Home » D:News » Ce sumă de bani sunt dispuşi românii să plătească pentru un vin

Ce sumă de bani sunt dispuşi românii să plătească pentru un vin

Ce sumă de bani sunt dispuşi românii să plătească pentru un vin
Publicat: 14.11.2017
Cătălin Păduraru, CEO al IWCB, a remarcat că un cumpărător de vinuri se orientează după preţurile pe care le consideră decente, dar acelea pot fluctua în funcţie de oferte. Specialistul a explicat acest fenomen la conferinţa „Povestea Brandurilor Româneşti din Vin”, organizată de Business Magazin.
Specialistul a vorbit de o anumită segmentare a pieţei, care există şi în alte state mai dezovoltate, precum Marea Britanie, Germania sau Statele Unite: clienţii de până în 30 de ani, care se simt confortabil oferind până în 40 de lei pe o sticlă de vin în retail, consumatorii calculaţi, care sunt interesaţi de raportul calitate-preţ, dar şi cei ataşaţi de un anumit brand, pentru care preţul e mai puţin important, relatează Mediafax
 
În retail, palierul de preţ în care cumpărătorul se simte confortabil se opreşte la 22-23 de lei, crede şi Costin Ghiţă, director de vânzări la Jidvei. „Consumatorul chiar pune presiune cumva pe produsul pe care vrea să îl achiziţioneze, căutând tot mai multe beneficii – inclusiv emoţionale – generate de un branding mai bun. Dacă vorbim de horeca, discuţia e mult mai complexă, pentru că acolo lucrurile sunt mult mai fragmentate. Dacă încercăm să spunem câţi bani ar da în zona de horeca un consumator pentru un vin ne-am hazarda, deoarece depinde de foarte multe elemente – eveniment, locaţie etc.”, a spus Costin Ghiţă.
 
Victor Deleanu, reprezentantul producătorului Cotnari, subliniază faptul că cele mai mari volume în horeca se dezvoltă pe vinurile la pahar, nu la sticla, iar pragul de confort e în jurul valorii de 15 lei.
 
În retail, volumul cel mai mare e la vinurile cu un preţ de sub 20 de lei, explică Radu Gherman, director de achiziţii lichide la Carrefour. „Uitându-ne la tot ce înseamnă băuturile alcoolice, ar trebui să considerăm horeca un soi de trendsetter – uitaţi-vă la fenomenul Aperol Spritz”, spune el. „Un cocktail care nu e specific românesc a ajuns, prin horeca, să fie atât de îndrăgit şi consumat. Interesul meu ca retailer e ca produsele să fie cunoscute şi apreciate într-un restaurant, iar clientul să aibă posibilitatea de a cumpăra vinul dintr-un magazin mare. Am tot interesul ca un client să interacţioneze cu vinuri de calitate, pentru că şi eu o să vând acele vinuri”, a spus retailerul.
 
Andreea Micu, reprezentanta Cramelor Avincis, spune că a observat un prag de 25-30 de lei în ceea ce priveşte preţul pe care oamenii sunt dispuşi să îl dea pentru o sticlă de vin în retail.
 

 

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
Cel mai bătrân strămoș al rechinilor înota în apele Australiei pe vremea dinozaurilor
Cel mai bătrân strămoș al rechinilor înota în apele Australiei pe vremea dinozaurilor
Legendele uitate care au modelat miturile arturiene: Iosif din Arimateea și primii Vânători ai Graalului
Legendele uitate care au modelat miturile arturiene: Iosif din Arimateea și primii Vânători ai Graalului
Cum îi sprijinim pe cei care au pierdut pe cineva drag ori sunt la final de viață? Ghid empatic, bazat pe psihologie
Cum îi sprijinim pe cei care au pierdut pe cineva drag ori sunt la final de viață? Ghid empatic, bazat pe psihologie
Gardieni, creatori și simboluri ale puterii: Dragonii nu au fost întotdeauna personaje negative
Gardieni, creatori și simboluri ale puterii: Dragonii nu au fost întotdeauna personaje negative
Ce se întâmplă cu creierul atunci când lucrezi în echipă?
Ce se întâmplă cu creierul atunci când lucrezi în echipă?
Locul în care trăiești influențează ce greutate ai, arată un nou studiu
Locul în care trăiești influențează ce greutate ai, arată un nou studiu
Test de cultură. Care fasole este toxică atunci când este mâncată crudă?
Test de cultură. Care fasole este toxică atunci când este mâncată crudă?
JWST a descoperit o galaxie spirală asemănătoare Căii Lactee undeva unde nu ar trebui să existe
JWST a descoperit o galaxie spirală asemănătoare Căii Lactee undeva unde nu ar trebui să existe
10 obiceiuri prin care putem încetini îmbătrânirea corpului nostru
10 obiceiuri prin care putem încetini îmbătrânirea corpului nostru
Ziua în care Alexandru Ioan Cuza a introdus învăţământul obligatoriu şi gratuit. Ce păţeau părinţii care nu se supuneau legii
Ziua în care Alexandru Ioan Cuza a introdus învăţământul obligatoriu şi gratuit. Ce păţeau părinţii care nu se ...
20 de lucruri uimitoare despre creierul uman
20 de lucruri uimitoare despre creierul uman
Marile companii de Inteligență Artificială sunt „mai puțin reglementate decât restaurantele”
Marile companii de Inteligență Artificială sunt „mai puțin reglementate decât restaurantele”
Trei reguli pe care părinții ar trebui să le aplice în privința telefoanelor pentru copii
Trei reguli pe care părinții ar trebui să le aplice în privința telefoanelor pentru copii
Românii vor avea facturi mai mari la gaze de la 1 aprilie 2026
Românii vor avea facturi mai mari la gaze de la 1 aprilie 2026
ESA intensifică cercetarea Pământului pe măsură ce viitorul agențiilor americane devine tot mai incert
ESA intensifică cercetarea Pământului pe măsură ce viitorul agențiilor americane devine tot mai incert
Un bazin roman monumental, ascuns timp de 2.000 de ani, a fost dezgropat lângă Roma
Un bazin roman monumental, ascuns timp de 2.000 de ani, a fost dezgropat lângă Roma
Un expert spune că modelele lingvistice mari nu vor fi niciodată cu adevărat inteligente
Un expert spune că modelele lingvistice mari nu vor fi niciodată cu adevărat inteligente
PRESS RELEASE: The concept of the DraculaLand project is being launched in Romania – a private investment of over EUR 1 billion, designed to become the largest entertainment, retail, and technology destination on the continent, one that will transform the country into a new global epicenter of entertainment
PRESS RELEASE: The concept of the DraculaLand project is being launched in Romania – a private investment of over EUR 1 ...