Home » D:News » Aţi mânca brânză făcută cu microbi din propriul corp? Cercetătorii au conceput 11 brânzeturi inedite cu ajutorul trupului uman (FOTO)

Autor: Marius Comper 11.27.2013
Consumarea lactaţiilor coagulate provenind de la alte animale este unul dintre cele mai ciudate obiceiuri umane, însă acum un nou proiect a transformat acest obicei în ceva şi mai ciudat.

Selfmade este o expoziţie care găzduieşte mai multe brânzeturi realizate cu ajutorul celulelor colectate din corpul uman. Parţial artă, parţial ştiinţă, expoziţia este rezultat efortului depus de Christina Agapakis şi de profesorul Sissel Tolaas, care a colectat mostre de microbi din gurile oamenilor, de la degetele de la picioare, din buric şi chiar din lacrimi. Din aceşti microbi au rezultat 11 brânzeturi unice care sunt expuse în cadrul Grow Your Own, o expoziţie pe tema biologiei sintetice din cadrul Science Gallery, Trinity College Dublin.

Agapakis, un biolog care îşi termină studiile post-doctorale în cadrul UCLA, a dorit să stimuleze discuţiile referitoare la modul în care interacţionăm cu bacteriile în viaţa de zi cu zi. Tolaas, un artist care lucrează cu diferite odoruri, a dorit să lanseze „o provocare la adresa conceptului că mirosurile «rele» trebuie deodorizate”, spune Agapakis. „Oamenii au o reacţie amestecată între repulsie şi atracţie în ceea ce priveşte brânza, iar această expoziţie ne-a oferit şansa de a lansa o conversaţie interesantă despre bacterii şi mirosuri şi de ce unii oameni sunt scârbiţi”, explică Agapakis.

Cei doi au colectat diferite bacterii, printre care şi unele din buricul lui Michael Pollan (un autor celebru din lumea gastronomiei), iar apoi au crescut bacteriile în vase petri. De acolo, fiecare mostră a fost introdusă în lapte pentru a crea brânză. Deşi fiecare brânză conţine o semnătură bacteriană unică de la donatorul său, Agapakis afirmă că nu v-aţi da seama de acest lucru mirosind brânza. „Fiecare miroase diferit, dar nu cred că mirosul imită odorul persoanei respective”, spune Agapakis. Totuşi, biologul lansează un avertisment celor ce şi-ar dori să guste ineditele brânzeturi: „Nu sunt un realizator profesionist de brânzeturi, aşa că există un risc de sănătate. Brânzeturile acestea nu sunt pentru consum uman”.

Brânză din bacteriile din buricul lui Michael Pollan    Brânză din bacteriile din buricul lui Michael Pollan