Home » D:News » Avem „fraţi gemeni” în Univers: oamenii de ştiinţă au găsit un sistem solar care se aseamană izbitor cu al nostru

Maria Olaru 12.01.2013
În fiecare zi aflăm din ce în ce mai multe despre sistemul nostru solar şi faptul că el s-ar putea să nu fie atât de aparte pe cât am crede. După ce oamenii de ştiinţă au descoperit noi planete potenţial locuibile, acum informaţii recente indică faptul că s-ar putea să nu fim singuri în Univers.

Poate cea mai interesantă descoperire este aceea care indică existenţa unui sistem planetar similar cu al nostru.

Astonomii au descoperit noul sistem numit KOI-351 în timp ce analizau o multitudine de informaţii oferită de telescopul Kepler. KOI-351 conţine cel puţin şapte planete care orbitează o stea, în mod asemănător cu cele din sistemul nostru. Planetele solide din KOI-351 sunt mai aproape de stea, pe când cele gazoase se află la distanţe mai mari.

Primele trei planete au cicluri orbitale similar cu al nostru, imitând (aproape) orbitele lui Mercur, Venus şi Pământ. Totuşi, din cauză că aceste cicluri variază un pic, oamenii de ştiinţă le-au analizat mai atent şi au descoprit şi mai multe planete. Astfel, specialiştii au concluzionat că deşi sistemul seamănă foarte mult cu al nostru el este mult mai compact, iar planetele lui orbitează mult mai aproape steaua.

Poate cel mai important lucru pe care ar trebui să îl reţinem este faptul că acum este pentru prima dată când specialiştii descoperă ceva atât de asemănător cu sistemul nostru solar.

Sursa: Dvice