Home » Advertorial » Cum să selectați cele mai bune ghivece de flori și plante

Cum să selectați cele mai bune ghivece de flori și plante

Publicat: 29.04.2022
Cum să selectați cele mai bune ghivece de flori și plante
Sursa foto: Unsplash

Atunci când cumpărați o plantă pentru grădină sau casă, aceasta vine de obicei într-un ghiveci de plastic negru pentru plante de pepinieră. Acest lucru se datorează faptului că este mai ieftin pentru cultivator să folosească ghivece de flori din plastic decât să o replanteze într-un ghiveci de plante elegant și decorativ. Din fericire, acest lucru vă oferă oportunități enorme de a explora și de a selecta un ghiveci de plante potrivit pentru spațiul dumneavoastră.

În zilele noastre există o gamă nelimitată de ghivece de flori și plante drăguțe și distractive din care puteți alege pentru a vă completa decorul casei și al grădinii cu bulbi de flori și plante vibrante. Cu toate acestea, cu atât de multe din care puteți alege, poate deveni confuz. Acest ghid simplu de cumpărare vă va ajuta să selectați cel mai bun ghiveci pentru dumneavoastră.

1. Locația

O parte importantă a procesului de selectare a ghiveciului pentru plante este să știți dacă planta dvs. este o plantă de interior sau de exterior, sau ambele.  Ghivecele pentru plante de exterior trebuie să fie rezistente la intemperii și să reziste la intemperii. Acestea vor fi udate în mod regulat și vor trebui să facă față fluctuațiilor de temperatură; în caz contrar, se pot crăpa.

Pe de altă parte, alte ghivece de flori pentru plante de interior nu trebuie să fie la fel de rezistente, deoarece nu sunt expuse la aceste elemente mai dure. Principalul avantaj al plantelor de interior este că există o varietate mai mare de ghivece pentru plante din care puteți alege.

2. Funcția

Găurile de drenaj sunt de obicei situate în partea de jos a unor ghivece de flori. O placă pentru ghiveci este o farfurie, pe care o vedeți sub un ghiveci și care prinde revărsarea apei.

În funcție de plantă și de ideile dvs. de decor, puteți decide să scoateți planta din ghiveciul din pepinieră și să o replantați. Dacă o replantați, ghiveciul dvs. va trebui să aibă găuri de drenaj și o farfurie pentru ghivece de flori, dacă doriți una. Plăcile pentru ghiveci sunt utile deoarece, atunci când udați planta, excesul de apă va sta în placa de sub ghiveci și va menține planta hidratată pentru mai mult timp.

Dacă vă păstrați planta în ghiveciul din pepinieră și o puneți într-un alt „ghiveci de acoperire”, este posibil să nu aveți nevoie de găuri de drenaj sau de o placă pentru ghiveci. Unele ghivece de flori pentru plante au o treaptă în interior care ridică ghiveciul de pe fund, astfel încât apa se filtrează într-o mică fântână sub plantă. În acest fel, rădăcinile plantei nu vor fi în contact permanent cu apa și nu vor putrezi.

3. Dimensiunea

Mărimea plantei va determina dimensiunea ghiveciului. Ar trebui să luați în considerare dimensiunea la care va crește planta în viitor atunci când vă gândiți la dimensiunea ghiveciului. Adesea, dimensiunea și a ghiveciului va controla creșterea plantei. Alte plante au, de asemenea, sisteme de rădăcini puternice care cresc și care, în cele din urmă, vă pot crăpa ghiveciul.

Ghivecele mari sunt cele mai bune pentru plantele de exterior. Ghivecele de plante mici sau minuscule sunt bune pentru plantele de interior, deoarece nu ocupă mult spațiu. Dacă doriți un ghiveci mai mare pentru plante, nu uitați întotdeauna să luați în considerare cu atenție materialul din care este confecționat. Acest lucru se datorează faptului că, pe măsură ce planta crește, aceasta poate deveni foarte grea și este posibil să aveți nevoie de mai mult de o persoană pentru a vă ajuta să o mutați.

4. Materialul

De aici începe distracția și puteți merge la cumpărături! În afară de potrivirea ghiveciului pentru plante cu decorul casei sau al grădinii, materialul este important de luat în considerare. Materialul din care este fabricat un ghiveci pentru plante va determina greutatea, durabilitatea și modul în care poate reacționa la elemente. De asemenea, anumite materiale nu sunt ușor de modelat sau finisat, așa că alegerea dvs. poate fi limitată.

Vești bune! Planetele Sistemului Solar nu vor ricoșa în toată galaxia în următorii 100.000 de ani
Un cangur antic din Papua Noua Guinee este endemic și nu este înrudit cu cei din Australia, au descoperit cercetătorii
Sateliții au observat un nor bizar care a atras atenția oamenilor de știință. De ce este fenomenul special?
Descoperirea unor tipuri complet noi de virusuri oferă indicii despre originile vieții complexe
Randamentul culturilor ar putea crește datorită practicilor ecologice, arată un studiu pe termen lung
Un pui de mamut lânos, vechi de 30.000 de ani, a fost descoperit în câmpurile aurifere canadiene
Iată cum ar putea fi încetinirea automatizării benefică pentru economie
Incendiu de vegetație la Machu Picchu. Pompierii peruani încearcă să țină flăcările sub control
Test de cultură generală. Cu ce țări se învecinează România?
Peste 400 de hectare de luncă au fost reconectate cu Dunărea. O mică „deltă”, la Gârla Mare, în Mehedinți, își așteaptă vizitatorii