Home » D:News » Ce comenzi și venituri au avut magazinele online de Black Friday?

Ce comenzi și venituri au avut magazinele online de Black Friday?

Ce comenzi și venituri au avut magazinele online de Black Friday?
Sursa foto: Shutterstock
Publicat: 19.11.2022

În weekendul 11-13 noiembrie, în care au avut loc cele mai intense campanii de Black Friday 2022, magazinele online au înregistrat venituri în valoare de aproape 21 milioane de euro, în ușoară creștere, cu 1,5%, față de perioada similară de anul trecut, arată datele Limitless Agency,

Cea mai mare comandă de Black Friday a fost un televizor în valoare de 148.731 euro, precizează Limitless Agency, agenție de marketing online.

Compania a analizat datele a 568 de magazine online, în cele mai intense zile ale ediției Black Friday 2022, magazinele online au raportat creșteri între 5% și 10% per total vânzări. Astfel, veniturile sunt mai mari cu 1,5% (aproape 21 milioane euro), numărul de comenzi mai mari cu 3% (150.499 comenzi), venitul mediu per utilizator mai mare cu 6,2% (2 euro) și rata de conversie mai mare cu 1% (la 2,4%). Scăderi s-au înregistrat privind comanda medie – cu 2% (la 126 euro), numărul de utilizatori – cu 3% (5 milioane useri) și număr de sesiuni în eshop-uri – cu 5% (la 7,6 milioane sesiuni).

Industriile cu cele mai mari venituri de Black Friday

Topul industriilor cu cele mai mari venituri în weekend-ul de Black Friday 2022 față de 2021 este condus de IT & C: 16 milioane euro, în scădere cu 1,4%, urmată de Fashion: 1,8 milioane euro, în creștere cu 8.5%, Casă & Grădină: 700.000 euro, în creștere cu 30,5%, Auto: 694.000 euro, în creștere cu 19,7%, Librărie: 260.000 euro, în scădere cu 3,2%, Beauty: 195.000 euro, în creștere cu 163,3%, Baby: 172.000 euro, în creștere cu 31,7%, Bijuterii: 142.000 euro, în scădere cu 21,6%, Pharma: 138.000 euro, în creștere cu 59,5% și Food: 136.000 euro, în scădere cu 14,6%

“Ediția de Black Friday de anul acesta a fost mult mai așteptată de consumatorii finali comparativ cu edițiile anterioare, după cum reiese din analiza noastră internă. Astfel, creșterea vânzărilor de Black Friday a fost generată de alegerea oamenilor de a economisi pe fondul inflației, achiziționând la reduceri consistente față de o zi obișnuită. Spre exemplu, au fost comenzi cu până la 45 de perechi de pantofi, ceea ce este un indicator al faptului că ediția de Black Friday de anul acesta a fost cel mai bun moment pentru ca românii să-și îndeplinească nevoile, dar și pentru a achiziționa produse mai puțin accesibile la prețuri mai mult mai mici decât într-o perioadă fără promoții”, explică Daniel Slăvenie, CEO & Partner Limitless Agency.

26% din utilizatori au făcut cumpărături în săptămâna de dinainte de Black Friday

Totodată, în perioada 1-13 noiembrie, comparativ cu perioada similară de anul trecut, au fost înregistrate creșteri privind comanda medie – cu aproape 4% (la aproape 116 euro/comandă) și venitul mediu per utilizator – cu 6% (la 1,68 euro). În același timp, au scăzut numărul de comenzi – cu 10% (peste 382.000 comenzi), venituri – cu 7,6% (44,3 milioane euro), numărul de utilizatori – cu 3% (aproape 17 milioane useri), numărul de sesiuni în eshop-uri – cu 2,8% (peste 24 milioane sesiuni) și rata de conversie – cu 2,6% (la 2,05%).

Anul trecut, 26% din utilizatori au făcut cumpărături în săptămâna de dinainte de Black Friday, 32% au cumpărat în week-end-ul cu Black Friday și 42% au cumpărat de Black Friday. În 2022, doar 13% din consumatori fac cumpărături spontate, în scădere de la 36%, în 2021, iar pentru 46% din cumpărătorii online prețul este criteriul principal în decizia de achiziție.

