Home » D:News » De ce realegerea lui Barack Obama înseamnă că astronauţii vor călători în scurt timp dincolo de Lună (VIDEO)

Autor: Marius Comper 11.09.2012
Victoria electorală a preşedintelui american Barack Obama, care a obţinut un nou mandat, reprezintă o veste foarte bună pentru NASA, agenţia spaţială americană.

NASA intenţionează să trimită din nou astronauţi în apropiere de satelitul natural al Pământului, urmând să dezvăluie în scurt timp noi misiuni de explorare a spaţiului.

Noile planuri au fost deja aprobate de preşedintele Barack Obama, însă acestea nu au fost dezvăluite până acum din cauza alegerilor prezidenţiale ce au avut loc recent în Statele Unite ale Americii, afirmă John Logsdon, expert în politici spaţiale şi profesor la Universitatea George Washington. Planurile au fost ţinute secrete deoarece o posibilă victorie a lui Mitt Romney, contracandidatul preşedintelui Obama, ar fi însemnat o reducere a bugetului agenţiei spaţiale şi o modificare a strategiei şi misiunilor NASA.

Printre misiunile aprobate de Barack Obama se numără şi stabilirea unei noi staţii spaţiale în zona cunoscută sub numele de Earth-moon libration point 2 (EML-2). Acest punct aflat la aproximativ 60.000 de kilometri de Lună este stabil din punct de vedere gravitaţional, permiţând „parcarea” unui vehicul spaţial. Astfel, o staţie spaţială amplasată în acest punct nu ar necesita eforturi considerabile pentru a rămâne în acelaşi loc.

Dincolo de faptul că această misiune ar permite astronauţilor să călătorească în spaţiul cosmic mai departe ca niciodată, noua staţie spaţială ar reprezenta un punct de start pentru alte misiuni. Printre acestea se numără aterizarea pe un asteroid (2025), o călătorie spre Marte (în jurul anului 2035) sau o nouă aselenizare.

Şeful NASA, Charles Bolden, a prezentat preşedintelui Obama bugetul pentru anul 2013, ce include sumele necesare pentru această misiune. NASA va cheltui anul viitor 17,7 miliarde de dolari, aceşti bani urmând să fie folosiţi şi pentru a concepe o nouă rachetă foarte puternică, intitulată Space Launch System, şi o capsulă spaţială nouă, Orion, care vor permite astronauţilor americani să înceapă lucrul la noua staţie spaţială până în 2021.

Sursa: Space