Home » D:News » Viitorul industriei auto: maşinile electrice încărcate wireless (VIDEO)

Viitorul industriei auto: maşinile electrice încărcate wireless (VIDEO)

Viitorul industriei auto: maşinile electrice încărcate wireless (VIDEO)
Publicat: 22.07.2011
Acum mai bine de un secol se inveta primul automobil care funcţiona pe baza unor motoare termice. Tehnologia a evoluat, motoarele şi maşinile au evolut, iar astăzi am ajuns să discutăm despre automobilul electric. Multe dintre acestea au ieşit sub formă de prototipuri, dar câţiva producători auto au decis să scoată pe piaţă modele de serie. Unul dintre inconvenientele maşinilor electrice îl constituie reîncărcarea bateriilor, proces care durează mult şi care solicită conectarea la o priză. Acest lucru ar putea fi depăşit în curând, graţie unei metode wireless de reîncărcare a bateriilor maşinilor electrice.

Această tehnologie este deja aici, fiind implementată în
automobilul Citroen C1 de o companie britanică. Astfel, spre
deosebire de maşinile electrice obişnuite, aceasta nu necesită
conectarea la o priză.

Încărcarea bateriilor se face fără fir. Parchezi, scoţi
cheia din contact şi reîncărcarea începe automat
„, a declarat
Anthony Thomson, director executiv HaloIPT, compania britanică ce a
instalat această tehnologie.

Procesul foloseşte inducţia electromagnetică pentru a transfera
energia electrică dintr-un suport fixat în asfalt către unul
poziţionat sub maşină. Acest sistem ar putea fi instalat în
parcările supermarketurilor sau în garaje, iar atunci când şoferul
parchează, cei doi suporţi se aliniază şi doar cu o apăsare de
buton, reîncărcarea bateriilor începe.

Fenomenul de inducţie electromagnetică a fost descoperit de
fizicianul britanic Michael Faraday în 1831. El a dscoperit faptul
că două foiţe poziţionate foarte aproape una de cealaltă şi un
curent electric ce trece doar prin una dintre aceastea dau naştere
unui câmp magnetic. În cazul reîncărcării unei maşini, cele doi
foiţe sunt încastrate într-un suport. Sistemul a fost dezvoltat de
Universitatea din AUckland, Noua Zeelandă şi comercializat de
HaloIPT.

Oficialii HaloIPT au declarat că energia electrică poate fi
transmisă şi în condiţii nefavorabile ale vremii. Suporţii rămân
perfect operaţionali şi siguri în orice condiţii, transmiţând
energia chiar şi printr-un strat de zăpadă. De asemenea, cei de la
HaloIPT cred că lucrurile se vor îmbunătăţi în viitor şi vor apărea
o mulţime de staţii de reîncărcare în majoritatea oraşelor mari.

Autobuzele din
Italia

O „flotă” de autobuze echipate cu suporţi traversează două oraşe
italiene, Genova şi Torino, încă din 2002. Suporţi
corespunzători au fost încorporaţi în pavajul anumitor staţii ale
autobuzelor pentru a încărca vehiculele
.

„Autobuzele sunt dotate cu semne care indică faptul că sunt
electrice, iar oamenii spun că le place să circule cu ele, având în
vedere că aceste autobuze sunt mai silenţioase decât cele ce
funcţionează pe motorină” a mărturisit Mathias Wechlin de la
Conductix-Wampfler, o companie germană care promovează această
tehnologie.

Wechlin a adăugat că pe timpul încărcării oamenii stau în
interiorul autobuzelor, lucru care, spune el, este absolut sigur
din moment ce intensitatea câmpului magnetic produs este în
limitele recomandate de Comisia Internaţională privind protecţia
împotriva radiaţiilor neionizante (ICNIRP).

Cu toate că problema de siguranţă poate părea într-adevăr
îngrijorătoare, profesorul Paul Mitcheson de la Colegiul Imperial
din Londra, care a studiat efectele electromagnetismului asupra
oamenilor, spune că nu ar trebui să fie nicio problemă.

„Întregul concept de încărcare wireless, în mod eficient, a
vehiculelor se bazează pe câmpul din apropiere şi racordarea
neradioactivă de cuplare între punctul de încărcare şi receptorul
de pe vehicul. Nu este posibil să proiectăm un sistem care nu emite
deloc radiaţii. Dar un sistem bine conceput poate avea niveluri
neglijabile de radiaţii, cu mult sub limitele de siguranţă
prevăzute de către IEEE (Institutul de Inginerie Electrică şi
Electronică),” a adăugat Wechlin.

Sistemul wireless creşte semnificativ timpul de
funcţionare al autobuzui, datorită faptului că nu mai are nevoie să
se retragă la depou la fiecare câteva ore pentru reîncărcare şi
schimbarea bateriei
. Astfel, autobuzele sunt încărcate la
sfârşitul traseului, procedura durând între 5 şi 10 minte. În acest
fel ele pot circula de la ora 7 până la 20 fără întrerupere.

