Home » Cultură » Cannes 2018: Proiecţia „Don Quichotte”, de Terry Gilliam, a fost autorizată de justiţia franceză

Cannes 2018: Proiecţia „Don Quichotte”, de Terry Gilliam, a fost autorizată de justiţia franceză

Cannes 2018: Proiecţia „Don Quichotte”, de Terry Gilliam, a fost autorizată de justiţia franceză
Publicat: 12.05.2018
Filmul "The man who killed Don Quixote", de Terry Gilliam, va putea fi proiectat în închiderea Festivalului de la Cannes, pe 19 mai, a decis, miercuri, Tribunalul din Paris, transmite AFP.

Lansarea în cinematografe a lungmetrajului „Don Quijote”, de Terry Gilliam, al cărui proces de producţie a durat 17 ani, este blocată de un conflict judiciar, între regizorul britanic şi producătorul portughez Paul Branco.

Totuşi, organizatorii Festivalului de Film de la Cannes au anunţat în urmă cu câteva săptămâni că lungmetrajul va fi proiectat, pe 19 iunie, în închiderea evenimentului, scrie Mediafax.

Justiţia franceză a dat câştig de cauză, miercuri, organizatorilor Festivalului de la Cannes, care luaseră decizia de a proiecta filmul, deşi Branco s-a opus.

„Solicitarea de interzicere formulată de Paulo Branco a fost respinsă de justiţie. «The Man Who Killed Don Quixote» va fi proiectat în închiderea celei de-a 71-a ediţii a Festivalului de la Cannes! Iar Terry Gilliam va fi aici”, a scris pe contul său de pe platforma online Twitter delegatul general al evenimentului, Thierry Frémaux.

Regizorul în vârstă de 77 de ani, care a suferit un accident cerebral minor la sfârşitul săptămânii trecute, dar, în prezent, se simte bine, a scris şi el pe contul său de Twitter: „Încă nu am murit. Vin la Cannes”.

Chiar înainte ca tribunalul să se pronunţe, Paulo Branco, în vârstă de 67 de ani, a spus că nu va face apel.

Producătorul a menţionat că în timpul prezentării de la Cannes trebuie difuzat pe ecranul de cinema un mesaj potrivit căruia drepturile asupra filmului revendicate de Branco nu sunt prejudiciate de acea proiecţie.

Decizia de miercuri nu pune capăt conflictului judiciar, o altă hotărâre în procesul dintre cei doi urmând să fie luată pe 15 iunie.

Producătorul Paul Branco a cumpărat drepturile de autor asupra peliculei prin compania sa Alfama Films, cu sediul în Franţa.

Potrivit contractului, Branco trebuia să dea dovadă de transparenţă financiară, să respecte termenul pentru încheierea filmărilor – octombrie 2016 -, precum şi opţiunile artistice ale lui Gilliam. Însă, în timpul preproducţiei, cei doi au avut numeroase conflicte, iar Branco a decis la un moment dat să nu mai înceapă filmările.

Terry Gilliam a apelat atunci la compania de producţie spaniolă Tornasol, prin care a realizat filmările, între lunile martie şi iunie 2017.

Între timp, regizorul a iniţiat o acţiune în instanţă pentru a rezilia contractul de cesiune a drepturilor de autor încheiat cu Paulo Bronco, însă, în mai 2017, Tribunalul din Paris a dat câştig de cauză producătorului, respingând totodată solicitarea acestuia de a opri filmările.

Gilliam a declarat în martie, pentru presa franceză, că producătorul încearcă să câştige cât mai mulţi bani de pe urma acestui film, adăugând că acesta cere despăgubiri de 3,5 milioane de euro.

La rândul său, Branco a negat acuzaţiile lui Gilliam, spunând că regizorul refuză negocierile. Branco a mai spus că filmul, al cărui buget a fost de 17 milioane de euro, a fost turnat ilegal.

În branşă s-a vorbit despre „un blestem” care a lovit acest film – „The man who killed Don Quixote” – de 18 ani.

În 2000, Terry Gilliam a abandonat proiectul, o adaptare liberă după romanul lui Miguel de Cervantès, din mai multe motive. Ulterior a încercat de mai multe ori să reia producţia, de fiecare dată eşuând din lipsa unei finanţări.

Terry Gilliam este unul dintre cei mai îndrăzneţi regizori contemporani, având întotdeauna curajul să sfideze convenţiile şi să experimenteze. Apreciat la nivel internaţional pentru lungmetraje precum „Brazil”, nominalizat pentru cel mai bun scenariu adaptat la gala Oscar din 1986, „The Fisher King”, câştigător al premiului Leul de Argint la Veneţia în 1991, şi „Fear and Loathing in Las Vegas”, inclus în competiţie la Cannes în 1998, filmele lui sunt de obicei comedii negre existenţialiste care iau o turnură tragicomică de situaţie.


 

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase