Home » D:News » Vrei să-ţi dezvolţi capacitatea de concentrare? Cercetătorii au descoperit o metodă simplă şi eficientă

Autor: Marius Comper 09.30.2012
Imaginile cu animale drăguţe sunt omniprezente pe Internet, popularitatea acestora fiind mai mare ca niciodată. Cercetătorii de la Universitatea Hiroshima din Japonia au realizat de curând în studiu în care se arată că a privi aceste poze nu este o pierdere de timp, ci o metodă prin care ne putem îmbunătăţi capacitatea de concentrare.

Oamenii de ştiinţă japonezi au efectuat cercetarea pentru a verifica un studiu mai vechi, ce sugera că persoanele care s-au uitat la poze cu animale drăguţe prezentau o mai bună concentrare într-un joc ce testa abilităţile motorii decât oamenii care nu priviseră pozele cu pisici. Cercetătorii care au efectuat studiul precedent au concluzionat că oamenii devin mai atenţi atunci când privesc ceva drăguţ, sugerând că acest efect rezultă dintr-o reacţie naturală ce garantează că oamenii se comportă cu mai multă grijă atunci când un bebeluş se află prin preajmă.

Cercetătorii japonezi au efectuat trei experimente pentru a vedea dacă efectul poate fi reprodus. În primul experiment, japonezii au solicitat voluntarilor să joace un joc similar celuia din experimentul iniţial. În cel de-al doilea, participanţii la studiu aveau de îndeplinit o căutare vizuală folosind matrici de numere, test ce nu implica abilităţile motorii. În cel de-al treilea test, voluntarii erau testaţi pentru a măsura cât de concentraţi sunt.

În toate cele trei experimente, oamenii care se priviseră poze drăguţe înfăţişând pui de animale au obţinut scoruri mai bune decât oamenii care s-au uitat la poze cu animale adulte sau care conţineau obiecte neutre. Cercetătorii au concluzionat că studiul iniţial a fost reprodus, adăugând că „privirea unor imagini drăguţe are un efect pozitiv asupra performanţei în sarcinile ce necesită atenţie. Acest efect se observă atât la abilităţile motorii, cât şi la cele de percepţie”.

Specialiştii au concluzionat că „trăsăturile drăguţe induc un comportament grijuliu persoanelor care le observă, lucru benefic în anumite situaţii, precum munca de birou sau condusul”.

Aşadar, dacă aveţi de îndeplinit o sarcină care necesită multă atenţie, nu ezitaţi să priviţi câteva imagini cu pui de animale înainte de a o efectua.

Surse: Forbes, PLOS