Home » D:News » Descoperire inedită: cel mai mare meteorit găsit vreodată în Europa de Est oferă indicii despre nucleul Pământului

Autor: Marius Comper 11.02.2012
Cel mai mare meteorit descoperit vreodată în Europa de Est a fost găsit de doi geologi polonezi. Cei doi speră ca descoperirea lor să ofere noi indicii despre compoziţia nucleului intern al Pământului.

„Ştim că nucleul Terrei este compus din fier, dar nu îl putem studia. Acum dispunem de un oaspete venit din spaţiu ce prezintă o structură similară şi pe care îl putem studia”, a declarat Andrzej Muszynski reporterilor din Poznan, oraşul din vestul Poloniei unde a fost dezvăluit meteoritul.

„Această descoperire ne va permite să ne îmbunătăţim cunoştinţele referitoare la originile universului”, a declarat geologul.

Cei doi „vânători de meteoriţi” au descoperit meteoritul de fier luna trecută, acesta fiind îngropat la doi metri sub pământ la nord de Poznan, în „Rezervaţia de Meteoriţi Morasko”. Meteoritul măsoară 60 de centimetri în punctul cel mai lat şi cântăreşte 300 de kilograme. Pentru a găsi acest specimen, specialiştii au folosit un dispozitiv ce identifica anomaliile electromagnetice din suprafaţa Pământului.

„Este vorba despre cel mai mare meteorit descoperit până acum în această parte a Europei”, a declarat profesorul Wojciech Stankowski.

Geologii de la Universitatea Adam Mickiewicz din Poznan au studiat meteoritul, ajungând la concluzia că acesta s-a prăbuşit pe Terra acum 5.000 de ani. Meteoritul este compus în mare parte din fier, prezentând şi urme de nichel.

„Ne-am simţit precum cei ce descoperă aur, eram încântaţi. Nici nu ne-am mai oprit să mâncăm, pur şi simplu am continuat să săpăm”, a relatat Muszynski momentul descoperirii.

„Rezervaţia de Meteoriţi Morasko”, aflată la nord de Poznan, prezintă şapte cratere. Cel mai mare măsoară aproximativ 100 de metri în diametru şi 11 metri în adâncime. Oamenii de ştiinţă cred că aceste cratere au fost formate acum 5.000 de ani, atunci când mai mulţi meteoriţi s-au prăbuşit pe Terra. În total, în această regiune au fost descoperiţi mulţi meteoriţi de mici dimensiuni, care cântăresc în total 1.500 de kilograme. De aceea, cercetătorii plănuiesc să extindă căutările în zonă.

Sursa: Cosmos Magazine

Aproape jumătate dintre români păstrează în casă telefoanele vechi, în loc să le recicleze
O femeie se judecă de patru ani cu Apple, după ce soțul a murit înainte să îi poată da parola la cont
Ce este sindromul Triplu X?