Home » Advertorial » Anvelope All Season – merită să folosiți cauciucuri pentru toate anotimpurile?

Anvelope All Season – merită să folosiți cauciucuri pentru toate anotimpurile?

Anvelope All Season – merită să folosiți cauciucuri pentru toate anotimpurile?
Sursa foto: Robert Laursoo via Unsplash
Publicat: 21.10.2022

Anvelopele pentru toate anotimpurile sunt potrivite atât pentru vară, cât și pentru iarnă și, de asemenea, vă scutesc de schimbarea de două ori pe an a cauciucurilor și de montarea lanțurilor. Ce sunt acestea mai exact și care sunt avantajele lor? Aflați mai multe despre ele pentru a vedea dacă merită sau nu să le montați pe mașina dumneavoastră.

Anvelopa este singurul lucru care menține mașina dumneavoastră în contact cu drumul, iar performanța sa este extrem de importantă. Nu numai din motive de siguranță, unde joacă, fără îndoială, un rol imens, ci și pentru că de ele depinde obținerea sau pierderea parțială a performanțelor mașinii dumneavoastră. Și de data aceasta este timpul să vorbim despre anvelopele „all-weather”, cunoscute și sub numele de anvelope all-season.

În principiu, anvelopele pentru toate anotimpurile sunt potrivite pentru orice șofer care își folosește autovehiculul în zone în care temperaturile depășesc aproximativ 30°C vara și sub 10°C iarna. Și da, unde este posibil să fii surprins de zăpadă din când în când. Dar cel mai bun lucru pe care trebuie să îl faceți este să vă documentați despre cum sau, mai bine zis, ce sunt anvelopele All Season.

Ce sunt anvelopele All Season?

După cum sugerează și numele, anvelopele pentru toate sezoanele sunt proiectate și dezvoltate pentru a fi utilizate pe tot parcursul anului. Acest lucru este în mod evident legat de vremea care afectează șoferul și vehiculul. Cu alte cuvinte, prin „pe tot parcursul anului” înțelege în orice anotimp, indiferent dacă este vară sau iarnă, indiferent dacă temperaturile sunt mai ridicate sau mai scăzute.

Aceste cauciucuri au un design diferit și un model specific al benzii de rulare. La fel ca o anvelopă „de vară”, anvelopele pentru toate anotimpurile au un profil al benzii de rulare dezvoltat pentru evacuarea apei cu caneluri specifice, dar, în plus, au o serie de mici șanțuri care permit o aderență mai bună pe suprafețele afectate atât de gheață, cât și de zăpadă tare.

Modelul benzii de rulare este diferit, așa cum s-a descris mai sus, dar au și un compus special; cauciucul este mai moale decât la anvelopele de iarnă. Iar aceste diferențe fac ca anvelopa pentru toate anotimpurile să fie ceva mai puțin eficientă decât o anvelopă de iarnă pe suprafețe înghețate sau înzăpezite, în timp ce pe suprafețe uscate și calde sunt mai puțin eficiente decât anvelopele de vară. Cu toate acestea, ele ating un echilibru excelent în toate anotimpurile și pe toate suprafețele.

Avantajele unei anvelope pentru toate anotimpurile sau ale unei anvelope all season

Marele avantaj al anvelopelor pentru toate anotimpurile este evident și, într-adevăr, a fost descris mai sus. În România, șoferii s-au obișnuit să aibă două seturi de cauciucuri pentru a se adapta la condițiile de vară cu un set și la cele de iarnă cu celălalt. Cu un set de anvelope de vară și un set de anvelope de iarnă.

Anvelopa pentru toate anotimpurile evită exact acest lucru. Cu o singură anvelopă avem performanța de care avem nevoie atât vara, cât și iarna, fără a fi nevoie să schimbăm anvelopele, deși pierdem ceva din eficiență pe suprafețe uscate și la temperaturi ridicate, precum și pe suprafețe cu zăpadă și gheață și, bineînțeles, pe vreme rece.

În timpul verii, anvelopa se comportă bine, iar în timpul iernii este omologată pentru utilizarea în locul celor de iarnă, astfel încât, din acest punct de vedere, are un alt punct în favoarea sa.

