Home » D:News » Cercetătorii au descoperit cheia ce permite tratarea dependenţei de canabis: o moleculă din creier! (VIDEO)

Publicat: 04.01.2014
O moleculă produsă de creier reprezintă un mecanism natural de apărare împotriva efectelor nefaste ale canabisului, potrivit unui studiu publicat în revista americană Science, această descoperire putând reprezenta calea spre un posibil tratament impotriva dependenţei de acest drog.

În lumea întreagă, peste 20 de milioane de persoane sunt dependente de canabis, informează liberation.fr.

Două echipe de cercetători de la Institutul Naţional de Sănătate şi Cercetare Medicală (INSERM) din Franţa au analizat pregnenolona, un precursor al tuturor hormonilor steroizi (progesteron, testosteron etc.). Deşi, în general, se crede că pregnenolona nu are efecte biologice proprii, cercetătorii au arătat că acest hormon este capabil să protejeze creierul de efectele nefaste ale canabisului. Printre efectele cele mai cunoscute se numără deficitul cognitiv şi tulburările de memorie, precum şi o pierdere generală a motivaţiei.

Prin administrarea unor doze mari de canabis unor şoareci şi şobolani, cercetătorii au reuşit să crească concentraţia cerebrală de pregnenolonă şi să blocheze astfel efectele negative ale ingredientului activ din canabis (tetrahidrocanabinol, THC), care acţionează asupra receptorilor canabinoizi (CB1) situaţi pe neuroni.

Dozele ingerate au fost mult mai mari decât cele pe care dependenţii de canabis le consumă, „de ordinul a 3 până la 10 ori mai mari”, a precizat Pier Vincenzo Piazza, care a condus studiul.

Prin creşterea dozelor, cercetătorii au descoperit un proces natural, până atunci necunoscut, care protejează creierul de o supraactivare a receptorilor CB1 şi diminuează efectele canabisului asupra memoriei.

De asemenea, cercetătorii au realizat teste în laborator asupra receptorilor CB1 umani, iar rezultatele au fost similare.

Dar, deoarece pregnenolona este un hormon natural, slab absorbit şi rapid metabolizat de organism, cercetătorii au dezvoltat derivaţi ai pregnenolonei „modificaţi în aşa fel încât să fie absorbiţi de organism şi să nu se dezvolte în hormoni steroizi”, a precizat Piazza.

„Noi sperăm să putem începe studiul clinic asupra oamenilor într-un an sau într-un an şi jumătate”, a precizat acesta, subliniind că, dacă eficienţa acestor derivaţi ai pregnenolonei este confirmată, ar fi vorba despre „primul tratament farmaceutic contra dependenţei de canabis”.

Conform Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii, aproximativ 147 de milioane de persoane folosesc canabis la nivel mondial, adică 2,5% din totalul populaţiei.

Surse: Mediafax, AFP, INSERM

Donald Sutherland, actorul care a murit de două ori. A iubit ceea ce a făcut și a făcut ceea ce a iubit. „Și nu se poate cere mai mult de atât”
Cercetătorii au inventat un nou antivenin împotriva mușcăturilor văduvei negre
Efectul surprinzător al menstruației asupra performanțelor sportive
Test de cultură generală. Cine a inventat banii?
Oamenii de știință au descoperit un dezechilibru energetic masiv pe Saturn
O organizație vrea să strângă 9 miliarde de dolari pentru a vaccina cei mai săraci copii din lume
Acțiunile Nvidia, în cădere liberă! Compania a pierdut 230 miliarde de dolari în câteva ore
Aeronava TAROM cu numele „Nadia Comăneci” va duce sportivii români la Jocurile Olimpice de la Paris 2024
Câți sportivi va avea România la Jocurile Olimpice de la Paris 2024?
Românii sunt mai interesați ca niciodată în ultimii 20 de ani să-și cumpere o locuință