Home » D:News » 7 substanţe nutritive care te feresc de calviţie şi alimentele din care să le iei

7 substanţe nutritive care te feresc de calviţie şi alimentele din care să le iei

Autor: Maria Olaru 10.06.2013
7 substanţe nutritive care te feresc de calviţie şi alimentele din care să le iei
Potrivit medicului Alan Bauman, 20% dintre bărbaţi încep să îţi piardă părul înainte de a împlini vârsta de 30 de ani. Cu toate că materialul genetic joacă un rol destul de important, specialiştii susţin că bărbaţii au un oarecare control asupra calviţiei. Cum? Consumând anumite alimente care oferă substanţele nutritive potrivite.

„Ca orice altă parte din corp, părul are nevoie de o varietate de substanţe nutritive pentru a creşte sănătos. Substanţele hrănitoare ajung mai întâi la ţesuturile esenţiale, precum muşchii şi organele, de aceea este important să avem un aport crescut de alimente bogate în substanţe nutritive pentru a ne ajuta că o parte dintre acestea ajung şi la păr”, a explicat Alan Bauman. 

Mai jos aveţi lista substanţelor nutritive care protejează părul şi previne apariţia calviţiei. 

1. Acizii graşi omega-3

Acizii graşi nu sunt buni doar pentru creier ci şi pentru păr. Aceste substanţe nutritive esenţiale ajung atât la firele de păr, cât şi la membranele din scalp, hrănind foliculii şi promovând creşterea sănătoasă a părului. În plus, ei adaugă părului elasticitate şi rezistenţă. Dar, cum corpul nu poate produce acizi graşi omega-3, trebuie să ne asigurăm singuri de existenţa lor, adoptând dieta potrivită. 

Obţinem acizii graşi din: seminţe de in, nuci, somon, ton, varză, varză de Bruxelles, ulei de rapiţă etc. 

2. Zincul

Zincul încurajează creşterea şi repararea ţesuturilor degradate, ajutând scalpul şi părul să fie sănătoase. De asemenea, el are rol şi în reglarea hormonilor, fiind implicat şi în buna funcţionare a glandelor sebacee de la nivelul scalpului. 

Obţinem zincul din: năut, germeni de grau, stridii, carne de vită, ficat de viţel, friptură de vită.

3. Proteinele

În mare parete, părul este alcătuit din proteine. Aşadar, dacă nu consumăm suficiente proteine, adică o cantitate destul de mare de care să beneficieze atât muşchii, cât şi părul, s-ar putea să avem bicepşi bine dezvoltaţi, dar să suferim de calviţie. 

Cele mai bune surse de proteine sunt: iaurtul grecesc, varza, alunele, puiul, curcanul, gălbenuşul de ou, mazărea, tofu, lintea etc. 

4. Fierul

Pentru o circulaţie sănătoasă este nevoie să ne asigurăm că avem un aport suficient de fier. Acesta ajută sângele să circule eficient la toate celulele din corp. Atunci când nu beneficiem de suficient fier, corpul nu poate transporta un nivel normal de oxigen către scalp şi astfel procesul de creştere a firelor de păr sănătoase este afectat. 

Ce trebuie să consumăm pentru a ne asigura că beneficiem de suficient fier? Răspunsul este: legume cu frunze verzi, cereale integrale, carne roşie, carne de curcan, gălbenuş de ou, midii, stridii, etc.

5. Vitaminele A şi C

Ambele vitamine contribuie la producţia de sebum, substanţa uleioasă eliminată de foliculii de păr şi care previne ruperea părului. În plus, vitamina C creşte cantitatea de fier. 

Deşi, o cantitate moderată de vitamina A este benefică pentru sănătatea podoabei capilare, consumată în exces ea poate avea efecte adverse, susţine Bauman, care subliniază că aportul zilnic al acestei substanţe nutritive ar trebui să fie de 5.000 IU pe zi. 

Vitamina A şi C pot fi obţinute din consumul următoarelor alimente: broccoli, cartofi dulci, dovleac, spanac etc.

