Home » D:News » Consumul de cafea ne protejează de cel mai răspândit tip de cancer la ficat

Consumul de cafea ne protejează de cel mai răspândit tip de cancer la ficat

Autor: Marius Comper 10.24.2013
Consumul de cafea ne protejează de cel mai răspândit tip de cancer la ficat
Consumul de cafea reduce riscul de carcinom hepatocelular, cel mai răspândit tip de cancer la ficat, cu aproximativ 40%, arată cea mai recentă meta-analiză efectuată pe această temă, ce a fost publicată în jurnalul Clinical Gastroenterology and Hepatology.

Mai mult, anumite date sugerează că trei ceşti de cafea pe zi reduc riscul de cancer la ficat cu mai mult de 50%.

„Cercetarea noastră confirmă ceea ce se crede – cafeaua este bună pentru sănătate, mai ales în ceea ce priveşte ficatul”, a explicat Carlo La Vecchia, autorul studiului şi totodată cercetător în cadrul departamentului de epidemiologie al Istituto di Ricerche Farmacologiche „Mario Negri” din Milano.

„Efectul benefic al cafelei ar putea fi mediat de faptul cunoscut că previne diabetul, un factor de risc pentru cancerul de ficat, şi pentru că are efecte pozitive asupra enzimelor din ficat”, a explicat cercetătorul.

Cercetătorii au efectuat o meta-analiză a articolelor publicate între 1996 şi septembrie 2012, analizând 16 studii de calitate şi un total de 3.153 de cazuri.

Oamenii de ştiinţă subliniază că majoritatea cancerelor de ficat pot fi evitate prin vaccinarea împotriva virusului hepatitei B, aplicarea măsurilor împotriva transmiterii virusului hepatitei C şi prin reducerea consumului de alcool. Aceste trei măsuri pot preveni 90% din totalul cazurilor de cancer la ficat, spun cercetătorii.

Cancerul la ficat este cel de-al şaselea cancer ca număr de cazuri în lume şi al treile cancer ca număr de decese la nivel mondial. Carcinomul hepatocelular reprezintă principalul tip de cancer de ficat, reprezentând peste 90% din cazurile înregistrate la nivel mondial. Infecţiile cronice cu virusurile hepatitei B şi C sunt principalele cauze ale cancerului de ficat; printre alţi factori de risc se numără alcoolul, tutunul, obezitatea şi diabetul.

Sursa: Eurekalert