Home » D:News » De ce Marte nu mai este Planeta Roşie?

De ce Marte nu mai este Planeta Roşie?

Publicat: 10.01.2013
Curiosity a folosit pentru prima dată kit-ul său de curăţare şi a făcut o descoperire care demonstrează că greşim atunci când spunem despre Marte că este Planeta Roşie.

Roverul este dotat cu o serie de instrumente care îi permit nu numai să se cureţe pe sine, dar şi să „lustruiască” suprafeţe. Acum, pentru prima dată Curiosity a curăţat praful de pe o rocă marţiană pe care plănuieşte să o cerceteze.

Aplicaţia numită „Dust Removal Tool” (unealta de înlăturare a prafului) arată ca o perie rotativă amplasată la extremitatea braţului robotic al lui Curiosity. Cu ajutorul acestei perii, suprafeţele pot fi curăţate pentru a putea fi studiate cu ajutorul spectrometrului cu raze X (APXS -Alpha Particle X-Ray Spectrometer) şi al instrumentului Mars Hand Lens Imager, cel care a realizat imaginea de mai sus.

Roca în cauză se află în  golful Yellowknife, din zona Craterului Gale, aflat pe Marte. După ce a fost curăţată de praful roşiatic, s-a constatat că roca are, de fapt, o culoare gălbuie.

În prezent, echipa de cercetători de la NASA analizează şi alte roci din zonă care ar putea deveni ţinte potrivite pentru instrumentele de forare ale roverului. Atunci când va avea loc, forarea va fi o premieră deoarece, până acum, niciun alt rover nu a fost dotat cu tehnologie necesară pentru a putea fora pe o altă planetă.

Sursa: POPSCI