Prima pagină D:News

Aţi mânca biscuiţi făcuţi din insecte?

Redactia Descopera.ro | 04.25.2013 | ● Vizualizări: 218
Insectele sunt o sursă valoroasă de hrană în multe curlturi ale lumii - nu însă şi în societatea de tip occidental.     + zoom

Insectele sunt o sursă valoroasă de substanţe nutritive, dar în societatea occidentală există o aversiune culturală legat de consumul lor. O instalaţie realizată de o echipă de experţi ne-ar putea ajuta să depăşim acest tabu alimentar.

Un întreg colectiv de ingineri şi specialişti în chimie alimentară, împreună cu designerul Susana Soares, a proiectat o imprimantă 3-D care produce biscuiţi ce conţin... făină de insecte.

Reţeta este simplă: se macină insectele, iar făina rezultată se amestecă, după plac, cu unt, cremă de brânză sau apă pînă la consistenţa potrivită pentru a ieşi cu uşurinţă prin duza imprimantei.

Apoi, îţi alegi forma preferată de biscuiţi (dintr-o gamă largă de opţiuni incluse în memoria inmprimantei), îi printezi, îi coci şi îi mănânci!

Este un proiect experimental care urmăreşte să arate dacă, transformând insectele comestibile într-un produs cu aspect interesant, am putea depăşi aversiunea tipică occidentalilor faţă de consumul de insecte.

În alte părţi ale lumii, insectele sunt o valoroasă sursă de hrană; ele fac parte din alimentaţia a 80% din populaţia lumii, pentru bunul motiv că au o valoare nutritivă foarte ridicată.

4 lăcuste conţin la fel de mult calciu ca un pahar cu lapte, iar la greutate egală, gândacii de bălegar conţin o cantitate mai mare de proteine decât carnea de vită.

Numeroşi specialişti sunt de părere că extinderea consumului de insecte ar reprezenta o modalitatate sustenabilă şi sănătoasă de atenuare a unor probleme contemporane - criza de alimente, supraexploatarea resurselor, probleme ale mediului.

Însă în societatea de tip occidental există o veche şi bine înrădăcinată aversiune faţă de consumul de insecte. Creatorii imprimantei care produce biscuiţi din insecte speră să „îndulcească” impactul acestei idei asupra publicului, dându-i acestuia posibilitatea să vadă instalaţia la lucru în cadrul unei expoziţii numite Insects Au Gratin, organizată  în perioada 23 aprilie - 5 mai 2013, la Wellcome Collection din Londra.