Home » Cultură » Promovare turistică a României, marca Ministerul Turismului: Dracula şi filme indiene la Bollywood

Promovare turistică a României, marca Ministerul Turismului: Dracula şi filme indiene la Bollywood

Promovare turistică a României, marca Ministerul Turismului: Dracula şi filme indiene la Bollywood
Publicat: 05.12.2017
Programul de marketing şi promovare turistică, având ca obiectiv proiectarea imaginii României ca destinaţie de calitate, se va face inclusiv folosind brandul „Dracula” şi cu filme indiene realizate la studiourile Bollywood, reiese din proiectul de buget al Ministerului Turismului pe 2018.

Ministerul Turismului gestionează două programe: „Dezvoltarea produselor turistice”, şi „Marketing şi promovare turistică”.

Pentru dezvoltarea produselor turistice, bugetul de bază este de 14,7 milioane de lei, la care se vor mai putea adăuga credite de angajament de până la 14,7 milioane de lei. Iar pentru mareketingul şi promovarea turistică bugetul de bază este de 13,7 milioane de lei, la care se vor mai putea adăuga credite de angajament de până la 15,7 milioane de lei, scrie Mediafax.

Proiectul de buget pentru programul „Marketing şi promovare turistică a României” prevede următoarele măsuri şi acţiuni:
– Valorificarea şi comunicarea elementelor de diferenţiere a destinaţiei turistice România
– Punerea în practică a diferenţierii prin declinarea conceptului creativ
– Trecerea de la abordarea tradiţională/convenţională a turismului la crearea de experienţe multisenzoriale, bazate pe specificitatea, unicitatea şi autenticitatea României ca destinaţie turistică
– Utilizarea storytelling-ului (construirea şi transmiterea de poveşti), ca model de comunicare
– Desfăşurarea unei campanii integrate, în anul 2018, pentru repoziţionarea pe piaţa internaţională a turismului
– O mai bună cunoaştere a profilului turistului şi a preferinţelor de consum prin realizarea anuală de cercetări şi studii de piaţă
– Furnizarea de informaţii complete atât turiştilor interesaţi, cât şi intermediarilor, prin optimizarea modului de utilizare a instrumentelor mobile, capacitarea Centrelor Naţionale de Informare şi Promovare Turistică şi plasarea de infotouch-uri în punctele de contact cu turiştii
– Stabilirea de parteneriate cu operatori aerieni şi cu furnizori de echipamente tehnologice
– Familiarizarea touroperatorilor cu oferta turistică a României
– Îmbunătăţirea prezenţei pe internet prin dezvoltarea site-ului de promovare turistica wwww.romania.travel, dezvoltarea şi creşterea performanţei portalului de ştiri în domeniul turismului: www.newsturism.ro, creşterea vizibilităţii pe reţelele de socializare, desfăşurarea campaniilor pe bloguri interne şi internaţionale, continuarea campaniei actuale de e-mail marketing prin dezvoltarea permanentă a bazei de date, inclusiv la nivel internaţional
– Optimizarea modului de utilizare a canalelor de comunicare offline, prin optimizarea prezenţei în cadrul târgurilor de profil interne şi externe
– Realizarea de campanii integrate, utilizând şi execuţii TV, prin plasarea în seriale TV new age, populare, produse în principal în SUA sau la Bollywood, Coproducţii televizate şi promovare pe televiziuni de nişă
– Desfăşurarea de campanii publicitare outdoor – formate standard şi inovatoare pe pieţele-ţintă
– Introducerea materialelor de promovare neconvenţionale
– Realizarea anuală a unei acţiuni de comunicare adresată românilor, pentru a deveni conştienţi de importanţa turismului în dezvoltarea comunităţilor locale
– Valorificarea diasporei ca ambasador al turismului prin încurajarea organizării a cât mai multor evenimente oficiale şi informale cu tematică românească de către comunităţile româneşti, eventual cu sprijinul ambasadelor şi reprezentanţelor de turism ale României, cu invitarea unui număr cât mai mare de persoane din actualele ţări de reşedinţă, iniţierea unei campanii dedicate românilor din străinătate (exemplu: „Romania is not about borders. Romania is about spirit”) de sensibilizare şi conştientizare a importanţei pe care membrii diasporei o au, în calitate de purtători şi multiplicatori ai mesajelor pozitive despre ţara noastră; conceperea unei campanii virale dedicate diasporei (exemplu: „Ask me what X – Dracula, Nadia Comăneci etc. – and I have in common?”) care să faciliteze furnizarea de informaţii, online şi offline, cu şi despre România, în comunităţile în care trăiesc români
– Vizite educaţionale şi de informare pentru reprezentan¬ţi mass-media şi alti vectori de imagine
– Desfăşurarea campaniilor de asociere de imagine prin valorificarea de produse româneşti care să devină simboluri la nivel naţional, dezvoltarea programului Brand Ambasadorii Turismului Românesc, personalităţi recunoscute la nivel internaţional, care pot promova destinaţii turistice şi forme de turism, prin intermediul povestirii experienţelor proprii, legate de „locurile” din România
– Promovarea României în asociere cu simbolurile sale autentice – portul popular, legendele şi simbolurile specifice regiunii/zonei – în cadrul evenimentelor pe care Ministerul Turismului le organizează sau la care este partener
– Continuarea asocierii cu obiective turistice din România (Castelul Bran, Castelul Peleş, Castelul Huniazilor, Cetatea Medievală Sighişoara, Cetatea Alba Carolina, Delta Dunării, mocăniţa, Salina Turda şi altele)
– Continuarea asocierii cu sportivi români, prin promovarea şi încurajarea sporturilor individuale şi de echipă
– Promovarea României prin fixarea unor teme anuale de comunicare şi focusarea pe evenimente şi produse peste nivelul mediu (aniversări, competiţii naţionale şi internaţionale, evenimente unice)
– Iniţierea unui sistem de Customer Relationship Marketing (CRM).

