Home » D:News » A fost dezvăluit accidentul ştiinţific ce ar putea revoluţiona viitorul (VIDEO)

A fost dezvăluit accidentul ştiinţific ce ar putea revoluţiona viitorul (VIDEO)

Publicat: 27.02.2013
Anul trecut, cercetătorii de la UCLA au făcut o descoperire fantastică, într-un mod absolut norocos.

O echipă de oameni de ştiinţă coordonată de chimistul Richard Kaner tocmai reuşiseră să conceapă o metodă eficientă pentru a produce fâşii de calitate înaltă din grafen, materialul-minune a cărui descoperire a fost recompensată cu premiul Nobel acum câţiva ani. Pentru a produce acest material, cercetătorii au folosit o metodă inedită: un drive DVD obişnuit, cu care este dotat aproape orice computer. Metoda inedită nu reprezintă singura reuşită extraordinară a cercetătorilor, ci descoperirea făcută de Maher El-Kady, un cercetător din cadrul laboratorului condus de Kaner. El-Kady a făcut o conexiune între o bucată de grafen şi un bec, descoperind cu surprindere un mediu de stocare a energiei electrice cu un potenţial revoluţionar.

Reuşita cercetătorilor ar putea duce la un mecanism prin care telefoanele mobile să fie încărcate în doar câteva secunde, iar automobilele electrice într-un minut. Pentru că aceste fâşii de grafen sunt flexibile şi nu ocupă mult loc, în scurt timp ar putea fi introduse în numeroase produse, de la hârtie electronică la display-uri flexibile. De asemenea, metoda concepută de cercetători este foarte eficientă: un singur DVD-writer poate produce 100 de micro-supercondensatori în doar 30 de minute pe un singur disc. Un singur micro-supercondensator are o densitate a puterii de ~200 W cm−3, printre cele mai ridicate valori înregistrate până acum de un supercondensator.

Mai multe detalii despre reuşita cercetătorilor sunt oferite în acest scurt-metraj realizat de Brian Golden Davis:

Sursa: io9