Home » D:News » Al doilea cancer ca număr de victime în Europa poate fi detectat printr-un test simplu

Publicat: 06.12.2012
Un grup de cercetători italieni a demonstrat că un test simplu, ce analizează respiraţia pacientului, poate detecta cancerul colorectal cu o acurateţe de 75%.

„Nasul electronic” detectează anumite molecule cheie emise de tumori, această tehnică fiind folosită de către alţi oameni de ştiinţă pentru a diagnostica cancerele de sân şi de plămâni.

O echipă condusă de Donato Altomare, cercetător în cadrul Departamentului de Urgenţe şi Transplanturi de Organe de la University Aldo Mori din Bari, a colectat mostre de aer respirat de la 37 de pacienţi ce sufereau de cancer colorectal şi de la 41 de persoane sănătoase.

Respiraţia a fost apoi analizată prin spectometrie şi cromatografie, cercetătorii căutând „amprenta” chimică a compuşilor organici volatili asociaţi cancerului.

În Europa, cancerul colorectal este pe locul doi la numărul de decese provocate anual de cancere, după cancerul de plămâni. În SUA, cancerul colorectal ocupă cea de-a treia poziţie în acest clasament îngrijorător.

Costurile umane şi economice ridicate ale acestei afecţiuni au stimulat oamenii de ştiinţă, care doresc să identifice metode de diagnostic rapide, ieftine şi simple. În acest moment, singurele tehnici disponibile sunt testele ADN asupra fecalelor, colonoscopiile şi analiza sângelui fecal.

„Această tehnică ce se bazează pe analizarea respiraţiei pacientului este foarte simplă şi non-invazivă. Studiul nostru atestă că această metodă ar putea constitui un instrument util în detectarea acestui tip de cancer”, a declarat profesorul Altomare.

Cercetarea a fost publicată în British Journal of Surgery.