Home » Lumea digitală » Boeing vrea să rezolve problema software care a prăbuşit două avioane 737 Max cu instalarea unui computer în plus

Boeing vrea să rezolve problema software care a prăbuşit două avioane 737 Max cu instalarea unui computer în plus

Boeing vrea să rezolve problema software care a prăbuşit două avioane 737 Max cu instalarea unui computer în plus
Publicat: 08.08.2019
După tragediile Lion Air şi Ethiopian Airlines, în care au murit 346 de persoane care erau la bordul unor aeronave Boeing 737 Max, producătorul de avioane a retras acest model din circulaţie.

Considerată iniţial o simplă problemă software, se pare că rezolvarea acesteia este însă ceva mai complicată, fiind necesară instalarea unui computer de bord secundar, care să verifice în timp real rezultatele celui principal.

Principalul vinovat în cazul Boeing 737 Max pare să fie sistemul MCAS, un sistem automat de siguranţă, al cărui scop era să încline avionul în faţă, în cazul în care senzorul exterior care calculează unghiul de atac raportează un risc de a intra în vrie. Se pare însă că sistemul compensa prea mult, înclinând în ambele cazuri avionul direct în jos, în timp ce acesta putea fi dezactivat foarte greu şi nu permanent. Mai mult, piloţii nici măcar nu erau instruiţi în utilizarea lui.

Se pare că ambele accidente în care avioanele 737 Max au fost implicate au fost produse din cauza datelor eronate pe care senzorul pentru unghiul de atac îl raporta către computer, acesta acţionând sistemul MCAS fără a fi necesar. În ciuda faptului că avioanele erau echipate cu doi astfel de senzori, accesul la cel de-al doilea era ascuns în spatele unui pachet de opţiuni „extra” pe care compania aeriană care opera avionul trebuia să îl plătească separat. În urma accidentelor, Boeing urma să ofere acces complet tuturor companiilor care au comandat 737 Max, odată ce avea să livreze un update de software.

Se pare însă că problema nu este atât de simplu de rezolvat, însă. Chiar şi cu doi senzori activi şi cu forţa sistemului MCAS redusă, piloţii putând lua acum controlul asupra manşei, autoritatea FAA din sua (Federal Aviation Administration), tot nu a oferit undă verde pentru a reinstaura acest model. Soluţia la care Boeing lucrează acum, conform Associated Press, care citează surse protejate de anonimat, este să instaleze şi un al doilea computer de bord.

Citeşte continuarea pe Go4it!

 

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
Marte nu mai este o prioritate pentru SUA. Unde vrea să ajungă Donald Trump mai întâi de toate?
Marte nu mai este o prioritate pentru SUA. Unde vrea să ajungă Donald Trump mai întâi de toate?
Unde este cel mai lung drum drept din Europa și cine l-a construit?
Unde este cel mai lung drum drept din Europa și cine l-a construit?
Românii și preferințele culinare: Care oraș din România este „capitala șaormei”?
Românii și preferințele culinare: Care oraș din România este „capitala șaormei”?
Cum și-a salvat Pământul apa de la distrugere totală în urmă cu 4,6 miliarde de ani
Cum și-a salvat Pământul apa de la distrugere totală în urmă cu 4,6 miliarde de ani
Evenimentele care au construit România: cum reținem istoria fără să o transformăm într-o listă de date
Evenimentele care au construit România: cum reținem istoria fără să o transformăm într-o listă de date
Sonda MAVEN se rotește neputincioasă după ce s-a pierdut contactul
Sonda MAVEN se rotește neputincioasă după ce s-a pierdut contactul
Controversele din spatele unei legende științifice. Louis Pasteur: ce ne spun caietele sale secrete despre etica științei
Controversele din spatele unei legende științifice. Louis Pasteur: ce ne spun caietele sale secrete despre etica științei
Electrocasnicele obișnuite emit particule nocive în cantități uriașe, arată un studiu
Electrocasnicele obișnuite emit particule nocive în cantități uriașe, arată un studiu
Cactusul care înflorește doar o dată pe an: o poveste despre frumusețe efemeră și misterul naturii
Cactusul care înflorește doar o dată pe an: o poveste despre frumusețe efemeră și misterul naturii
Una dintre cele mai faimoase fosile ar ascunde un membru cu totul nou al arborelui nostru genealogic
Una dintre cele mai faimoase fosile ar ascunde un membru cu totul nou al arborelui nostru genealogic
Stilul personal ca mecanism de adaptare în perioade de instabilitate socială
Stilul personal ca mecanism de adaptare în perioade de instabilitate socială
Mimica facială prezice alegerile oamenilor, arată un nou studiu
Mimica facială prezice alegerile oamenilor, arată un nou studiu
Efectul placebo și nocebo: cum așteptările noastre pot vindeca sau îmbolnăvi corpul
Efectul placebo și nocebo: cum așteptările noastre pot vindeca sau îmbolnăvi corpul
8 moduri în care alcoolul îți afectează corpul. De ce nici consumul moderat nu este lipsit de riscuri?
8 moduri în care alcoolul îți afectează corpul. De ce nici consumul moderat nu este lipsit de riscuri?
Copacul Prometeu, vechi de 4.900 de ani, a fost cândva cel mai bătrân din lume. Ce soartă a avut?
Copacul Prometeu, vechi de 4.900 de ani, a fost cândva cel mai bătrân din lume. Ce soartă a avut?
De ce s-ar putea să nu ne dăm seama niciodată dacă Inteligența Artificială devine conștientă?
De ce s-ar putea să nu ne dăm seama niciodată dacă Inteligența Artificială devine conștientă?
Japonezii dau în judecată Guvernul din cauza schimbărilor climatice
Japonezii dau în judecată Guvernul din cauza schimbărilor climatice
România și alte șase țări europene, responsabile de 90% din produse contrafăcute reținute în UE
România și alte șase țări europene, responsabile de 90% din produse contrafăcute reținute în UE