Home » Advertorial » Anvelope All Season – merită să folosiți cauciucuri pentru toate anotimpurile?

Anvelope All Season – merită să folosiți cauciucuri pentru toate anotimpurile?

Anvelope All Season – merită să folosiți cauciucuri pentru toate anotimpurile?
Sursa foto: Robert Laursoo via Unsplash
Publicat: 21.10.2022

Anvelopele pentru toate anotimpurile sunt potrivite atât pentru vară, cât și pentru iarnă și, de asemenea, vă scutesc de schimbarea de două ori pe an a cauciucurilor și de montarea lanțurilor. Ce sunt acestea mai exact și care sunt avantajele lor? Aflați mai multe despre ele pentru a vedea dacă merită sau nu să le montați pe mașina dumneavoastră.

Anvelopa este singurul lucru care menține mașina dumneavoastră în contact cu drumul, iar performanța sa este extrem de importantă. Nu numai din motive de siguranță, unde joacă, fără îndoială, un rol imens, ci și pentru că de ele depinde obținerea sau pierderea parțială a performanțelor mașinii dumneavoastră. Și de data aceasta este timpul să vorbim despre anvelopele „all-weather”, cunoscute și sub numele de anvelope all-season.

În principiu, anvelopele pentru toate anotimpurile sunt potrivite pentru orice șofer care își folosește autovehiculul în zone în care temperaturile depășesc aproximativ 30°C vara și sub 10°C iarna. Și da, unde este posibil să fii surprins de zăpadă din când în când. Dar cel mai bun lucru pe care trebuie să îl faceți este să vă documentați despre cum sau, mai bine zis, ce sunt anvelopele All Season.

Ce sunt anvelopele All Season?

După cum sugerează și numele, anvelopele pentru toate sezoanele sunt proiectate și dezvoltate pentru a fi utilizate pe tot parcursul anului. Acest lucru este în mod evident legat de vremea care afectează șoferul și vehiculul. Cu alte cuvinte, prin „pe tot parcursul anului” înțelege în orice anotimp, indiferent dacă este vară sau iarnă, indiferent dacă temperaturile sunt mai ridicate sau mai scăzute.

Aceste cauciucuri au un design diferit și un model specific al benzii de rulare. La fel ca o anvelopă „de vară”, anvelopele pentru toate anotimpurile au un profil al benzii de rulare dezvoltat pentru evacuarea apei cu caneluri specifice, dar, în plus, au o serie de mici șanțuri care permit o aderență mai bună pe suprafețele afectate atât de gheață, cât și de zăpadă tare.

Modelul benzii de rulare este diferit, așa cum s-a descris mai sus, dar au și un compus special; cauciucul este mai moale decât la anvelopele de iarnă. Iar aceste diferențe fac ca anvelopa pentru toate anotimpurile să fie ceva mai puțin eficientă decât o anvelopă de iarnă pe suprafețe înghețate sau înzăpezite, în timp ce pe suprafețe uscate și calde sunt mai puțin eficiente decât anvelopele de vară. Cu toate acestea, ele ating un echilibru excelent în toate anotimpurile și pe toate suprafețele.

Avantajele unei anvelope pentru toate anotimpurile sau ale unei anvelope all season

Marele avantaj al anvelopelor pentru toate anotimpurile este evident și, într-adevăr, a fost descris mai sus. În România, șoferii s-au obișnuit să aibă două seturi de cauciucuri pentru a se adapta la condițiile de vară cu un set și la cele de iarnă cu celălalt. Cu un set de anvelope de vară și un set de anvelope de iarnă.

Anvelopa pentru toate anotimpurile evită exact acest lucru. Cu o singură anvelopă avem performanța de care avem nevoie atât vara, cât și iarna, fără a fi nevoie să schimbăm anvelopele, deși pierdem ceva din eficiență pe suprafețe uscate și la temperaturi ridicate, precum și pe suprafețe cu zăpadă și gheață și, bineînțeles, pe vreme rece.

În timpul verii, anvelopa se comportă bine, iar în timpul iernii este omologată pentru utilizarea în locul celor de iarnă, astfel încât, din acest punct de vedere, are un alt punct în favoarea sa.

