Home » D:News » Câte dintre mașinile la mâna a doua din România sunt aduse din Germania?

Câte dintre mașinile la mâna a doua din România sunt aduse din Germania?

Câte dintre mașinile la mâna a doua din România sunt aduse din Germania?
Foto: Shutterstock
Publicat: 27.02.2023

4 din 10 mașini la mâna a doua din România sunt importate din Germania, arată un studiu recent. Cumpărătorii de mașini second hand caută mașini din Germania pentru că au impresia că șoferii germani au mai multă grijă.

Mașinile din Europa de Vest ajung des să reprezinte o mare parte a pieței de vehicule second-hand din Europa de Est. În timp ce Germania exportă cele mai multe mașini la mâna a doua de pe continent, situația exactă a fiecărei țări variază în diferite părți ale Europei.

Conform unui studiu carVertical, 44,9% dintre mașinile la mâna a doua din România provin din Germania, țară care deține cea mai mare cotă de piață, urmată de Franța (14,2%), Italia (10,9%), Belgia (9,5%) și Țările de Jos (5,4%). Aceste date au fost sintetizate prin analiza a peste 1 milion de rapoarte istorice, ceea ce înseamnă că este posibil să nu reflecte perfect statisticile reale de înmatriculare a mașinilor second hand din România, precizează compania.

Aproape jumătate dintre mașinile la mâna a doua sunt importate din Germania

Potrivit aceleiași surse, cumpărătorii de mașini second hand caută vehicule cu proveniență din Germania pentru că au impresia că șoferii germani au mai multă grijă de mașinile lor decât oricine altcineva, nu sar peste programările la revizii, fac doar reparații de calitate și cumpără în primul rând mașini mai bine echipate.

Starea unui vehicul și defecțiunile comune sunt puternic influențate de regiunea din care provine mașina. Vehiculele din țările nordice, cum ar fi Suedia, au de obicei mai multă coroziune din cauza zăpezii, a sării și a temperaturilor extrem de joase.

În același timp este posibil ca mașinile din Italia să nu aibă probleme cu rugina, dar vopseaua multor vehicule la mâna a doua din Italia poate fi decolorată din cauza intensității luminii soarelui.

În general temperaturile extreme nu fac niciodată bine unei mașini. Așa se explică de ce românii iubesc mașinile germane. Germania are o climă blândă și drumuri bune, scăzând riscul ruginirii, al decolorării vopselei și al problemelor cu suspensia.

57% dintre toate mașinile verificate în România fuseseră avariate în trecut, iar 19,6% aveau kilometrajul dat înapoi.

Redactia Descopera.ro
Redactia Descopera.ro
Descopera.ro este un portal de stiinta, tehnologie, natura si calatorii care isi propune sa fie cel mai mare site de popularizare a stiintelor si de cultura generala din Romania. Sub sloganul E LUMEA TA!, DESCOPERA.RO aduce zilnic ultimele stiri din cele mai fascinante domenii stiintifice, investigh... citește mai mult
Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
Test de cultură. Care fasole este toxică atunci când este mâncată crudă?
Test de cultură. Care fasole este toxică atunci când este mâncată crudă?
JWST a descoperit o galaxie spirală asemănătoare Căii Lactee undeva unde nu ar trebui să existe
JWST a descoperit o galaxie spirală asemănătoare Căii Lactee undeva unde nu ar trebui să existe
10 obiceiuri prin care putem încetini îmbătrânirea corpului nostru
10 obiceiuri prin care putem încetini îmbătrânirea corpului nostru
Ziua în care Alexandru Ioan Cuza a introdus învăţământul obligatoriu şi gratuit. Ce păţeau părinţii care nu se supuneau legii
Ziua în care Alexandru Ioan Cuza a introdus învăţământul obligatoriu şi gratuit. Ce păţeau părinţii care nu se ...
20 de lucruri uimitoare despre creierul uman
20 de lucruri uimitoare despre creierul uman
Marile companii de Inteligență Artificială sunt „mai puțin reglementate decât restaurantele”
Marile companii de Inteligență Artificială sunt „mai puțin reglementate decât restaurantele”
Trei reguli pe care părinții ar trebui să le aplice în privința telefoanelor pentru copii
Trei reguli pe care părinții ar trebui să le aplice în privința telefoanelor pentru copii
Românii vor avea facturi mai mari la gaze de la 1 aprilie 2026
Românii vor avea facturi mai mari la gaze de la 1 aprilie 2026
ESA intensifică cercetarea Pământului pe măsură ce viitorul agențiilor americane devine tot mai incert
ESA intensifică cercetarea Pământului pe măsură ce viitorul agențiilor americane devine tot mai incert
Un bazin roman monumental, ascuns timp de 2.000 de ani, a fost dezgropat lângă Roma
Un bazin roman monumental, ascuns timp de 2.000 de ani, a fost dezgropat lângă Roma
Un expert spune că modelele lingvistice mari nu vor fi niciodată cu adevărat inteligente
Un expert spune că modelele lingvistice mari nu vor fi niciodată cu adevărat inteligente
PRESS RELEASE: The concept of the DraculaLand project is being launched in Romania – a private investment of over EUR 1 billion, designed to become the largest entertainment, retail, and technology destination on the continent, one that will transform the country into a new global epicenter of entertainment
PRESS RELEASE: The concept of the DraculaLand project is being launched in Romania – a private investment of over EUR 1 ...
Economia suferă din cauza că oamenii nu cumpără mai des telefoane noi, susțin unii experți
Economia suferă din cauza că oamenii nu cumpără mai des telefoane noi, susțin unii experți
ADN-ul de lup se ascunde în majoritatea câinilor, au descoperit oamenii de știință
ADN-ul de lup se ascunde în majoritatea câinilor, au descoperit oamenii de știință
Prima „hartă biblică” încă influențează modul în care percepem granițele
Prima „hartă biblică” încă influențează modul în care percepem granițele
Eleanor de Aquitania, femeia care a condus Europa din umbra
Eleanor de Aquitania, femeia care a condus Europa din umbra
„Podcast cu Prioritate” #87 by ProMotor: samsari auto, mașini cu probleme și concluziile lui Dan Babu după sute de verificări
„Podcast cu Prioritate” #87 by ProMotor: samsari auto, mașini cu probleme și concluziile lui Dan Babu după sute de ...
Robert de Boron, autorul uitat care a reinventat legenda Sfântului Graal
Robert de Boron, autorul uitat care a reinventat legenda Sfântului Graal