Home » D:News » Misterul zborului MH370. Detaliul care dă speranţă rudelor pasagerilor. ”Ar putea fi încă în viaţă”

Misterul zborului MH370. Detaliul care dă speranţă rudelor pasagerilor. ”Ar putea fi încă în viaţă”

Misterul zborului MH370. Detaliul care dă speranţă rudelor pasagerilor. ”Ar putea fi încă în viaţă”
Publicat: 28.04.2014
Unul din numeroasele mistere ale cursei dispărute MH370 este legat de radiobaliza de localizare, care în mod normal ar fi trebuit să lanseze automat, în momentul impactului, un semnal de urgenţă. Cu toate acestea, nu a existat un asemenea semnal.

Rudele celor 239 de pasageri şi membri ai echipajului se agaţă  de speranţa pe care le-o oferă lipsa acestui semnal de urgenţă.

Teoretic, acest lucru poate fi explicat prin faptul că avionul Malaysia Airlines ar fi aterizat în siguranţă undeva, iar oamenii de la bord ar putea fi încă în viaţă.

Familiile pasagerilor au adresat guvernului din Malaysia o listă cu 12 de întrebaări despre dispariţia avionului, cele mai multe dintre ele fiind legate de radiobaliza care emite semnalul de localizare.

Radiobaliza de localizare a aeronavei, care este concepută special ca să se activeze în momentul impactului, nu poate fi dezactivată de piloţi sau de răpitori, în cazul deturnării avionului.

Ea este alimentată de baterii şi inaccesibilă membrilor echipajului. Prin urmare, această radiobaliză ar fi trebuit să se activeze automat.

Cu toate acestea, experţii contactaţi de CNN spun că, în cazul unei prăbuşiri în ocean, sistemul putea să se defecteze.
Există câteva explicaţii posibile: poate în momentul impactului radiobaliza s-a stricat sau poate antena ei s-a rupt de fuselaj.

Mai plauzibil este însă ca radiobaliza să fi fost activată, dar avionul s-a scufundat aşa de repede (în mai puţin de 50 de secunde) încât nu a mai avut timp să trimită primul semnal de urgenţă. Radiobalizele nu funcţionează sub apă.

Deocamdată nimeni nu ştie ce s-a întâmplat cu sistemul de localizare şi de ce nu a transmis niciun semnal de urgenţă.
Astfel, unele din rudele pasagerilor cred că avionul ar putea fi intact pe undeva, iar călătorii ar mai putea fi salvaţi.

Balizele emit un semnal electronic de urgenţă, ajutând astfel la localizarea epavei. Pentru că funcţionează pe bază de unde radio, ele nu funcţionează sub apă, precizează compania care le-a produs, Honeywell.

Cursa MH370 a avut patru balize de localizare. Două se aflau în zona unde erau ţinute şi vestele de salvare şi putea fi activate manual sau la contactul cu apa, una se afla în cabina piloţilor, iar alta era fixată lângă uşa din spate şi conectată la o antenă de pe partea de sus a avionului. Aceasta putea fi activată de pilot sau la impact, automat.

După ce este activată, o radiobaliză emite semnale scurte, codificate, pe 3 frecvenţe diferite, care pot fi recepţionate de avioanele care caută epava. Una din aceste frecvenţe, cea de 406 MHz, poate fi recepţionată şi de sateliţii geostaţionari. În cazul cursei Malaysia Airlines, nici acest semnal nu a fost detectat.

Căutările cu submarinul vor continua

Căutările efectuate cu ajutorul unui submarin pentru găsirea epavei avionului Boeing 777 al Malaysia Airlines în Oceanul Indian se vor intensifica, a anunţat luni premierul australian, precizând că este „foarte improbabil” ca rămăşiţele să fi rămas la suprafaţă, relatează AFP.

„Este foarte improbabil în acest stadiu să găsim vreun fragment de avion la suprafaţa oceanului„, a declarat Tony Abbott în cursul unei conferinţe de presă la Sydney. La peste 50 de zile de la dispariţia sa, „majoritatea componentelor (avionului) înghiţite de apă trebuie să se fi scufundat”, a declarat el.

Căutările cu submarinul vor fi intensificate şi extinse, „dacă va fi necesar, la toată zona de impact estimată, respectiv 700 de kilometri pe 80”, a adăugat el.

Zborul MH370 al Malaysia Airlines a dispărut la 8 martie cu 239 de persoane la bord, dintre care 153 de chinezi.

