Home » D:News » Aţi călători cu un avion fără pilot? Aeronava autonomă devine realitate

Aţi călători cu un avion fără pilot? Aeronava autonomă devine realitate

Aţi călători cu un avion fără pilot? Aeronava autonomă devine realitate
Publicat: 27.11.2012
În următoarele săptămâni, un avion Jetstream, cu două motoare, va decola de pe aerodromul Warton, din Lancashire, Anglia, îndreptându-se spre Scoţia. Ca orice avion el va primi instrucţiuni de la controlorii de trafic, singura diferenţă fiind că pilotul său nu va fi în carlingă ci va sta „cu picioarele pe pământ”, într-o cameră de control din Warton.

Până acum, aeronave fără pilot au fost utilizate de forţele armate, dar astfel de drone au zburat doar în zone de conflict, pe suprafeţe restrânse. Misiunea Jetstream face parte dintr-un proiect care urmăreşte dezvoltarea unor tehnologii şi proceduri menite să le permită aeronavelor comerciale să întreprindă zboruri sigure fără ca piloţii să se afle la bordul lor. 

Testul de zbor ce urează să aibă loc foarte curând nu va include şi pasageri, iar un alt pilot va continua să stea în carlinga gata să ia comanda în orice secundă, dacă lucrurile nu merg aşa cum trebuie. În acest fel, avionul seamănă foarte mult cu o maşină Google, în care există un şofer gata să acţioneze în cazul în care sistemul nu funcţionează corect. Cu toate acestea, experţii susţin că este foarte puţin probabil ca astfel de avioane să devină populare înainte ca oamenii să înceapă să cumpere autoturisme autonome. 

Aeronavele fără pilot ar putea duce la bun sfârşit multe sarcini, necesitând un cost mai mic decât în mod normal. În această categorie s-ar putea încadra elicopterele utilizate pentru monitorizarea traficului sau pentru supravegherea frontierei. De asemenea, ele ar putea fi utilizate şi pentru cazuri extreme, acolo unde piloţii umani nu ar putea ajunge, de pildă pădurile incendiate sau accidentele nucleare. 

Totuşi, chiar şi aşa, piloţii tot vor avea un rol important în aviaţie, chiar dacă locul lor nu va mai fi în carlingă. Mutarea piloţilor de la bordul avionului, pe sol, se va face treptat. La început, avioanele comerciale aveau un echipaj format din 5 specialişti: doi piloţi, un inginer de zbor, un navigator şi un operator radio. Primul la care s-a renunţat de-a lungul timpului a fost operatorul radio, apoi navigatorul şi ulterior, în anii ‘70, inginerul de zbor. Următorul pe această listă ar putea fi copilotul, care va fi înlocuit de un sistem autonom de zbor. 

Zborul cu destinaţia Scoţia va fi iniţiat pentru testarea comunicării dintre controlorii de trafic şi pilotul de la sol. 

De asemenea, avionul Jetstream va fi dotat cu camere video pentru a-i permite pilotului de la sol să poată vedea ce se află în faţa avionului. În plus, un software poate avertiza în cazul în care un alt corp este prea aproape de aeronavă. În aer, Jetstream va fi însoţit de alte avioane pentru a se testa sistemele de recunoaştere de la bordul avionului autonom. 

Sursa: The Economist

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
June Carter Cash, salvatoarea lui Johnny Cash
June Carter Cash, salvatoarea lui Johnny Cash
„Natura este gratuită și este cel mai bun medicament”: Să fie o plimbare rețeta perfectă pentru îmbunătățirea sănătății mintale?
„Natura este gratuită și este cel mai bun medicament”: Să fie o plimbare rețeta perfectă pentru îmbunătățirea ...
Carnea cultivată în laborator, tot mai aproape de consumatori
Carnea cultivată în laborator, tot mai aproape de consumatori
Armata Română, lovită de epidemia de holeră în campania din Bulgaria: „Mureau oamenii ca muștele”
Armata Română, lovită de epidemia de holeră în campania din Bulgaria: „Mureau oamenii ca muștele”
Cât de departe este, de fapt, Luna de Pământ?
Cât de departe este, de fapt, Luna de Pământ?
1,7 milioane de maşini Honda, rechemate în service. Ce au pățit unii șoferi?
1,7 milioane de maşini Honda, rechemate în service. Ce au pățit unii șoferi?
„Tăchiţă gură de aur”, unul dintre marii oratori ai României pe care Ion C. Brătianu nu-l putea suferi
„Tăchiţă gură de aur”, unul dintre marii oratori ai României pe care Ion C. Brătianu nu-l putea suferi
Cum a reușit Cipru să aducă apă caldă gratuită pentru oameni
Cum a reușit Cipru să aducă apă caldă gratuită pentru oameni
Cum fac față caniculei deținuții din închisori?
Cum fac față caniculei deținuții din închisori?
Oamenii de știință au creat Tinder pentru speciile de scoici amenințate
Oamenii de știință au creat Tinder pentru speciile de scoici amenințate
Liderii lumii au stabilit un obiectiv clar în lupta cu superbacteriile: eliminarea deceselor cu 10%
Liderii lumii au stabilit un obiectiv clar în lupta cu superbacteriile: eliminarea deceselor cu 10%
Discursul nesfârșit despre risipa alimentară: ce ne oprește să o combatem?
Discursul nesfârșit despre risipa alimentară: ce ne oprește să o combatem?
Aviația românească în campania din Bulgaria din 1913: „A doua zi după sosirea noastră s-a coborât din cer cu un aeroplan”
Aviația românească în campania din Bulgaria din 1913: „A doua zi după sosirea noastră s-a coborât din cer cu un ...
Avertismentul experților: „Semnele vitale” ale Pământului arată că viitorul omenirii este în pericol
Avertismentul experților: „Semnele vitale” ale Pământului arată că viitorul omenirii este în pericol
Astronomii sunt tot mai aproape de a afla cum a ajuns Marte o planetă nelocuibilă
Astronomii sunt tot mai aproape de a afla cum a ajuns Marte o planetă nelocuibilă
Leneșii sunt amenințați de schimbările climatice, indică un nou studiu
Leneșii sunt amenințați de schimbările climatice, indică un nou studiu
Codex Leicester, cea mai scumpă carte din lume
Codex Leicester, cea mai scumpă carte din lume
Johnny Cash, omul în negru din Country. A fost primul operator radio american care a primit vestea morții lui Iosif Stalin
Johnny Cash, omul în negru din Country. A fost primul operator radio american care a primit vestea morții lui Iosif Stalin