Home » D:News » Un nou test arată care este cel mai sigur loc din avion în cazul unei prăbuşiri (VIDEO)

Un nou test arată care este cel mai sigur loc din avion în cazul unei prăbuşiri (VIDEO)

Un nou test arată care este cel mai sigur loc din avion în cazul unei prăbuşiri (VIDEO)
Publicat: 24.09.2012
O aeronavă Boeing 727 s-a prăbuşit de curând în deşertul Sonora din Mexic. Nu este vorba despre o tragedie, ci despre un experiment ce dorea să identifice efectele prăbuşirii şi să stabilească care sunt procedurile ce fac mai probabilă supravieţuirea.

Aeronava era dotată cu camere, senzori şi cu manechine speciale, ce conţineau oase casante, similare celora ce se găsesc în trupul uman. Manechinele erau aşezate în trei poziţii diferite: în poziţia „brace” (recomandată pasagerilor în momentul în care aeronava se prăbuşeşte) şi protejate de centura de siguranţă, într-o poziţie obişnuită şi cu centura de siguranţă cuplată, iar cel de-al treilea manechin nu se găsea nici în poziţia „brace” şi nici nu avea centura de siguranţă cuplată.

În urma analizei efectuate de cercetători după prăbuşirea aeronavei, aceştia au concluzionat că pasagerii ce se găseau în partea din faţă a avionului, unde se găsesc de obicei cabinele din clasele business şi premium, aveau şanse mai mici de a supravieţui impactului. După ce s-a ciocnit de sol, partea din faţă a avionului şi primele 11 rânduri au fost detaşate de restul aeronavei, fiind înregistrată o forţă de 12G.

Experţii au concluzionat că niciunul din pasagerii ce călătoreau la clasa întâi nu ar fi supravieţuit impactului, însă 78% din ceilalţi călători ar fi scăpat cu viaţă în urma prăbuşirii, şansele de supravieţuire crescând cu cât aceştia se aflau mai aproape de partea din spate a avionului.

De asemenea, cercetătorii afirmă că manechinul care se găsea în poziţia de siguranţă „brace” şi care avea centura de siguranţă cuplată ar fi supravieţuit impactului. Manechinul care avea centura de siguranţă cuplată dar care nu se găsea în poziţia de siguranţă ar fi suferit lovituri severe în zona capului, iar manechinul care nu a adoptat nicio măsură de siguranţă ar fi decedat.

Noua cercetare confirmă un studiu efectuat în 2007 de revista Popular Mechanics. Reporterii publicaţiei au analizat toate prăbuşirile ce au avut loc după 1971 şi au studiat rata de supravieţuire a pasagerilor în funcţie de locul pe care îl ocupau. Studiul a arătat că pasagerii situaţi pe locurile din spatele aeronavei au supravieţuit în 69% din cazuri, cei aflaţi în dreptul aripilor în 56% din cazuri, iar cei poziţionaţi în partea din faţă a avionului au scăpat cu viaţă în doar 49% din cazuri.

Iată clipul video ce surprinde experimentul efectuat în deşertul Sonora:

Sursa: The Telegraph

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
Un aeroport din Japonia nu a pierdut niciun bagaj din 1994 încoace
Un aeroport din Japonia nu a pierdut niciun bagaj din 1994 încoace
SUA încearcă să convingă Rusia și China să nu folosească Inteligența Artificială la armele nucleare
SUA încearcă să convingă Rusia și China să nu folosească Inteligența Artificială la armele nucleare
Telescopul Gemini a făcut o descoperire neașteptată despre stelele binare gigantice
Telescopul Gemini a făcut o descoperire neașteptată despre stelele binare gigantice
Opere pierdute ale Fraților Grimm, redescoperite în colecția unei biblioteci din Polonia
Opere pierdute ale Fraților Grimm, redescoperite în colecția unei biblioteci din Polonia
André-Marie Ampère, unul dintre fondatorii științei electromagnetismului clasic
André-Marie Ampère, unul dintre fondatorii științei electromagnetismului clasic
Hans Christian Orsted, pionierul electromagnetismului
Hans Christian Orsted, pionierul electromagnetismului
Carmen Tănase povestește cum se simte, la propriu, ÎNVIEREA | Altceva cu Adrian Artene
Carmen Tănase povestește cum se simte, la propriu, ÎNVIEREA | Altceva cu Adrian Artene
Test de cultură generală. Care dintre polii Pământului este mai cald decât celălalt?
Test de cultură generală. Care dintre polii Pământului este mai cald decât celălalt?
Cea mai nouă tehnologie wireless 6G, de 500 de ori mai rapidă decât cele mai simple telefoane inteligente
Cea mai nouă tehnologie wireless 6G, de 500 de ori mai rapidă decât cele mai simple telefoane inteligente
Cel mai mare producător de ulei de măsline din lume trage un semnal de alarmă
Cel mai mare producător de ulei de măsline din lume trage un semnal de alarmă
Rusia folosește arme chimice în Ucraina, acuză Departamentul de Stat al SUA
Rusia folosește arme chimice în Ucraina, acuză Departamentul de Stat al SUA
Mai multe zone din India, lovite de temperaturi record
Mai multe zone din India, lovite de temperaturi record
Timp de 25 de ani acesta a fost cel mai înalt zgârie-nori din lume
Timp de 25 de ani acesta a fost cel mai înalt zgârie-nori din lume
A început deszăpezirea pe Transfăgărășan! Când ar putea fi permisă circulația?
A început deszăpezirea pe Transfăgărășan! Când ar putea fi permisă circulația?
Cu ce vopsim ouăle de Paște? „Nu folosiți vopsea tipografică sau pentru textile”
Cu ce vopsim ouăle de Paște? „Nu folosiți vopsea tipografică sau pentru textile”
Micii vegani, tot mai preferați de români. Câți mici din carne mănâncă în medie un român?
Micii vegani, tot mai preferați de români. Câți mici din carne mănâncă în medie un român?
De ce a renunțat actorul Martin Freeman la vegetarianism după 38 de ani?
De ce a renunțat actorul Martin Freeman la vegetarianism după 38 de ani?
Guglielmo Marconi, inventatorul telegrafiei fără fir. Părintele radioului modern
Guglielmo Marconi, inventatorul telegrafiei fără fir. Părintele radioului modern