Home » D:News » 7 substanţe nutritive care te feresc de calviţie şi alimentele din care să le iei

7 substanţe nutritive care te feresc de calviţie şi alimentele din care să le iei

Autor: Maria Olaru 10.06.2013
7 substanţe nutritive care te feresc de calviţie şi alimentele din care să le iei
Potrivit medicului Alan Bauman, 20% dintre bărbaţi încep să îţi piardă părul înainte de a împlini vârsta de 30 de ani. Cu toate că materialul genetic joacă un rol destul de important, specialiştii susţin că bărbaţii au un oarecare control asupra calviţiei. Cum? Consumând anumite alimente care oferă substanţele nutritive potrivite.

„Ca orice altă parte din corp, părul are nevoie de o varietate de substanţe nutritive pentru a creşte sănătos. Substanţele hrănitoare ajung mai întâi la ţesuturile esenţiale, precum muşchii şi organele, de aceea este important să avem un aport crescut de alimente bogate în substanţe nutritive pentru a ne ajuta că o parte dintre acestea ajung şi la păr”, a explicat Alan Bauman. 

Mai jos aveţi lista substanţelor nutritive care protejează părul şi previne apariţia calviţiei. 

1. Acizii graşi omega-3

Acizii graşi nu sunt buni doar pentru creier ci şi pentru păr. Aceste substanţe nutritive esenţiale ajung atât la firele de păr, cât şi la membranele din scalp, hrănind foliculii şi promovând creşterea sănătoasă a părului. În plus, ei adaugă părului elasticitate şi rezistenţă. Dar, cum corpul nu poate produce acizi graşi omega-3, trebuie să ne asigurăm singuri de existenţa lor, adoptând dieta potrivită. 

Obţinem acizii graşi din: seminţe de in, nuci, somon, ton, varză, varză de Bruxelles, ulei de rapiţă etc. 

2. Zincul

Zincul încurajează creşterea şi repararea ţesuturilor degradate, ajutând scalpul şi părul să fie sănătoase. De asemenea, el are rol şi în reglarea hormonilor, fiind implicat şi în buna funcţionare a glandelor sebacee de la nivelul scalpului. 

Obţinem zincul din: năut, germeni de grau, stridii, carne de vită, ficat de viţel, friptură de vită.

3. Proteinele

În mare parete, părul este alcătuit din proteine. Aşadar, dacă nu consumăm suficiente proteine, adică o cantitate destul de mare de care să beneficieze atât muşchii, cât şi părul, s-ar putea să avem bicepşi bine dezvoltaţi, dar să suferim de calviţie. 

Cele mai bune surse de proteine sunt: iaurtul grecesc, varza, alunele, puiul, curcanul, gălbenuşul de ou, mazărea, tofu, lintea etc. 

4. Fierul

Pentru o circulaţie sănătoasă este nevoie să ne asigurăm că avem un aport suficient de fier. Acesta ajută sângele să circule eficient la toate celulele din corp. Atunci când nu beneficiem de suficient fier, corpul nu poate transporta un nivel normal de oxigen către scalp şi astfel procesul de creştere a firelor de păr sănătoase este afectat. 

Ce trebuie să consumăm pentru a ne asigura că beneficiem de suficient fier? Răspunsul este: legume cu frunze verzi, cereale integrale, carne roşie, carne de curcan, gălbenuş de ou, midii, stridii, etc.

5. Vitaminele A şi C

Ambele vitamine contribuie la producţia de sebum, substanţa uleioasă eliminată de foliculii de păr şi care previne ruperea părului. În plus, vitamina C creşte cantitatea de fier. 

Deşi, o cantitate moderată de vitamina A este benefică pentru sănătatea podoabei capilare, consumată în exces ea poate avea efecte adverse, susţine Bauman, care subliniază că aportul zilnic al acestei substanţe nutritive ar trebui să fie de 5.000 IU pe zi. 

Vitamina A şi C pot fi obţinute din consumul următoarelor alimente: broccoli, cartofi dulci, dovleac, spanac etc.

