Home » D:News » „Bomba radioactivă inteligentă”, noua armă care poate elimina HIV din organism

„Bomba radioactivă inteligentă”, noua armă care poate elimina HIV din organism

Publicat: 08.12.2013
O formă de radioterapie, asemănătoare aceleia care este utilizată pentru tratarea cancerului, are capacitatea de a elimina HIV din organism, stimulând eficienţa tratamentului clasic cu antiretrovirale, informează dailymail.co.uk.

De mai mulţi ani, medicii tratează pacienţi infectaţi cu HIV folosind medicamente antiretrovirale, însă efectele secundare ale acestora pot fi uneori mai puţin benefice.

Câţiva cercetători din New York au dorit să afle dacă folosirea unor doze puternice de radiaţii – „bombă radioactivă inteligentă” – ar putea avea o eficienţă mai mare, iar rezultatele obţinute sunt încurajatoare.

Ei au descoperit că pacienţii care au primit o combinaţie de medicamente antiretrovirale şi radioterapie au beneficiat de o eficienţă mai mare a tratamentului, iar HIV, virusul care declanşează SIDA, nu a mai putut fi detectat în organism.

Ekaterina Dadachova, doctor în medicină la Albert Einstein College of Medicine din New York, a inventat această tehnică inovatoare, care foloseşte radioimunoterapia pentru a distruge celulele albe infectate cu HIV.

Totodată, anticorpii radioactivi au fost capabili să distrugă un număr semnificativ mai mare de celule infectate cu HIV din creier, provocând în acelaşi timp mai puţine distrugeri la nivelul delicatelor sisteme cerebrale.

„Tratamentul antiretroviral penetrează doar parţial bariera cerebrală sangvină şi din acest motiv, chiar dacă un pacient este vindecat de HIV din punct de vedere sistemic, virusul este în continuare capabil să se ascundă în creier, cauzând afecţiuni cognitive şi declinul mintal. Studiul nostru a arătat că radioimunoterapia este capabilă să distrugă celulele infectate cu HIV atât la nivel sistemic, cât şi în interiorul sistemului nervos central”, a spus coordonatoarea studiului.

După 30 de ani de luptă acerbă împotriva acestui virus mortal şi incurabil, oamenii de ştiinţă sunt de părere că au descoperit în sfârşit o metodă eficientă pentru a distruge cu adevărat HIV.

Cercetătorii americani au testat o versiune modificată a terapiei utilizate în prezent contra leucemiei pe eşantioane de sânge prelevate de la 15 pacienţi depistaţi cu HIV şi au descoperit că noua metodă poate să cureţe celulele infectate.

Aceste celule denumite „latente” reprezintă principalul motiv pentru care HIV nu poate fi eradicat – virusul se ascunde în profunzimile celulelor, rămânând inactiv până când tratamentul se opreşte, iar apoi reintră în acţiune.

Cercetătorii au testat noua tehnică pe 15 pacienţi care primeau tratament anti-HIV.

Noul procedeu a distrus celulele infectate care circulau în sângele pacienţilor şi a reuşit să pătrundă şi în creier – o performanţă pe care puţine medicamente o reuşesc.

„Eliminarea celulelor infectate cu HIV folosind radioimunoterapia a fost profundă şi specifică, a spus coordonatoarea studiului. „Radionuclizii pe care i-am folosit au eliberat radiaţii doar asupra celulelor infectate, fără să distrugă celulele din jur”.

Virusul imunodeficienţei umane, care provoacă SIDA, a infectat 35 milioane de persoane pe plan mondial şi a ucis alte 36 milioane de oameni, potrivit statisticilor ONU.

Deocamdată nu există leac pentru această boală, iar vaccinurile experimentale au o eficienţă limitată.

Tratamentul medicamentos denumit terapie antiretrovirală poate menţine virusul suprimat la un nivel atât de redus, încât pacienţii rămân sănătoşi şi prezintă un risc mult mai mic de a-i infecta pe cei din jur.

Totuşi, virusul pare să rămână în anumite zone din organism şi, dacă tratamentul este oprit, acele celule încep să sintetizeze virusul din nou.

Rezervoarele de celule latente infectate rămân în organism, împiedicând o vindecare permanentă.

Pacienţii care par să se fi vindecat complet reprezintă cazuri extrem de rare.

Întrucât studiul a fost realizat doar pe eşantioane sangvine şi pe modele de laborator, cercetătorii americani sunt de părere că următoarea etapă va consta în verificarea noii tehnici în teste clinice pe pacienţi umani.

La începutul acestei săptămâni, Casa Albă şi National Institutes of Health au anunţat că vor finanţa cu 100 milioane de dolari un nou program conceput pentru găsirea unui tratament anti-HIV.

Șeful celei mai mari organizații pentru căutarea vieții extraterestre spune că „este viață dincolo de Pământ” dar SUA nu are și nu a avut vreodată dovezi
Cum ajung microplasticele din intestin spre alte organe?
Microsoft a dezvăluit Inteligența Artificială care transformă pozele și vocea în filmări realiste
Astăzi se împlinesc 120 ani de la naşterea omului care a dat lumii bomba atomică. Cinci inventatori care au ajuns să-şi regrete creaţiile
Un avion plin cu turiști britanici a rămas fără alcool într-un timp record
Cât de repede ar putea primi Ucraina arme de la SUA?
Medicii au dezvăluit cazul unui bărbat care a avut COVID-19 timp de 613 zile
Tesla a tăiat prețurile la mașinile sale după ce livrările globale s-au prăbușit
A fost creată o nouă formă de aur și este extrem de ciudată
Fundul oceanelor este „un rezervor” de plastic, arată un studiu în premieră
Un șarpe enorm din India antică era mai lung decât un autobuz
Activitatea fizică reduce stresul din creier și riscul de boli cardiovasculare
De ce unii oameni simt că sunt priviți deși nu este nimeni în jur?