Per total, Ministerul Turismului va avea în 2018 un buget („credite bugetare”) de 63,4 milioane de lei, cu 39,82% mai mult decât alocarea din 2017, arată datele proiectului Legii bugetului de stat pe anul viitor postat pe site-ul Ministerului Finanţelor.

Ca ordonator principal, Ministerul Turismului va mai putea atrage sume suplimentare („credite de angajament”) la acest buget, în valoare totală de până la 65,4 milioane de lei.

 

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
Care a fost cea mai lungă migrație preistorică a omenirii? Distanța parcursă este uimitoare!
Care a fost cea mai lungă migrație preistorică a omenirii? Distanța parcursă este uimitoare!
Ar putea pădurea amazoniană să supraviețuiască unei secete lungi?
Ar putea pădurea amazoniană să supraviețuiască unei secete lungi?
Gândul Exclusiv prezintă „Raiul cultural” miercuri, 21 mai, de la ora 14.00, live pe Gândul. Invitați: Ioana Dichiseanu, Simona Florescu și Andrei Giurgia
Gândul Exclusiv prezintă „Raiul cultural” miercuri, 21 mai, de la ora 14.00, live pe Gândul. Invitați: Ioana Dichiseanu, ...
În anul 536 d.Hr. a început o perioadă mizerabilă din istoria omenirii
În anul 536 d.Hr. a început o perioadă mizerabilă din istoria omenirii
Adevărata tragedie din spatele morții lui Mihai Eminescu: „Nu o să știm niciodată cu adevărat”
Adevărata tragedie din spatele morții lui Mihai Eminescu: „Nu o să știm niciodată cu adevărat”
Experții cred că demența ar putea începe chiar din copilărie
Experții cred că demența ar putea începe chiar din copilărie
Oamenii de știință au transformat accidental plumbul în aur
Oamenii de știință au transformat accidental plumbul în aur
Test de cultură generală. De câte ori înghițim într-o zi?
Test de cultură generală. De câte ori înghițim într-o zi?
Astronomii au fost uimiți de o auroră epică de pe Marte care a acoperit întreaga planetă
Astronomii au fost uimiți de o auroră epică de pe Marte care a acoperit întreaga planetă
O lege privind avortul îi obligă pe medici să țină în viață o femeie însărcinată aflată în moarte cerebrală până când va naște
O lege privind avortul îi obligă pe medici să țină în viață o femeie însărcinată aflată în moarte cerebrală ...
Vremea în luna mai, tot mai ciudată. Prognoza anunțată de ANM
Vremea în luna mai, tot mai ciudată. Prognoza anunțată de ANM
Un avion de la Lufthansa cu peste 200 de oameni la bord a zburat fără pilot timp de 10 minute
Un avion de la Lufthansa cu peste 200 de oameni la bord a zburat fără pilot timp de 10 minute
Mai bine de trei veacuri de când „Lorenzo de Medici” al României îi îndruma pe moldoveni să lupte împotriva otomanilor
Mai bine de trei veacuri de când „Lorenzo de Medici” al României îi îndruma pe moldoveni să lupte împotriva otomanilor
Actorul american Kevin Spacey, premiat la Cannes pentru întreaga carieră, în ciuda acuzațiilor de agresiune sexuală
Actorul american Kevin Spacey, premiat la Cannes pentru întreaga carieră, în ciuda acuzațiilor de agresiune sexuală
Analfabetismul funcțional în România, mult mai mare decât s-a măsurat, spune ministrul Educației
Analfabetismul funcțional în România, mult mai mare decât s-a măsurat, spune ministrul Educației
Ce au vorbit Donald Trump și Vladimir Putin la telefon?
Ce au vorbit Donald Trump și Vladimir Putin la telefon?
Program open-source de la Microsoft pentru integrarea chatboților pe site-urile web
Program open-source de la Microsoft pentru integrarea chatboților pe site-urile web
Oamenii de știință au recreat reacțiile chimice antice care ar fi putut declanșa viața
Oamenii de știință au recreat reacțiile chimice antice care ar fi putut declanșa viața