Home » D:News » Ce facem cu polistirenul expandat?

Ce facem cu polistirenul expandat?

Publicat: 14.11.2007
Acesta e unul dintre materialele care pun cele mai mari probleme, intrucat nu este biodegradabil si este produs in cantitati foarte mari.

Mai multe companii au incercat sa rezolve macar partial problema, incorporand in polistirenul expandat celuloza si amidon, care pot fi descompuse de microorganismele din sol, sau adaugand polimeri fotosensibili, care ar putea fi degradati sub actiunea luminii solare. Dar polistirenul astfel tratat se descompune intr-un timp foarte indelungat.

In schimb, metoda propusa de cercetatorii chinezi de la Universitatea din Quingdao pare sa promita o rezolvare mai rapida. Solutia lor se bazeaza pe utilizarea unor particule de rasini ce au proprietatea de a absorbi apa. Microparticulele, cu diametrul de 5 micrometri, sunt acoperite cu o substanta asemanatoare stirenului, iar ulterior, prin polimerizare, se obtin compusi asemanatori polistirenului. La contactul cu apa, particulele de rasina se umfla, dezintegrand structura polimerica pana la stadiul unei pulberi care ar putea fi ulterior biodegradata. Un avantaj in plus este faptul ca acest polimer este mai ieftin decat polistirenul expandat obisnuit.