Home » D:News » Testele ADN ne vor spune ce gust are carnea din galantar, identificând cea mai gustoasă bucată

Publicat: 09.11.2012
Vacile seamănă mult între ele, dar în ciuda acestui lucru unele dintre ele dau o carne fragedă şi suculentă, pe când friptura făcută din altele poate fi tare ca piatra. Din fericire pentru noi, o echipă de cercetători a elaborat o serie de teste ADN care pot prezice ce gust va avea carnea de vită, când va ajunge în farfuriile noastre.

Oamenii de ştiinţă au analizat 3.000 de gene implicate în biologia musculară pentru a le descoperi pe cele care au un impact asupra unor calităţi proprii cărnii, precum aroma, suculenţa şi frăgezimea. După ce au selectat genele în cauză, specialiştii au dezvoltat un cip ADN care analizează activitatea genetică în mostre de carne de vită, putând să deosebească un tip de carne de altul.

Performanţele cipului au fost comparate cu răspunsurile unui grup de control alcătuit din degustători experţi. Rezultatele au arătat că informaţiile date de cip au fost în perfectă concordanţă cu cele ale experţilor care au gustat carnea în cauză.

Sursa: Gizmodo