Home » D:News » NASA va mai trimite un rover pe Marte în 2020, urmând ca în 2030 astronauţii să viziteze Planeta Roşie

Publicat: 05.12.2012
NASA a anunţat că intenţionează să trimită un alt rover pe Marte, după Curiosity, urmând ca misiunea să aibă loc în 2020. De asemenea, agenţia spaţială americană va juca un rol secund în misiunile planificate de Agenţia Spaţială Europeană (ESA). Dacă toate aceste misiuni vor fi duse la bun sfârşit, NASA doreşte să trimită astronauţi pe orbita Planetei Roşii în cursul deceniului 2030.

La începutul acestui an, agenţia spaţială americană dorea să renunţe la participarea la proiectele ESA, din cauza unor reduceri bugetare. Din acest motiv, oficialităţile europene au iniţiat discuţii cu oficialii ruşi, solicitându-le acestora să preia sarcinile NASA. Misiunile agenţiei spaţiale europene vor consta în elaborarea unei hărţi cu sursele de gaz metan de pe Marte şi forarea în solul acestei planete pentru a identifica dovezi care să ateste prezenţa formelor de viaţă.

În cadrul unei conferinţe de presă organizate ieri de NASA, administratorul asociat John Grunsfeld a anunţat că, în cele din urmă, NASA nu va renunţa la participarea în proiectele ESA. Pentru misiunea din 2016 NASA urmează să furnizeze sistemul de comunicaţii, iar la misiunea din 2018 agenţia americană va contribui un aparat de analiză moleculară, cu care urmează să fie dotat roverul ExoMars. Grunsfeld a subliniat că agenţiile spaţiale ruse vor rămâne, la rândul lor, partenere în misiunile spaţiale europene.

De asemenea, oficialul NASA a anunţat că oamenii de ştiinţă vor începe îndată să lucreze la realizarea roverului care va fi lansat spre Marte în 2020. Oficialii americani nu au dezvăluit care va fi numele roverului şi nici obiectivele ştiinţifice ale acestuia. Pentru a reduce costurile şi riscul unor greşeli de proiectare, designul noului rover se va inspira din cel al roverului Curiosity.

Grunsfeld a declarat că NASA susţine obiectivul preşedintelui Barack Obama, care doreşte ca oamenii să călătorească spre Marte. De aceea, agenţia spaţială americană a anunţat că „misiunea din 2020 constituie un pas important pentru realizarea unor obiective ştiinţifice importante, ce ne aduc mai aproape de realizarea obiectivului trasat de preşedinte – trimiterea unui echipaj uman pe orbita planetei Marte în cursul anilor 2030”.

Sursa: Ars Technica