Home » D:News » De ce nu vor avea ferestre locomotivele celor mai noi trenuri japoneze, ce ating 500 km/h? (VIDEO)

De ce nu vor avea ferestre locomotivele celor mai noi trenuri japoneze, ce ating 500 km/h? (VIDEO)

Publicat: 07.06.2013
În cursul acestei săptămâni, compania Central Japan Railway (JR Tokai) a dezvăluit primul model comercial al celui mai nou tren de înaltă viteză japonez. Intitulat L0, noul model renunţă la roţile convenţionale, urmând să se deplaseze cu ajutorul levitaţiei magnetice.

Modelul L0 va atinge viteze maxime de 500 de km/oră, urmând să fie disponibil publicului larg începând cu anul 2027. De curând, JR Tokai a anunţat că va extinde traseul de testare la 43 de kilometri, pentru a permite efectuarea testelor complete înainte de a lansa trenul oficial.

După ce trenul L0 va fi disponibil publicului, durata unei călătorii între Tokyo şi Nagoya se va reduce de la 100 de minute la doar 40 de minute. Începând cu 2045, o călătorie între Tokyo şi Osaka (al doilea oraş japonez ca dimensiune) va dura doar o oră, faţă de 2 ore şi 25 de minute, cât durează acum.

Noul tren de tip maglev este primul tren ce beneficiază de electromagneţii superconducători, ce elimină rezistenţa electrică şi care reuşesc să producă un câmp magnetic mai puternic. Acest lucru permite trenului să leviteze la o înălţime mai mare decât trenurile maglev convenţionale ce sunt folosite în prezent.

Locomotiva măsoară 28 de metri în lungime, dintre care 15 metri sunt ocupaţi de „nasul” caracteristic al trenului. Deoarece trenul nu va fi condus de un om, ci va fi complet automatizat, locomotiva nu este dotată cu un parbriz, precum locomotivele trenurilor de superviteză obişnuite. Un computer aflat la distanţă va controla trenul, iar o cameră video situată pe „nasul” trenului va detecta potenţialele pericole ce ar putea provoca un accident, precum apariţia neaşteptată a unui animal.

Vagoanele măsoară 24,3 metri în lungime, ferestrele disponibile pasagerilor fiind ceva mai mici decât cele folosite în trenurile de superviteză convenţionale. Acest lucru permite reducerea cantităţii de geam folosit, ceea ce permite trenului să cântărească mai puţin şi să consume mai puţin curent electric.

Pentru că trenul va călători prin tuneluri săpate la 40 de metri adâncime la viteze foarte mari, un aliaj foarte puternic din aluminiu este folosit pentru a ranforsa caroseria. De asemenea, inginerii au folosit şi un plastic ranforsat cu fibră de carbon ce este utilizat de obicei în aripile avioanelor proiectate să zboare la altitudini mari.

Trenul L0 nu este singura inovaţie japoneză din domeniul feroviar. Japonia a inaugurat epoca trenurilor de superviteză acum aproape 50 de ani: trenurile „Shinkansen”, ce transportau călătorii la viteze nemaivăzute la acea vreme, de 209 kilometri pe oră, au fost inaugurate cu ocazia Jocurilor Olimpice de Vară din 1964.

Iată o filmare realizată într-unul din trenurile japoneze maglev cu ocazia unei călătorii de test:

Surse: Japan Daily Press, Asahi Shimbun, LiveScience

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
Universul invizibil dezvăluie noi indicii despre materia întunecată
Universul invizibil dezvăluie noi indicii despre materia întunecată
Vieți marcate de lepră: conducători, poeți și un gest rar de devoțiune
Vieți marcate de lepră: conducători, poeți și un gest rar de devoțiune
De ce ni se pare că luna decembrie „vine mai devreme” în fiecare an?
De ce ni se pare că luna decembrie „vine mai devreme” în fiecare an?
Ligrul: întâlnirea rară dintre regele leu și tigru
Ligrul: întâlnirea rară dintre regele leu și tigru
Cine a fost Cleopatra dincolo de mitul seducției? O regină cultivată, o jucătoare politică redutabilă și o figură istorică mult mai complexă decât legenda
Cine a fost Cleopatra dincolo de mitul seducției? O regină cultivată, o jucătoare politică redutabilă și o figură ...
Funicularul, ingineria care face accesibile pantele imposibile
Funicularul, ingineria care face accesibile pantele imposibile
„Olympia” lui Édouard Manet: de la acuzații de imoralitate și plagiat la redefinirea nudului în pictura modernă
„Olympia” lui Édouard Manet: de la acuzații de imoralitate și plagiat la redefinirea nudului în pictura modernă
Ce este ADHD și ce înseamnă cu adevărat
Ce este ADHD și ce înseamnă cu adevărat
De ce unii specialiști recomandă cafeaua înainte de somn? Explicația biologică, pe înțelesul tuturor
De ce unii specialiști recomandă cafeaua înainte de somn? Explicația biologică, pe înțelesul tuturor
Cum a măsurat Eratostene circumferința Pământului cu un băț în anul 240 î.Hr.?
Cum a măsurat Eratostene circumferința Pământului cu un băț în anul 240 î.Hr.?
De ce lipsesc culori din Soare? Nici măcar oamenii de știință nu au răspunsul complet!
De ce lipsesc culori din Soare? Nici măcar oamenii de știință nu au răspunsul complet!
Cel mai nou și avansat portavion al Chinei a traversat Strâmtoarea Taiwanului
Cel mai nou și avansat portavion al Chinei a traversat Strâmtoarea Taiwanului
Cum a instituit Ceauşescu „starea de necesitate” ca urmare a „acţiunilor irendentise”
Cum a instituit Ceauşescu „starea de necesitate” ca urmare a „acţiunilor irendentise”
Cum au ajuns câteva monede americane să valoreze 17 milioane de dolari?
Cum au ajuns câteva monede americane să valoreze 17 milioane de dolari?
Încă doi sateliți europeni Galileo au fost lansați pe orbita Pământului
Încă doi sateliți europeni Galileo au fost lansați pe orbita Pământului
Tradiții și ritualuri pentru a sărbători solstițiul de iarnă
Tradiții și ritualuri pentru a sărbători solstițiul de iarnă
Bursele sociale pentru studenți vor primi o suplimentare de 60 de milioane de euro
Bursele sociale pentru studenți vor primi o suplimentare de 60 de milioane de euro
O descoperire despre modul în care dinozaurii își creșteau puii schimbă tot ce știam până acum
O descoperire despre modul în care dinozaurii își creșteau puii schimbă tot ce știam până acum