Anvelopele pentru toate anotimpurile au evoluat în ultimii ani

Anvelopa pentru toate anotimpurile nu este o invenție nouă, ca să spunem așa, ci există de mulți ani. Și da, a fost o revoluție pentru că, așa cum am mai spus, în România, precum și în alte țări din zone temperate, schimbarea anvelopelor în sezonul de vară și de iarnă este obligatoriu, din necesitate.

Dar adevărul este că a existat o perioadă în care anvelopele pentru toate anotimpurile nu puteau funcționa bine în ambele sezoane și aveau tendința de a suferi o uzură semnificativă în timpul sezonului de vară. Acum, lucrurile s-au schimbat și tehnologia a evoluat. Astfel, aceste cauciucuri sunt aproape la fel de eficiente în ambele anotimpuri ca și anvelopele specifice de vară și de iarnă, iar durata lor de viață este la fel de lungă ca a oricărei alte anvelope.

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
20 de lucruri uimitoare despre creierul uman
20 de lucruri uimitoare despre creierul uman
Marile companii de Inteligență Artificială sunt „mai puțin reglementate decât restaurantele”
Marile companii de Inteligență Artificială sunt „mai puțin reglementate decât restaurantele”
Trei reguli pe care părinții ar trebui să le aplice în privința telefoanelor pentru copii
Trei reguli pe care părinții ar trebui să le aplice în privința telefoanelor pentru copii
Românii vor avea facturi mai mari la gaze de la 1 aprilie 2026
Românii vor avea facturi mai mari la gaze de la 1 aprilie 2026
ESA intensifică cercetarea Pământului pe măsură ce viitorul agențiilor americane devine tot mai incert
ESA intensifică cercetarea Pământului pe măsură ce viitorul agențiilor americane devine tot mai incert
Un bazin roman monumental, ascuns timp de 2.000 de ani, a fost dezgropat lângă Roma
Un bazin roman monumental, ascuns timp de 2.000 de ani, a fost dezgropat lângă Roma
Un expert spune că modelele lingvistice mari nu vor fi niciodată cu adevărat inteligente
Un expert spune că modelele lingvistice mari nu vor fi niciodată cu adevărat inteligente
PRESS RELEASE: The concept of the DraculaLand project is being launched in Romania – a private investment of over EUR 1 billion, designed to become the largest entertainment, retail, and technology destination on the continent, one that will transform the country into a new global epicenter of entertainment
PRESS RELEASE: The concept of the DraculaLand project is being launched in Romania – a private investment of over EUR 1 ...
Economia suferă din cauza că oamenii nu cumpără mai des telefoane noi, susțin unii experți
Economia suferă din cauza că oamenii nu cumpără mai des telefoane noi, susțin unii experți
ADN-ul de lup se ascunde în majoritatea câinilor, au descoperit oamenii de știință
ADN-ul de lup se ascunde în majoritatea câinilor, au descoperit oamenii de știință
Prima „hartă biblică” încă influențează modul în care percepem granițele
Prima „hartă biblică” încă influențează modul în care percepem granițele
Eleanor de Aquitania, femeia care a condus Europa din umbra
Eleanor de Aquitania, femeia care a condus Europa din umbra
„Podcast cu Prioritate” #87 by ProMotor: samsari auto, mașini cu probleme și concluziile lui Dan Babu după sute de verificări
„Podcast cu Prioritate” #87 by ProMotor: samsari auto, mașini cu probleme și concluziile lui Dan Babu după sute de ...
Robert de Boron, autorul uitat care a reinventat legenda Sfântului Graal
Robert de Boron, autorul uitat care a reinventat legenda Sfântului Graal
De ce ni se pare că „simțim” durere atunci când vedem pe cineva rănit?
De ce ni se pare că „simțim” durere atunci când vedem pe cineva rănit?
Celulele umane îmbătrânite pot fi „reîncărcate”, au descoperit cercetătorii
Celulele umane îmbătrânite pot fi „reîncărcate”, au descoperit cercetătorii
COMUNICAT: În România se lansează conceptul proiectului DraculaLand – o investiție privată de peste 1 miliard de euro, concepută să devină cea mai mare destinație de entertainment, retail și tehnologie de pe continent care va transforma țara într-un nou epicentru global al divertismentului
COMUNICAT: În România se lansează conceptul proiectului DraculaLand – o investiție privată de peste 1 miliard de euro, ...
Test de cultură generală. Care este diferența dintre Coca-Cola și Pepsi?
Test de cultură generală. Care este diferența dintre Coca-Cola și Pepsi?