Home » Cultură » Amazonienii ar fi înrudiţi cu australienii indigeni

Amazonienii ar fi înrudiţi cu australienii indigeni

Publicat: 23.07.2015
Legături distante de ADN au fost descoperite între australienii aboriginali şi triburile care trăiesc în adâncul junglei amazoniene.

Cercetătorii din Statele Unite şi cei din Danemarca au stabilit că persoane care împart legături ADN cu oamenii aboriginali au traversat fâşia de pământ dintre Siberia şi Americi cu mii de ani în urmă.

Descoperirea reprezintă cel mai puternic semn de până acum că între Siberia şi Americi au existat mai multe migraţii, cu zeci de mii de ani în urmă.

Concret, autorii studiului au arătat că în urmă cu 15.000 de ani, o populaţie pe care au numit-o generic ”populaţia Y” a migrat din Siberia în America.

”Unii americani nativi amazonieni au o descendenţă parţială de la strămăşii nord-americani, a căror moştenire genetică este mai strâns legată de cea a australienilor indigeni, a locuitorilor din Noua Guinee şi a celor din Insula Andaman decât de cea a actualilor eurasiatici sau nord-americani”, au explicat cercetătorii.

Din cercetările danezilor reiese o concluzie similară, însă ei susţin că migraţia ar fi avut loc în urmă cu 9000 de ani.

Sursă: The Sydney Morning Herald