Home » D:News » Saturn, în toată splendoarea sa: vederea „de sus” a planetei este una dintre cele mai uimitoare imagini publicate până acum

Publicat: 22.10.2013
O imagine extraordinară a lui Saturn, înconjurat de celebrele sale inele, a fost creată de un amator pasionat.

Gordan Ugarkovic, un programator croat, pasionat de procesarea de imagini pe computer, a realizat acest portret al planetei combinând 36 de imagini luate de sonda Casini la data de 10 octombrie. Folosind imagini modificate cu filtre roşii, verzi şi albastre, el a creat această imagine mozaic, care a stârnit admiraţia specialiştilor şi care înfăţişează globul lui Saturn plutind în spaţiu, în centrul sistemului său complet de inele.

Sonda spaţială Cassini, lansată de NASA, se află pe orbita lui Saturn, de aproape 9 ani, misiunea ei de studiere a planetei cu inele urmând să dureze până în anul 2017.

Sursa: FOXNews / Credit foto: NASA/JPL-Caltech/Space Science Institute/G. Ugarkovic