Prima pagină D:News

Descoperă Luna, aşa cum nu poate fi zărită de pe Terra, într-un clip fascinant realizat de NASA (VIDEO)

Redactia Descopera.ro | 09.23.2013 | ● Vizualizări: 126
Noile imagini arată cum se roteşte cel mai apropiat vecin al Terrei în jurul Soarelui, oferind o perspectivă nemaivăzută asupra Lunii     (Foto: NASA) + zoom

Cercetătorii de la NASA au realizat o filmare spectaculoasă care oferă o perspectivă spectaculoasă a satelitului natural al Pământului, aşa cum nu poate fi zărit de pe Terra.

Noile imagini arată cum se roteşte cel mai apropiat vecin al Terrei în jurul Soarelui, oferind o perspectivă nemaivăzută asupra Lunii.

Din cauza atracţiei gravitaţionale exercitate de planeta noastră asupra satelitului său natural, Luna îşi ţine mereu aceeaşi faţă spre Terra.

Partea îndepărtată a Lunii, ce nu potea fi niciodată zărită de pe Terra, este uneori supranumită în mod greşit „partea întunecată a Lunii”. De la sol, pământenii nu pot zări această emisferă pe măsură ce soarele se deplasează pe suprafaţa sa în timpul ciclului lunar. Prima fotografie a acestei zone nezărite a Lunii a fost efectuată în 1959 de naveta sovietică Luna 3. Cîţiva pământeni au zărit cu ochii lor această parte a Lunii: astronauţii NASA care au luat parte la misiunile Apollo în anii '60 şi '70.

Noua perspectivă asupra Lunii ne arată cum s-ar vedea satelitul natural al Pământului dacă nu ar fi „blocat” de gravitaţia terestră şi am putea să vedem cum se roteşte în jurul Soarelui.

Filmarea time-lapse a fost realizată cu ajutorul datelor colectate de Lunar Reconnaissance Orbiter (LRO), o sondă în valoare de 504 milioane de dolari lansată de NASA în iunie 2009 şi care înconjoară Luna la o altitudine de 50 de kilometri.

Sonda este dotată cu un instrument foarte puternic, Wide Angle Camera, care cartografiază Luna în fiecare lună, colectând de-a lungul timpului numeroase date care dezvăluie cum arată suprafaţa lunară în diferite condiţii de iluminat.

Iată filmul realizat de specialiştii NASA:

Sursa: NBC News