Home » D:News » Un gest ciudat al părinţilor protejează bebeluşii de astm şi de eczeme

Un gest ciudat al părinţilor protejează bebeluşii de astm şi de eczeme

Autor: Marius Comper 05.06.2013
Un gest ciudat al părinţilor protejează bebeluşii de astm şi de eczeme
Bebeluşii prezintă un risc mai mic de a suferi de astm şi de erupţii care provoacă mâncărimi dacă părinţii lor le-au „curăţat” suzeta sugând-o, arată un nou studiu.

Rezultatele cercetării nu demonstrează că tehnica protejează copiii de astm, eczeme şi de alte alergii. Cu toate acestea, cercetătorii afirmă că este posibil ca transferul de microbi din gură de la părinţi la bebeluş poate ajuta la stimularea diversităţii bacteriene a sistemului digestiv al bebeluşului, stimulând astfel imunitatea acestuia.

„Ştim că aceste bacterii sunt importante pentru dezvoltare”, a comentat doctorul Wilfried Karmaus de la Universitate Memphis, care studiează astmul şi eczema, dar care nu a luat parte la această cercetare.

De exemplu, bebeluşii născuţi vaginal sunt expuşi la mai multe bacterii ale mamei şi prezintă un risc mai mic de a dezvolta alergii în copilărie. Cu toate acestea, nimeni nu a studiat până acum transferul de bacterii prin suzetă, a spus Karmaus.

În cadrul acestei cercetări, cercetătorii au recrutat femei însărcinate la un spital din Suedia şi au urmărit sănătatea lor şi a bebeluşilor lor de-a lungul a 3 ani, prin telefoane şi examene medicale. Cei 184 de bebeluşi care au participat la studiu erau predispuşi la alergii, 80% dintre ei având cel puţin un părinte alergic.

Atunci când bebeluşii aveau vârsta de şase luni, 65 de părinţi au relatat că le „curăţă” suzetele bebeluşilor sugându-le. Majoritatea părinţilor au spus, de asemenea, că au clătit suzetele cu apa de la robinet.

Copiii au fost testaţi pentru alergii la vârstele de 18 şi 36 de luni.

La prima vizită, 46 dintre bebeluşi aveau eczeme şi 10 aveau simptome de astm. Copiii care beneficiaseră de „curăţarea” suzetei cu gura prezentau un risc cu 63% mai mic de a suferi de eczema la 18 luni şi cu 88% mai mic de a suferi de astm în comparaţie cu copiii care nu beneficiaseră de această tehnică de curăţare.

La vârsta de 36 de luni, diferenţa nu se mai observa în cazul astmului. În schimb, cei ce beneficiaseră de „curăţarea” suzetei cu gura prezentau în continuare un risc cu 49% mai scăzut de a suferi de eczeme faţă de cei care nu beneficiaseră de această „curăţare”, au explicat cercetătorii coordonaţi de Dr. Bill Hesselmar de la Queen Silvia Children’s Hospital din Goteborg.

Efectuând o analiză mai mică, asupra a 33 de bebeluşi din grup, cercetătorii au descoperit că cei ce aveau părinţi care sugeau suzetele prezentau alte tipuri de bacterii în gură faţă de bebeluşii ai căror părinţi nu practicau această tehnică de „curăţare”.

„Cu o floră orală diferită, acest lucru susţine ipoteza şi rezultatele identificate”, a comentat Hesselmar.

Cu toate acestea, omul de ştiinţă afirmă că studiul nu poate demonstra că suzeta i-a protejat pe copii de astm şi eczemă, fiind prea devreme pentru a recomanda această tehnică părinţilor.

„Este greu de spus dacă este singura explicaţie, însă am încercat să analizăm toate celelalte posibilităţi”, a mai spus doctorul. Hesselmar spune că este posibil ca părinţii care au decis să cureţe suzeta sugând-o să fie diferiţi de ceilalţi părinţi în moduri care afectează riscul de alergii. „Poate aceşti părinţi petrec mai mult timp cu copiii, poate sunt mai puţin stresaţi sau poate îşi îmbrăţişează copiii mai mult, cine ştie”, spune Hesselmar.

La cât a ajuns prețul unui test rapid antigen SARS-CoV-2 vândut în România