Home » D:News » Felinele comit masacre: 20 de miliarde de mamifere sunt ucise anual de pisici!

Felinele comit masacre: 20 de miliarde de mamifere sunt ucise anual de pisici!

Publicat: 30.01.2013
Pisicile sunt foarte populare pe Internet, fiind imortalizate în numeroase clipuri video în care acestea cântă la pian, trag apa la toaletă sau fac diferite giumbuşlucuri şi în articole în care se relatează cazurile unor feline care călătoresc sute de kilometri pentru a-şi regăsi stăpânii. O nouă cercetare dată publicităţii de o echipă de oameni de ştiinţă din Statele Unite ale Americii relevă un aspect puţin cunoscut despre acest animal de companie: pisicile sunt mai letale decât şi-ar fi închipuit cineva.

Raportul publicat în jurnalul ştiinţific Nature Communications arată că pisicile reprezintă una dintre cele mai mari ameninţări la adresa faunei din SUA, ucigând anual miliarde de animale. Autorii cercetării estimează că pisicile omoară anual între 1,4 şi 3,7 miliarde de păsări şi între 6,9 şi 20,7 de miliarde mamifere. Pisicile fără stăpân sunt cele mai periculoase, subliniază cercetătorii. Specialiştii afirmă că pisicile domestice ucid numeroase animale la rândul lor, spun experţii, care afirmă că stăpânii acestora ar trebui să depună mai multe eforturi pentru a reduce impactul animalelor de companie asupra mediului înconjurător.

Specialiştii au concluzionat că în Statele Unite mai multe animale mor din cauza pisicilor decât ca urmare a accidentelor rutiere, a ciocnirilor de clădiri, a otrăvirii şi a altor cauze antropogene.

De-a lungul istoriei, instinctul ucigaş al pisicilor a fost documentat pe mai multe insule de-a lungul planetei. Pisicile ce însoţeau oamenii care colonizau aceste insule decimau fauna locală, statisticile arătând că felinele au provocat dispariţia a 33 de specii la nivel global. Până acum, însă, impactul lor asupra unui întreg continent nu fusese documentat.

Pentru a obţine date despre efectul pisicilor asupra faunei la nivelul SUA, cercetătorii de la SCBI (Smithsonian Conservation Biology Institute) şi de la US Fish and Wildlife Service au efectuat o metacercetare asupra a 21 de studii care  studiau efectul pisicilor asupra mediului. Analiza cercetătorilor a relevat faptul că numărul victimelor pisicilor era mult mai mare decât se credea până acum, felinele ucigând de 4 ori mai multe păsări decât se estima în trecut.

De asemenea, pisicile făceau numeroase victime printre mamifere, printre victime numărându-se veveriţele, iepurii, şoarecii, chiţcanii şi rozătoarele din subfamilia Arvicolinae.

„Datele referitoare la rata mortalităţii sunt şocant de mari”, a comentat Peter Marra de la SCBI, autorul raportului. „Studiul nostru sugerează că pisicile reprezintă cea mai importantă ameninţare la adresa faunei sălbatice din SUA”, a adăugat Marra.

Cercetătorii au subliniat că pisicile fără stăpân ucid de trei ori mai multe animale decât pisicile domestice, dar afirmă că stăpânii celor din urmă pot depune eforturi sporite pentru a limita impactul animalelor de companie.

„Sper că studiul nostru să-i convingă pe stăpânii pisicilor să le ţină în casă. De asemenea, sperăm că cercetarea noastră va reprezenta un semnal de alarmă pentru politicieni şi oameni de ştiinţă, permiţându-le acestora să conştientizeze amploarea acestui fenomen letal cauzat de pisici”, a declarat doctorul Marra.

Surse: BBC News, NYT