Inducţia electromagnetică nu este singura metodă de reîncărcare
fără fir. Compania WiTricity, creată de Marin Soljacic, profesor la
MIT, a brevetat o nouă metodă de transfer a energiei electrice fără
fir în cantităţi şi la distanţe mult mai mari comparativ cu
inducţia. Tehnica poartă denumirea de rezonanţă magnetică de înaltă
performanţă şi implică alinierea câmpurilor magnetice a doi suporţi
cu o frecvenţă apropiată.

„Când cuplezi un suport în perete, electrictatea care trece prin
acesta este convertită într-un câmp magnetic ce rezonează la o
anumită frecvenţă. El crează un al doilea câmp magnetic care
oscilează în jurul celei de-al doilea suport care este plasat sub
maşină şi care va fi convertit în electricitate ce va reîncărca
bateria”, a declarat Eric Giler, director executiv WiTricity.

Succesul acestui sistem a fost salutat de constructorul japonez
Toyota, care în martie 2011 a semnat un contract cu cei de la
WiTricity.

Indiferent de sistemul folosit, producătorii de maşini speră ca
introducerea încărcării fără fir a maşinilor electrice va conduce
la adoptarea lor pe scară mai largă, reducând dependenţa de
petrol.

Sursa: BBC News

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
Test de cultură. Care fasole este toxică atunci când este mâncată crudă?
Test de cultură. Care fasole este toxică atunci când este mâncată crudă?
JWST a descoperit o galaxie spirală asemănătoare Căii Lactee undeva unde nu ar trebui să existe
JWST a descoperit o galaxie spirală asemănătoare Căii Lactee undeva unde nu ar trebui să existe
10 obiceiuri prin care putem încetini îmbătrânirea corpului nostru
10 obiceiuri prin care putem încetini îmbătrânirea corpului nostru
Ziua în care Alexandru Ioan Cuza a introdus învăţământul obligatoriu şi gratuit. Ce păţeau părinţii care nu se supuneau legii
Ziua în care Alexandru Ioan Cuza a introdus învăţământul obligatoriu şi gratuit. Ce păţeau părinţii care nu se ...
20 de lucruri uimitoare despre creierul uman
20 de lucruri uimitoare despre creierul uman
Marile companii de Inteligență Artificială sunt „mai puțin reglementate decât restaurantele”
Marile companii de Inteligență Artificială sunt „mai puțin reglementate decât restaurantele”
Trei reguli pe care părinții ar trebui să le aplice în privința telefoanelor pentru copii
Trei reguli pe care părinții ar trebui să le aplice în privința telefoanelor pentru copii
Românii vor avea facturi mai mari la gaze de la 1 aprilie 2026
Românii vor avea facturi mai mari la gaze de la 1 aprilie 2026
ESA intensifică cercetarea Pământului pe măsură ce viitorul agențiilor americane devine tot mai incert
ESA intensifică cercetarea Pământului pe măsură ce viitorul agențiilor americane devine tot mai incert
Un bazin roman monumental, ascuns timp de 2.000 de ani, a fost dezgropat lângă Roma
Un bazin roman monumental, ascuns timp de 2.000 de ani, a fost dezgropat lângă Roma
Un expert spune că modelele lingvistice mari nu vor fi niciodată cu adevărat inteligente
Un expert spune că modelele lingvistice mari nu vor fi niciodată cu adevărat inteligente
PRESS RELEASE: The concept of the DraculaLand project is being launched in Romania – a private investment of over EUR 1 billion, designed to become the largest entertainment, retail, and technology destination on the continent, one that will transform the country into a new global epicenter of entertainment
PRESS RELEASE: The concept of the DraculaLand project is being launched in Romania – a private investment of over EUR 1 ...
Economia suferă din cauza că oamenii nu cumpără mai des telefoane noi, susțin unii experți
Economia suferă din cauza că oamenii nu cumpără mai des telefoane noi, susțin unii experți
ADN-ul de lup se ascunde în majoritatea câinilor, au descoperit oamenii de știință
ADN-ul de lup se ascunde în majoritatea câinilor, au descoperit oamenii de știință
Prima „hartă biblică” încă influențează modul în care percepem granițele
Prima „hartă biblică” încă influențează modul în care percepem granițele
Eleanor de Aquitania, femeia care a condus Europa din umbra
Eleanor de Aquitania, femeia care a condus Europa din umbra
„Podcast cu Prioritate” #87 by ProMotor: samsari auto, mașini cu probleme și concluziile lui Dan Babu după sute de verificări
„Podcast cu Prioritate” #87 by ProMotor: samsari auto, mașini cu probleme și concluziile lui Dan Babu după sute de ...
Robert de Boron, autorul uitat care a reinventat legenda Sfântului Graal
Robert de Boron, autorul uitat care a reinventat legenda Sfântului Graal