Home » D:News » Ficat in facsimil

Ficat in facsimil

Publicat: 21.11.2007
Cercetatorii de la MIT din Boston au reusit sa recreeze un model in miniatura al ficatului, care va fi folosit pentru testarea toxicologica ale medicamentelor.

Un ficat in miniatura pentru experimente.
Tehnologia realizata de cercetatorii de la  Mit permite punerea la punct a unor microcolonii de celule hepatice umane care se comporta in mod absolut identic cu organul “original”. Descoperirea, descrisa in ultimul numar al revistei Nature Biotechnology, deschide noi perspective experimentarii farmacologice avand in vedere ca reduce atat riscurile legate de o potentiala toxicitate hepatica a anumitor molecule, cat si costurile asociate dezvoltarii de medicamente.

Ficatul artificial al cercetatorilor americani este capabil sa produca substante similare celor secretate de ficatul uman, cum ar fi de exemplu albumina (o proteina din sange care participa la transportul medicamentelor, important marker al activitatii hepatice), ureea si enzime care pot metaboliza medicamente si toxine. In ceea ce priveste tehnologia utilizata la realizarea tesutului artificial, aceasta este identica cu cea folosita la producerea de microcipuri pentru computer.