Piața de e-commerce din România a crescut accelerat

În ultimii ani, piața de e-commerce din România a crescut accelerat, urmând să ajungă la 7 miliarde de euro în 2022, în creștere estimată de 13% față de anul trecut. Cea mai mare creștere a fost în 2020, de 30%, în contexul restricțiilor în pandemie, atunci când consumatorii au fost nevoiți să cumpere online.

În plus, spre deosebire de alte piețe, în România, nivelul de fidelitate este mai mare, 76% dintre consumatorii români preferând să plaseze comenzi în unul sau câteva magazine online și doar 45% sunt interesați să cumpere de la un retailer nou, în scădere de la 52% în 2021.

Redactia Descopera.ro
Redactia Descopera.ro
Descopera.ro este un portal de stiinta, tehnologie, natura si calatorii care isi propune sa fie cel mai mare site de popularizare a stiintelor si de cultura generala din Romania. Sub sloganul E LUMEA TA!, DESCOPERA.RO aduce zilnic ultimele stiri din cele mai fascinante domenii stiintifice, investigh... citește mai mult
Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
Ce se întâmplă cu creierul atunci când lucrezi în echipă?
Ce se întâmplă cu creierul atunci când lucrezi în echipă?
Locul în care trăiești influențează ce greutate ai, arată un nou studiu
Locul în care trăiești influențează ce greutate ai, arată un nou studiu
Test de cultură. Care fasole este toxică atunci când este mâncată crudă?
Test de cultură. Care fasole este toxică atunci când este mâncată crudă?
JWST a descoperit o galaxie spirală asemănătoare Căii Lactee undeva unde nu ar trebui să existe
JWST a descoperit o galaxie spirală asemănătoare Căii Lactee undeva unde nu ar trebui să existe
10 obiceiuri prin care putem încetini îmbătrânirea corpului nostru
10 obiceiuri prin care putem încetini îmbătrânirea corpului nostru
Ziua în care Alexandru Ioan Cuza a introdus învăţământul obligatoriu şi gratuit. Ce păţeau părinţii care nu se supuneau legii
Ziua în care Alexandru Ioan Cuza a introdus învăţământul obligatoriu şi gratuit. Ce păţeau părinţii care nu se ...
20 de lucruri uimitoare despre creierul uman
20 de lucruri uimitoare despre creierul uman
Marile companii de Inteligență Artificială sunt „mai puțin reglementate decât restaurantele”
Marile companii de Inteligență Artificială sunt „mai puțin reglementate decât restaurantele”
Trei reguli pe care părinții ar trebui să le aplice în privința telefoanelor pentru copii
Trei reguli pe care părinții ar trebui să le aplice în privința telefoanelor pentru copii
Românii vor avea facturi mai mari la gaze de la 1 aprilie 2026
Românii vor avea facturi mai mari la gaze de la 1 aprilie 2026
ESA intensifică cercetarea Pământului pe măsură ce viitorul agențiilor americane devine tot mai incert
ESA intensifică cercetarea Pământului pe măsură ce viitorul agențiilor americane devine tot mai incert
Un bazin roman monumental, ascuns timp de 2.000 de ani, a fost dezgropat lângă Roma
Un bazin roman monumental, ascuns timp de 2.000 de ani, a fost dezgropat lângă Roma
Un expert spune că modelele lingvistice mari nu vor fi niciodată cu adevărat inteligente
Un expert spune că modelele lingvistice mari nu vor fi niciodată cu adevărat inteligente
PRESS RELEASE: The concept of the DraculaLand project is being launched in Romania – a private investment of over EUR 1 billion, designed to become the largest entertainment, retail, and technology destination on the continent, one that will transform the country into a new global epicenter of entertainment
PRESS RELEASE: The concept of the DraculaLand project is being launched in Romania – a private investment of over EUR 1 ...
Economia suferă din cauza că oamenii nu cumpără mai des telefoane noi, susțin unii experți
Economia suferă din cauza că oamenii nu cumpără mai des telefoane noi, susțin unii experți
ADN-ul de lup se ascunde în majoritatea câinilor, au descoperit oamenii de știință
ADN-ul de lup se ascunde în majoritatea câinilor, au descoperit oamenii de știință
Prima „hartă biblică” încă influențează modul în care percepem granițele
Prima „hartă biblică” încă influențează modul în care percepem granițele
Eleanor de Aquitania, femeia care a condus Europa din umbra
Eleanor de Aquitania, femeia care a condus Europa din umbra