6. Magneziul 

Magneziul este al patrulea cel mai abundent mineral din corp, fiind necesar pentru mai bine de 300 de reacţii biochimice. Însă, oamenii de ştiinţă de la Medical University of South Carolina au indicat că majoritatea oamenilor nu au suficient magneziu în organism. Unul dintre efectele secundare are insuficienţei de magneziu este pierderea părului. 

Magneziul poate fi extras din: migdale, spanac, caju, linte, orez brun etc. 

7. Seleniul 

Seleniul ajută corpul să producă selenoproteină, care le rândul ei reglează mecanismul reproducător, metabolismul, sinteza ADN şi imunitatea. În plus, seleniul stimulează foliculii de păr şi încurajează creşterea părului. 

Consumul de nuci de Brazilia, ton, sardine şi creveţi ne asigură un aport potrivit de seleniu. 

Cele mai noi articole
Sir Oswald Mosley, neîmplinitul lider fascist al Marii Britanii
Sir Oswald Mosley, neîmplinitul lider fascist al Marii Britanii
Pot diamantele să ardă? 
Pot diamantele să ardă? 
Cum arăta prima Dacia 1100 scoasă pe linia de producţie a uzinei de la Mioveni
Cum arăta prima Dacia 1100 scoasă pe linia de producţie a uzinei de la Mioveni
Top 10 femei care au intrat în istorie
Top 10 femei care au intrat în istorie
Oamenii de știință explică de ce ar trebui să începem să mâncăm meduze
Oamenii de știință explică de ce ar trebui să începem să mâncăm meduze
Cum au evoluat costumele de baie de-a lungul istoriei. Top 30 de imagini unice
Cum au evoluat costumele de baie de-a lungul istoriei. Top 30 de imagini unice
Ionel Brătianu, omul în fața căruia Antanta a șovăit, iar Puterile Centrale s-au amăgit
Ionel Brătianu, omul în fața căruia Antanta a șovăit, iar Puterile Centrale s-au amăgit
Tulburarea de stres post-traumatic poate crește riscul de demență
Tulburarea de stres post-traumatic poate crește riscul de demență
Unde va fi construit primul campus de co-working în natură din România
Unde va fi construit primul campus de co-working în natură din România
Istoria zbuciumată a Portului Constanţa, pe care Regele Carol I îl vedea ”ca un izvor de bogăţie pentru ţara întreagă” – FOTO
Istoria zbuciumată a Portului Constanţa, pe care Regele Carol I îl vedea ”ca un izvor de bogăţie pentru ţara ...
Marile state europene au pornit în cursa pentru construirea unei industrii a hidrogenului
Marile state europene au pornit în cursa pentru construirea unei industrii a hidrogenului
GÂNDUL.RO, peste 500 de știri de ultimă oră și peste 50 de live-uri în ziua alegerilor locale + ediție specială GÂNDUL LIVE!
GÂNDUL.RO, peste 500 de știri de ultimă oră și peste 50 de live-uri în ziua alegerilor locale + ediție specială GÂNDUL ...
Orașul fantomă din jurul lacului Urmia, odată cel mai mare lac din Orientul Mijlociu
Orașul fantomă din jurul lacului Urmia, odată cel mai mare lac din Orientul Mijlociu
Arheologii au descoperit un cimitir anglo-saxon  care surprinde trecerea la creștinism
Arheologii au descoperit un cimitir anglo-saxon  care surprinde trecerea la creștinism
Cum ajută înghețata la combaterea declinului rural din Japonia
Cum ajută înghețata la combaterea declinului rural din Japonia
Cercetătorii au identificat patru lumi din Sistemul Solar care ar putea să adăpostească viață
Cercetătorii au identificat patru lumi din Sistemul Solar care ar putea să adăpostească viață
Una dintre cele mai periculoase plante se găsește în Australia. Durerea provocată de aceasta poate dura chiar și zile
Una dintre cele mai periculoase plante se găsește în Australia. Durerea provocată de aceasta poate dura chiar și zile
Jocurile video sunt „rețeta perfectă” pentru îmbunătățirea funcțiilor cognitive
Jocurile video sunt „rețeta perfectă” pentru îmbunătățirea funcțiilor cognitive