Home » D:News » „Termograma plasmatică” – o nouă metodă ingenioasă, mai puţin invazivă, ce permite depistarea cancerului cervical

Marius Comper 01.12.2014
Un nou test, care utilizează căldura în timpul examinării probelor sangvine, a fost creat de cercetătorii americani pentru a depista cancerul cervical, informează bbc.co.uk.

Denumit „termogramă plasmatică”, noul test examinează proteinele din sânge, inclusiv pe acelea care sunt produse de tumori.

Studiul cercetătorilor americani, publicat în revista Plos One, a arătat că noul test poate să detecteze cancerul cervical şi felul în care această boala avansează.

În prezent, testele folosite pentru depistarea cancerului cervical constau în analizarea în laborator a celulelor anormale prelevate, alături de detectarea virusurilor cu risc ridicat de declanşare a bolii.

Studiul realizat de cercetătorii de la Universitatea Louisville din Statele Unite foloseşte termograma plasmatică pentru a analiza probe sangvine.

Eşantioanele sangvine reacţionează în mod diferit la căldură, în funcţie de tipurile de proteine existente în sânge. Acestea apar în termograma – ce seamănă cu o amprentă digitală – conţinutului proteic.

Noua metodă a fost testată pe 67 de femei diagnosticate în stadii diferite de cancer cervical, pentru că medicii doreau să vadă dacă puteau să descopere o serie de diferenţe între acele paciente şi persoanele sănătoase.

Autorii studiului spun că testul lor, care este mult mai puţin invaziv, va putea fi utilizat în viitor şi pentru a determina cancerele care trebuie să fie tratate şi pe cele care trebuie să fie doar monitorizate.

Surse: Mediafax, BBC NewsUniversity of Louisville