Home » D:News » În galaxia noastră există 17 miliarde de planete similare Terrei în dimensiuni

În galaxia noastră există 17 miliarde de planete similare Terrei în dimensiuni

Publicat: 08.01.2013
Calea Lactee găzduieşte cel puţin 17 miliarde de planete similare în dimensiuni planetei Pământ, arată un nou studiu. Cu alte cuvinte, pentru fiecare persoană de pe Terra, undeva în galaxia noastră există două planete de dimensiunile Terrei.

Francois Fressin de la Centrul pentru Astrofizică Harvard-Smithsonian spune că este prea devreme pentru a putea estima câte dintre aceste planete se află în zona Goldilocks, ideală pentru existenţa unor forme de viaţă.

Cercetarea publicată de cercetătorul de la Harvard reprezintă primul studiu ce oferă o estimare concretă a numărului de exoplanete similare Pământului în dimensiuni, dar specialiştii avertizează că ne aflăm abia la începutul căutării unui „geamăn” al planetei noastre.

În ciuda numărului tot mai mare de exoplanete descoperite în ultimii ani, oamenii de ştiinţă nu au găsit încă o planetă de dimensiunile potrivite care să se găsească în acelaşi timp în zona Goldilocks, acolo unde nu este nici prea frig, nici prea cald, astfel încât apa poate exista sub formă lichidă la suprafaţa planetei. Specialiştii afirmă că această condiţie este necesară pentru existenţa formelor de viaţă pe respectiva planetă.

Numărul colosal de planete cu dimensiuni similare Pământului oferă astronomilor un punct de start în cursa identificării unei planete aflate în zona locuibilă.

Fressin şi echipa sa au ajuns la acest număr în urma unei analize efectuate asupra datelor colectate de naveta Kepler, care a fost lansată în 2009 pentru a identifica „gemenii Terrei”. Cercetătorii estimează că una din 6 stele din galaxie găzduieşte o planetă de dimensiuni similare Pământului, ajungând astfel la numărul de 17 miliarde.

Folosind o altă metodă, o echipă de oameni de ştiinţă de la Universităţile California şi Hawaii au ajuns la o concluzie similară. Conform calculelor cercetătorilor, 17% dintre sistemele solare existente în galaxia noastră conţin planete de dimensiuni similare Terrei sau puţin mai mari.

Concluziile oamenilor de ştiinţă au fost prezentate în cadrul unei conferinţe organizate de American Astronomical Society.

Între timp, naveta Kepler continuă să identifice planete pe măsură ce trec printre Pământ şi steaua pe care o orbitează. Kepler a identificat 461 de noi planete-candidat, a explicat Christopher Burke de la Institutul SETI, numărul total al potenţialelor exoplanete ridicându-se la 2.740. Dintre acestea, patru se află în zona Goldilocks, însă cercetătorii subliniază că sunt necesare mai multe observaţii pentru a confirma existenţa lor.

Fressin afirmă că este clar că planetele solide sunt prezente în abundenţă în afara sistemului nostru solar. „Dacă vă uitaţi la cer într-o noapte înstelată, fiecare dintre stelele pe care le priviţi – aproape fiecare dintre ele – are un sistem planetar”, a concluzionat Fressin.

Surse: AP, SI, Harvard

Cum ajung microplasticele din intestin spre alte organe?
Un polonez a intrat în Cartea Recordurilor după ce a stat scufundat în gheață peste 4 ore