Home » D:News » Uimitor: cercetătorii au realizat un material video în care surprind formarea creierului la făt (VIDEO)

Publicat: 25.02.2013
Folosind tehnici de imagistică fMRI, oamenii de ştiinţă au reuşit să creeze un video în care să arate cum se dezvoltă creierul unui făt, în uterul mamei. Mai exact video-ul arată cum se formează conexiunile din creier, iar specialiştii susţin că astfel de cercetări ar putea duce la crearea unor tratamente pentru autism sau schizofrenie.

Imaginile au fost surprinse de Moriah Thomason de la  Wayne State University, din Detroit. Împreună cu echipa sa de cercetători,  Thomason  a folosit rezonanţă magnetică funcţională pentru a scana creierele a 25 de feţi care aveau între 24 şi 38 de săptămâni de viaţă intrauterină. Fiecare scanare a durat, în medie,  10 minute  iar specialiştii au păstrat pentru video doar imaginile în care feţii au stat nemişcaţi.

Scanările au fost realizate pentru ca cercetătorii să poată arunca o privire asupra două caracteristici bine înţelese ale creierului în curs de dezvoltare: distanţa dintre conexiunile neuronale şi momentul în care ele se dezvoltă. Aşa cum era de aşteptat, de la o săptămână la alta, cele două jumătăţi al creierului fetal formau conexiuni mai dense şi mai numeroase. Cele mai vechi conexiuni tind să apară în mijlocul creierului, pentru ca ulterior ele să extindă pe măsură ce creierul se dezvoltă.

În prezent, echipa lui Thomason lucrează la un proiect în care vor scana creierele a 100 de feţi aflaţi în diferite stadii de dezvoltare, cu scopul de a observa diferenţele dintre indivizi.

După ce vor înţelege cum se dezvoltă creierul fătului, oamenii de ştiinţă speră să observe modul în care se realizează conexiunile anormale şi astfel să creeze metode prin care să le poată corecta.