6. Magneziul 

Magneziul este al patrulea cel mai abundent mineral din corp, fiind necesar pentru mai bine de 300 de reacţii biochimice. Însă, oamenii de ştiinţă de la Medical University of South Carolina au indicat că majoritatea oamenilor nu au suficient magneziu în organism. Unul dintre efectele secundare are insuficienţei de magneziu este pierderea părului. 

Magneziul poate fi extras din: migdale, spanac, caju, linte, orez brun etc. 

7. Seleniul 

Seleniul ajută corpul să producă selenoproteină, care le rândul ei reglează mecanismul reproducător, metabolismul, sinteza ADN şi imunitatea. În plus, seleniul stimulează foliculii de păr şi încurajează creşterea părului. 

Consumul de nuci de Brazilia, ton, sardine şi creveţi ne asigură un aport potrivit de seleniu. 

Cele mai noi articole
Prognoza meteo pentru următoarele săptămâni. Cât mai durează frigul și când încep să crească temperaturile
Prognoza meteo pentru următoarele săptămâni. Cât mai durează frigul și când încep să crească temperaturile
Benjamin de Rothschild, moştenitorul imperiului bancar de Rothschild, a murit
Benjamin de Rothschild, moştenitorul imperiului bancar de Rothschild, a murit
Transparenţă şi Digitalizare pentru parcările din Bucureşti
Transparenţă şi Digitalizare pentru parcările din Bucureşti
O necropolă din perioada timpurie a Epocii Bronzului a fost descoperită în Bretania
O necropolă din perioada timpurie a Epocii Bronzului a fost descoperită în Bretania
Astronomii au descoperit un „super-Pământ” care este aproape la fel de vechi ca Universul
Astronomii au descoperit un „super-Pământ” care este aproape la fel de vechi ca Universul
Robotul făcut din gheață este pregătit să exploreze alte planete
Robotul făcut din gheață este pregătit să exploreze alte planete
Un algoritm AI poate ghici dintr-o singură fotografie orientarea politică a unei persoane
Un algoritm AI poate ghici dintr-o singură fotografie orientarea politică a unei persoane
Arabia Saudită vrea să construiască un oraș „în linie dreaptă” care nu va avea „mașini, străzi și emisii de carbon”
Arabia Saudită vrea să construiască un oraș „în linie dreaptă” care nu va avea „mașini, străzi și emisii de carbon”
Descoperirea comportamentului cuantic la izolatori sugerează posibile noi particule
Descoperirea comportamentului cuantic la izolatori sugerează posibile noi particule
Un mod complet nou și ciudat prin care șerpii se pot mișca a fost descoperit de cercetători
Un mod complet nou și ciudat prin care șerpii se pot mișca a fost descoperit de cercetători
Ar putea noul coronavirus să devină într-o zi doar o răceală obișnuită?
Ar putea noul coronavirus să devină într-o zi doar o răceală obișnuită?
Filmele cu zombi și rezistența psihologică
Filmele cu zombi și rezistența psihologică
Staţia de gaming revoluționară care poate oferi şi masaj
Staţia de gaming revoluționară care poate oferi şi masaj
Imagini nocturne cu zeci de căprioare care petrec iarna împreună în Banatul Montan
Imagini nocturne cu zeci de căprioare care petrec iarna împreună în Banatul Montan
18 ianuarie este cea mai deprimantă zi a anului. Cum a apărut „Blue Monday”?
18 ianuarie este cea mai deprimantă zi a anului. Cum a apărut „Blue Monday”?
Fanii Cyberpunk 2077, vizați de un nou ransomware. Cum pot fi păcăliți de atacatorii cibernetici
Fanii Cyberpunk 2077, vizați de un nou ransomware. Cum pot fi păcăliți de atacatorii cibernetici
Consumul mare de cafea este legat de scăderea riscului de cancer de prostată
Consumul mare de cafea este legat de scăderea riscului de cancer de prostată
Reglementări stricte pentru platformele online, solicitate de Comisia de Telecomunicaţii din SUA
Reglementări stricte pentru platformele online, solicitate de Comisia de Telecomunicaţii din SUA