Avionul, care făcea legătura între Kuala Lumpur şi Beijing, s-ar fi scufundat în sudul Oceanului Indian, dar nicio urmă materială a aparatului nu a fost găsită, în pofida unei operaţiuni vaste de căutare navală şi aeriană, desfăşurată în largul coastelor estice ale Australiei.

Avioanele care pleacă din oraşul Perth către zona situată la 1.500-2.000 de kilometri „operează la limita” condiţiilor de securitate cerute, cu rotaţii lungi şi uneori realizate la altitudine joasă în condiţii meteo dificile, a subliniat premierul australian.

Zona de impact a aparatului a fost definită graţie sateliţilor care au înregistrat ultimele mişcări ale avionului, precum şi depistării ultrasunetelor provenite probabil de la cutiile negre înainte de descărcarea bateriilor.

Un robot sub forma unei torpile, echipat cu un sonar, Bluefin-21, a sondat 400 de kilometri pătraţi în jurul acestor emisii sonore timp de zece zile, fără vreun rezultat.

Robotul va continua căutările, dar Australia, care coordonează operaţiuni, analizează recursul la societăţi private pentru consolidarea dispozitivului şi scurtarea aşteptării familiilor care vor să afle ce s-a întâmplat cu rudele lor sau să recupereze cadavrele.

Surse: CNN, Mediafax
 

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
Gerard Peter Kuiper, pionier în explorarea Sistemului Solar. Părintele științei planetare moderne
Gerard Peter Kuiper, pionier în explorarea Sistemului Solar. Părintele științei planetare moderne
Un copil a găsit o piesă rară de Lego pe o plajă din Marea Britanie
Un copil a găsit o piesă rară de Lego pe o plajă din Marea Britanie
Astăzi se împlinesc 79 de ani de când Hitler o lua de soţie pe Eva Braun, în buncărul în care aveau să se sinucidă a doua zi
Astăzi se împlinesc 79 de ani de când Hitler o lua de soţie pe Eva Braun, în buncărul în care aveau să se sinucidă ...
Un drog „neobișnuit de puternic” a omorât un om și a băgat alți opt în spital
Un drog „neobișnuit de puternic” a omorât un om și a băgat alți opt în spital
România este paradisul băncilor
România este paradisul băncilor
Alphabet, compania care deține Google, depășește o capitalizare de 2.000 de miliarde de dolari
Alphabet, compania care deține Google, depășește o capitalizare de 2.000 de miliarde de dolari
O femeie din India a inhalat un ac decorativ care i-a ajuns în plămâni
O femeie din India a inhalat un ac decorativ care i-a ajuns în plămâni
Harriet Quimby, prima femeie care a traversat în zbor Canalul Mânecii
Harriet Quimby, prima femeie care a traversat în zbor Canalul Mânecii
Un rezervor uriaș de apă a fost găsit ascuns adânc sub suprafața Pământului
Un rezervor uriaș de apă a fost găsit ascuns adânc sub suprafața Pământului
Frații Montgolfier, inventatorii balonului cu aer cald. Pionierii zborului cu echipaj uman
Frații Montgolfier, inventatorii balonului cu aer cald. Pionierii zborului cu echipaj uman
7 celebrități despre care nu ai știut că au fost inventatori
7 celebrități despre care nu ai știut că au fost inventatori
Carl Benz, inventatorul primului automobil modern. „Primul meu client a fost nebun. Al doilea voia să moară”
Carl Benz, inventatorul primului automobil modern. „Primul meu client a fost nebun. Al doilea voia să moară”
Frații Lumière și Revoluția Cinematografică
Frații Lumière și Revoluția Cinematografică
Cercetătorii spun că au găsit noi dovezi pentru o planetă ascunsă în Sistemul Solar
Cercetătorii spun că au găsit noi dovezi pentru o planetă ascunsă în Sistemul Solar
Jami Gertz, cea mai bogată actriță de la Hollywood. „Mă aflu într-un moment al vieții mele în care sunt atât de plină încât vreau mai mult”
Jami Gertz, cea mai bogată actriță de la Hollywood. „Mă aflu într-un moment al vieții mele în care sunt atât de ...
Cărți scoase de pe rafturile Bibliotecii Naționale a Franței deoarece ar conține arsenic
Cărți scoase de pe rafturile Bibliotecii Naționale a Franței deoarece ar conține arsenic
Amendă uriașă după o ceartă pe social media
Amendă uriașă după o ceartă pe social media
În urmă cu aproape opt decenii, italienii îl executau pe „Il Duce”
În urmă cu aproape opt decenii, italienii îl executau pe „Il Duce”