble a obţinut noua imagine în timp ce studia regiunile centrale a aproximativ 145 de galaxii cu disc.

Lansat în orbita joasă a Pământului în 1990, telescopul Hubble este un proiect comun al NASA şi ESA (Agenţia Spaţială Europeană). De-a lungul anilor, a înregistrat o multitudine de imagini impresionate din spaţiu.

„Acest studiu are scopul de a ajuta astronomii să înţeleagă mai bine relaţia dintre găurile negre care stau la pândă în inima galaxiilor, precum aceasta, şi un bulgăre de stele, gaze şi praf în formă de minge de rugby din centrul galaxiei, precum se poate vedea în această imagine”, a precizat NASA, citată de Fox News