Anvelopele pentru toate anotimpurile au evoluat în ultimii ani

Anvelopa pentru toate anotimpurile nu este o invenție nouă, ca să spunem așa, ci există de mulți ani. Și da, a fost o revoluție pentru că, așa cum am mai spus, în România, precum și în alte țări din zone temperate, schimbarea anvelopelor în sezonul de vară și de iarnă este obligatoriu, din necesitate.

Dar adevărul este că a existat o perioadă în care anvelopele pentru toate anotimpurile nu puteau funcționa bine în ambele sezoane și aveau tendința de a suferi o uzură semnificativă în timpul sezonului de vară. Acum, lucrurile s-au schimbat și tehnologia a evoluat. Astfel, aceste cauciucuri sunt aproape la fel de eficiente în ambele anotimpuri ca și anvelopele specifice de vară și de iarnă, iar durata lor de viață este la fel de lungă ca a oricărei alte anvelope.

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
Cum să mâncăm tot ce vrem de sărbători fără să ne fie rău?
Cum să mâncăm tot ce vrem de sărbători fără să ne fie rău?
Cea mai veche clădire din Anglia a fost construită în urmă cu 15 secole și încă mai este folosită
Cea mai veche clădire din Anglia a fost construită în urmă cu 15 secole și încă mai este folosită
Care sunt cele mai periculoase jucării de Crăciun și ce riscuri există pentru copii?
Care sunt cele mai periculoase jucării de Crăciun și ce riscuri există pentru copii?
De ce nu este sănătos să adormi cu televizorul pornit?
De ce nu este sănătos să adormi cu televizorul pornit?
Mesele de sărbători sunt momentul potrivit pentru a vorbi și despre istoricul medical al familiei
Mesele de sărbători sunt momentul potrivit pentru a vorbi și despre istoricul medical al familiei
Nicolae Ceaușescu și recordurile vânătorești
Nicolae Ceaușescu și recordurile vânătorești
Toate formele de nicotină dăunează inimii, avertizează cardiologii
Toate formele de nicotină dăunează inimii, avertizează cardiologii
Ce este „a treia stare” a vieții și ce se întâmplă cu celulele după moartea organismului?
Ce este „a treia stare” a vieții și ce se întâmplă cu celulele după moartea organismului?
Cum a fost detectat un virus mortal în respirația balenelor din Arctica?
Cum a fost detectat un virus mortal în respirația balenelor din Arctica?
Bucureștiul, sub bombele zeppelinelor germane
Bucureștiul, sub bombele zeppelinelor germane
Kurt Cobain, viața unui om prins între sensibilitate, faimă și autodistrugere. „Vreau să cred în Dumnezeu. Vreau să mă iubesc. Dar sunt blocat în acest paradox nenorocit”
Kurt Cobain, viața unui om prins între sensibilitate, faimă și autodistrugere. „Vreau să cred în Dumnezeu. Vreau ...
Somnul insuficient ar putea declanșa un cerc vicios în creier nostru
Somnul insuficient ar putea declanșa un cerc vicios în creier nostru
Confirmat științific: care este efectul îmbrățișărilor asupra corpului uman?
Confirmat științific: care este efectul îmbrățișărilor asupra corpului uman?
De ce unii oamenii își lasă pilotele afară, în frig, iarna și ce spune știința despre asta?
De ce unii oamenii își lasă pilotele afară, în frig, iarna și ce spune știința despre asta?
Test de cultură generală. Câte pisici există în lume?
Test de cultură generală. Câte pisici există în lume?
(P) Călătorie de Neuitat prin România: București – Râmnicu Vâlcea
(P) Călătorie de Neuitat prin România: București – Râmnicu Vâlcea
Prima fotografie a Telescopului Hubble cu Nebuloasa Crabului din ultimii 24 de ani a dezvăluit mai multe structuri misterioase
Prima fotografie a Telescopului Hubble cu Nebuloasa Crabului din ultimii 24 de ani a dezvăluit mai multe structuri misterioase
Un nou record istoric pentru prețul aurului. A fost depășit pragul de 4.400 de dolari pe uncie
Un nou record istoric pentru prețul aurului. A fost depășit pragul de 4.400 de dolari pe uncie