Home » D:News » Descoperire îngrijorătoare: nivelul oceanului planetar creşte cu 60% mai repede decât au prevăzut cercetătorii

Publicat: 28.11.2012
Nivelul oceanului planetar creşte cu 60% mai repede decât au estimat experţii climatologi ai ONU în cel mai recent raport, au anunţat oamenii de ştiinţă.

În prezent, nivelul mărilor creşte, în medie, cu 3,2 milimetri pe an, se arată în cel mai recent număr al jurnalului ştiinţific Environmental Research Letters. În schimb, cea mai bună estimare din raportul IPCC (Comitetul Interguvernamental privind Schimbarea Climei) elaborat în 2007 prognostica o creştere la nivelului anului 2012 de doar 2 milimetri pe an.

Cea mai recentă estimare reprezintă un nou argument în favoarea ipotezei care anunţă că până la sfârşitul secolului nivelul oceanului planetar va creşte cu aproximativ un metru.

„Dacă veţi întreba majoritatea experţilor din acest domeniu, aceştia vor spune la rândul lor că estimează o creştere de un metru”, a explicat Grant Foster, unul dintre co-autorii noului studiu.

„În zonele joase în care trăiesc foarte mulţi oameni, precum Bangladesh, acest lucru înseamnă că pământul care este esenţial pentru viaţa lor va dispărea, ceea ce va duce la sute de milioane de refugiaţi din cauza schimbărilor climatice. Acest lucru ar putea conduce la războaie pentru resurse şi la numeroase alte conflicte”, a explicat cercetătorul.

„Pentru oraşele mari aflate pe coaste, precum New York, principalul efect va fi ceea ce am văzut în urma uraganului Sandy. De fiecare dată când va avea loc o furtună de mari dimensiuni, vor urma inundaţii, deoarece furtuna va duce temporar la creşterea nivelului oceanului. Pentru New York şi New Jersey creşterea nivelului oceanului cu un metru va fi devastator, aşa cum vă puteţi închipui”, a mai spus Foster.

Noua cercetare a fost coordonată de Stefan Rahmstorf de la Institutul Potsdam pentru Cercetări asupra Impactului Climei din Germania. Oamenii de ştiinţă au analizat acurateţea simulărilor computerizate folosite de IPCC pentru raportul din 2007. Acest raport a făcut ca guvernele din întreaga lume să ia în serios problema schimbărilor climatice, IPCC obţinând Premiul Nobel pentru Pace.

Noul studiu a concluzionat că raportul IPCC a prezis cu acurateţe schimbările de temperatură, înregistrându-se o creştere medie de 0,16 grade Celsius într-un deceniu. În schimb, predicţiile IPCC referitoare la nivelul oceanului planetar s-au dovedit a fi prea mici în raport cu realitatea din 2012.

„De aceea, predicţiile IPCC pentru anul 2100 – o creştere cu 59 de centimetri a nivelului oceanului planetar – ar putea fi de asemenea prea scăzute”, au anunţat cercetătorii.

Foster afirmă că unul din motivele pentru care oceanele au crescut mai mult decât se aşteptau cercetătorii este apa rezultată din topirea mai rapidă a gheţarilor.

Următorul raport al IPCC va fi publicat în trei volume, în septembrie 2013, martie 2014 şi aprilie 2014.

Test de cultură generală. De ce mâncau chinezii fosile de dinozaur?
Astronomii au descoperit o gaură neagră rară care pândește în Calea Lactee
Ce mesaj i-a transmis regele Charles al III-lea lui Donald Trump după tentativa eșuată de asasinare
Ziua în care Orientul şi Occidentul s-au despărţit pentru totodeauna din punct de vedere religios
Cât mai ține canicula? Meteorologii ANM au emis o nouă prognoză
Câți dintre români evită să se bucure din plin de vară pentru că nu sunt mulțumiți de cum arată
Anunțul neașteptat făcut de fratele mai mic al lui Michael Schumacher
„O eroare fundamentală de securitate” a permis atacatorului să se apropie suficient de Donald Trump
Astronomii au măsurat viteza deformării Căii Lactee
Pentru prima dată, au fost găsite niveluri alarmante de fibră de sticlă în lanțul trofic
„Apus de soare”. Moartea lui Barbu Ştefănescu Delavrancea
Luke Perry, cel mai iubit actor din Beverly Hills, 90210. „Nu sunt James Dean. Și nimeni altcineva nu este”
Shannen Doherty: „Nu am terminat cu viața. Nu am terminat cu iubirea. Nu am terminat cu lucrurile pe care mai am să le fac”
Motivul pentru care meteorologii nu zboară în serile de vară
Ana Maria Păunescu, declarații tulburătoare despre Adrian Păunescu: „Eu am în permanență o comunicare cu el!” | ALTCEVA CU ADRIAN ARTENE
Blocați în spațiu: NASA și Boeing tot nu știu când vor reveni pe Pământ astronauții capsulei Starliner
Test de cultură generală. Care este diferența dintre viespe și albină?
Ultimele 12 luni au marcat cea mai caldă perioadă înregistrată vreodată pe Pământ