Home » D:News » Botoxul poate atenua durerile provocate de artrită, migrene şi cancer fără să provoace efecte secundare

Publicat: 02.11.2013
Injecţiile cu botox, folosite pentru a scăpa de riduri, pot atenua, de asemenea, durerile cauzate de cancer, artrită şi migrene, fără a avea efecte secundare, informează dailymail.co.uk.

Persoanele care suferă de dureri de spate cronice şi femeile care au născut prin cezariană pot fi de asemenea beneficiarii injecţiilor cu botox pentru a scăpa de durere.

O singură injecţie poate atenua durerea unei persoane timp de câteva luni – eliminând astfel nevoia pacienţilor de a luat câteva pastile în fiecare zi – şi poate fi făcută în orice parte a corpului.

Principalul ingredient folosit în injecţiile cu botox pentru prevenirea ridurilor este o bacterie toxică, cunoscută drept botulinum. Aceasta acţionează prin împiedicarea celulelor nervoase să intre în legătură cu muşchii, astfel că muşchii nu se mai mişcă, iar ridurile nu se formează.

Teama că zona tratată va fi paralizată a împiedicat folosirea injecţiilor cu botox în tratarea durerilor.

Pentru a scăpa de această problemă, cercetătorul Bazbek Davletov a luat partea care atenuează durerea din injecţiile cu botox şi a „capsat-o” cu o parte prietenoasă a unei toxine similare produsă de bacteria tetanus. Toxina duce substanţa analgezică în măduva din coloana vertebrală, unde blochează semnalele durerii care sunt transmise în creier.

Testele pe animale s-au dovedit a fi foarte eficiente, iar, dacă vor da aceleaşi rezultate în testele făcute pe oameni, medicamentul ar putea fi disponibil pe piaţă în aproximativ trei ani.

Davletov a conceput medicamentul pe când lucra la MRC Laboratory of Molecular Biology din Cambridge.

Cercetătorul a declarat că persoanele care suferă de migrene ar putea fi primele care vor beneficia de acest tratament. În mod normal, botoxul este utilizat pentru durerile groaznice de cap, dar mulţi nu apelează la acest tratament de teamă că le paralizează muşchii feţei.

Totodată, medicamentele utilizate în mod tradiţional pentru durerile de artrită pot provoca infarct. Aproximativ 20% dintre persoanele supuse unei intervenţii chirugicale majore pot suferi din cauza durerilor mulţi ani după operaţie.

Incendiu de vegetație la Machu Picchu. Pompierii peruani încearcă să țină flăcările sub control
Test de cultură generală. Cu ce țări se învecinează România?
Cea mai mare instalație de captare a carbonului din aer va fi construită în Islanda