Home » D:News » Aliatul neaşteptat al lui Gingis Han care a ajutat la cucerirea Asiei

Aliatul neaşteptat al lui Gingis Han care a ajutat la cucerirea Asiei

Publicat: 18.12.2012
În a doua jumătate a secolului XX, Mongolia a experimentat o creştere a temperaturii medii de aproape 2 grade Celsius. Schimbările recente au adus secete şi zuds (furtuni de iarnă) care complică vieţile crescătorilor de animale. Acum, oamenii de ştiinţă au descoperit că schimbările climatice din secolele trecute s-ar putea să fi fost de partea marelui cuceritor, Gingis Han.

Marele Han a preluat puterea în 1206, când a reuşit să unească triburile mongole şi a murit în 1227. Specialiştii Amy Hessl de la Universitatea West Virginia şi Neil Pederson de la Universitatea Columbia deţin informaţii, prelevate pe baza analizării inelelor de copaci, care susţin că din 1208 până în 1231 Mongolia s-a confruntat cu o climă mai umedă decât de obicei. Studii precedente au susţinut că în aceeaşi perioadă clima a fost şi mai caldă.

Un astfel de climat a favorizat dezvoltarea plantelor, caracteristică destul de importantă ce a ajutat la susţinerea armatei prin asigurarea hranei zilnice atât pentru soldaţi cât şi pentru animale.

Următorul pas al cercetării va fi acela de a colecta mai multe date. Specialiştii în analizarea inelelor de copaci preferă arborii bătrâni şi stresaţi, care să indice schimbările climatice ce s-au produs de-a lungul vieţii lor.

De asemenea, experţii plănuiesc să ia în considerare şi informaţiile rezultate în urma studierii sedimentelor din lacuri. Prin analizarea sporilor din fungii Sporomiella, care se dezvoltă în balega animalelor, oamenii de ştiinţă speră să afle dacă în aceea perioadă chiar a existat o explozie a numărului de animale din regiune.

Sursa: The Economist