Home » D:News » Nigerosaurus! Mare si lent!

Nigerosaurus! Mare si lent!

Publicat: 16.11.2007
Abia ne obisnuiseram cat de cat cu dinozaurii cu pene si ciocuri, si iata un nou model bizar: un schelet de Nigersaurus taqueti, un dinozaur de cca. 9 metri lungime, a fost descoperit, in urma cu 10 ani, in Niger, de catre o echipa de la Universitatea din Chicago, SUA.

Abia recent, insa, cercetatorii au aflat cateva secrete ale dinozaurului african, datorita utilizarii tomografiei computerizate. Una dintre cele mai neobisnuite trasaturi ale sale este gura, care seamana cu un capsator urias. Oasele maxilarelor au o jumatate de metru lungime, iar falcile sunt inzestrate cu vreo 50 de siruri de dinti, in total aproximativ 500 de dinti. In spatele fiecarui dinte din partea anterioara a gurii se aflau alti cativa de rezerva, deoarece dintii se inlocuiau pe masura ce se toceau.

O alta caracteristica neobisnuita este fragilitatea oaselor; acestea aveau o densitate scazuta, astfel incat scheletul era putin rezistent. Paleontologii presupun ca animalului i-ar fi fost dificil sa-si ridice capul urias; probabil ca isi petrecea timpul miscandu-se lent si pascand, cu capul aplecat spre pamant.

Sursa:  New Scientist