Home » D:News » Semnalele cerebrale pot prezice reacţia publicului la vizionarea unor imagini şi succesul mesajului difuzat

Semnalele cerebrale pot prezice reacţia publicului la vizionarea unor imagini şi succesul mesajului difuzat

Semnalele cerebrale pot prezice reacţia publicului la vizionarea unor imagini şi succesul mesajului difuzat
Publicat: 31.07.2014
Analiza activităţii cerebrale ar putea deveni în curând un instrument de evaluare a succesului clipurilor publicitare, a celor muzicale, precum şi al filmelor, potrivit unui studiu al cercetătorilor americani publicat în revista Nature Communication şi citat de AFP.

Prin observarea semnalelor emise de neuroni în cazul unui număr mic de indivizi se pot prezice reacţiile unui public mult mai larg la vizionarea unui spot publicitar şi a unui program TV, spun autorii acestui studiu, cercetătorii de la Universitatea Stanford din California.

La acest studiu, care a fost coordonat de profesorul Jacek Dmochowski, au participat 16 voluntari cu vârste cuprinse între 19 şi 32 de ani.

Activitatea cerebrală a voluntarilor a fost monitorizată – în timp ce vizionau un episod din serialul TV „The Walking Dead”, precum şi reclame difuzate în timpul galelor Super Bowl 2012 şi 2013 (finala campionatului de fotbal american) – prin intermediul rezonanţei magnetice nucleare şi al encefalogramelor.

Semnalele cerebrale emise au arătat că nivelul de interes evidenţiat în timpul examenelor medicale era similar indicelui de satisfacţie măsurat, de exemplu, de platforma de socializare Twitter.

În acest nou studiu privind eficienţa reclamelor din timpul finalei Super Bowl, cercetătorii au descoperit reacţii neuronale aproape identice la voluntarii testaţi în ceea ce priveşte spoturile cele mai populare, a spus Dmochowski. „Acest lucru demonstrează că, în general, stimulii pe care îi preferăm sunt experimentaţi în mod similar”, a mai spus acesta.

Însă, pentru moment, similarităţile au fost detectate doar în cazul conţinuturilor apreciate, nu şi în ceea ce priveşte imaginile cu „implicaţii negative”.

Tehnica pusă la punct de cercetătorii americani va fi evaluată prin intermediul unor noi studii, însă se poate dovedi utilă pentru companiile de marketing, precum şi pentru cele din domeniul producţiilor muzicale şi chiar al educaţiei (evaluarea calităţii unui curs pe un mic grup de studenţi).

O tehnică clasică de marketing constă în testarea produselor şi ideilor – inclusiv politice – pe un eşantion reprezentativ din populaţia ţintă.

Însă răspunsurile individuale pot fi „bruiate” de o modalitate de exprimare proastă şi de presiunile grupului, lucru care nu se întâmplă în cazul semnalelor cerebrale.

Sursa: Mediafax

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
Telescopul Webb a descoperit o galaxie spirală masivă de la începuturile Universului
Telescopul Webb a descoperit o galaxie spirală masivă de la începuturile Universului
Mitul medieval care ascunde una dintre cele mai profunde teorii despre sufletul uman
Mitul medieval care ascunde una dintre cele mai profunde teorii despre sufletul uman
O întâlnire străveche a Soarelui cu alte două stele a schimbat pentru totdeauna Sistemul Solar
O întâlnire străveche a Soarelui cu alte două stele a schimbat pentru totdeauna Sistemul Solar
Albert Einstein a avut dreptate: Timpul se scurge mai repede pe planeta Marte!
Albert Einstein a avut dreptate: Timpul se scurge mai repede pe planeta Marte!
Cel mai bătrân strămoș al rechinilor înota în apele Australiei pe vremea dinozaurilor
Cel mai bătrân strămoș al rechinilor înota în apele Australiei pe vremea dinozaurilor
Legendele uitate care au modelat miturile arturiene: Iosif din Arimateea și primii Vânători ai Graalului
Legendele uitate care au modelat miturile arturiene: Iosif din Arimateea și primii Vânători ai Graalului
Cum îi sprijinim pe cei care au pierdut pe cineva drag ori sunt la final de viață? Ghid empatic, bazat pe psihologie
Cum îi sprijinim pe cei care au pierdut pe cineva drag ori sunt la final de viață? Ghid empatic, bazat pe psihologie
Gardieni, creatori și simboluri ale puterii: Dragonii nu au fost întotdeauna personaje negative
Gardieni, creatori și simboluri ale puterii: Dragonii nu au fost întotdeauna personaje negative
Ce se întâmplă cu creierul atunci când lucrezi în echipă?
Ce se întâmplă cu creierul atunci când lucrezi în echipă?
Locul în care trăiești influențează ce greutate ai, arată un nou studiu
Locul în care trăiești influențează ce greutate ai, arată un nou studiu
Test de cultură. Care fasole este toxică atunci când este mâncată crudă?
Test de cultură. Care fasole este toxică atunci când este mâncată crudă?
JWST a descoperit o galaxie spirală asemănătoare Căii Lactee undeva unde nu ar trebui să existe
JWST a descoperit o galaxie spirală asemănătoare Căii Lactee undeva unde nu ar trebui să existe
10 obiceiuri prin care putem încetini îmbătrânirea corpului nostru
10 obiceiuri prin care putem încetini îmbătrânirea corpului nostru
Ziua în care Alexandru Ioan Cuza a introdus învăţământul obligatoriu şi gratuit. Ce păţeau părinţii care nu se supuneau legii
Ziua în care Alexandru Ioan Cuza a introdus învăţământul obligatoriu şi gratuit. Ce păţeau părinţii care nu se ...
20 de lucruri uimitoare despre creierul uman
20 de lucruri uimitoare despre creierul uman
Marile companii de Inteligență Artificială sunt „mai puțin reglementate decât restaurantele”
Marile companii de Inteligență Artificială sunt „mai puțin reglementate decât restaurantele”
Trei reguli pe care părinții ar trebui să le aplice în privința telefoanelor pentru copii
Trei reguli pe care părinții ar trebui să le aplice în privința telefoanelor pentru copii
Românii vor avea facturi mai mari la gaze de la 1 aprilie 2026
Românii vor avea facturi mai mari la gaze de la 1 aprilie 2026