Home » D:News » Cinci strategii prin care restaurantele fast-food stimulează creşterea consumului

Cinci strategii prin care restaurantele fast-food stimulează creşterea consumului

Marius Comper 01.19.2014
Cinci strategii prin care restaurantele fast-food stimulează creşterea consumului
Restaurantele de tip fast-food folosesc o serie de metode prin care consumatorii sunt tentaţi să mănânce mai mult, chiar dacă nu le este foame, se arată într-un studiu al Universităţii din Illinois, SUA, citat de dailymail.co.uk.

De la publicitatea agresivă, care stimulează vizual şi olfactiv senzaţia de foame, până la porţiile supradimensionate, există numeroase metode prin care industria fast-food încurajează clienţii să consume mai mult – un fenomen care a devenit una dintre principalele cauze ale obezităţii la nivel global.

Într-un nou studiu, Brian Wansink, de la Universitatea din Illinois, a investigat tendinţa oamenilor de a mânca mai mult decât au nevoie, observând că un rol esenţial îl joacă modul de prezentare a mâncării.

Printre cele mai importante strategii utilizate de restaurantele de tip fast-food se numără următoarele:

– Stimularea vizuală a clientului

Situate pe bulevardele din marile oraşe, în centre comerciale şi benzinării, restaurantele de tip fast-food atrag clienţii în timp ce aceştia se află la cumpărături sau călătoresc într-un anumit loc, chiar şi atunci când nu le este foame.

Stimularea vizuală vine odată cu afişele din vitrină şi ofertele situate în spatele tejghelei, în care produsele fast-food apar, supradimensionate, în imagini ce induc senzaţia de foame.

Pe lângă stimularea vizuală, lanţurile fast-food mizează pe dorinţa oamenilor de a fi împreună cu ceilalţi, oferind un spaţiu în care clienţii să stea la masă, alături de alte persoane – ceea ce înseamnă că aceştia vor sta mai mult timp şi vor petrece mai mult timp împreună.

– stimularea auditivă şi olfactivă

Restaurantele fast-food folosesc din plin stimularea olfactivă, servind clienţii la casă, unde aceştia stau la coadă şi văd ce a cumpărat persoana din faţa lor. Clientul următor are astfel tendinţa să comande mai mult atunci când îi vine rândul.

Un rol important îl joacă şi muzica, mai ales muzica pop lentă, care îi încurajează pe clienţi să petreacă mai mult timp în restaurantul respectiv.

– Comoditatea

Restaurantele de tip fast-food au început să creeze tot felul de facilităţi şi oferte pentru atragerea clienţilor – de la opţiunea drive-in pentru şoferi până la meniurile cu un fel principal, o băutură şi cu desert inclus.

Iar acest lucru nu se întâmplă pentru a economisi timpul clientului ocupat, ci pentru a-l determina să consume mai mult, având în vedere că, potrivit studiilor, una dintre cele mai puternice influenţe asupra consumului o reprezintă accesul cât mai simplu la produse.

– Schimbarea percepţiei asupra mărimii porţiilor

Aşa-zisele oferte de meniuri constituie altă strategie de a-i încuraja pe oameni să mănânce mai mult. Acestea creează falsa impresie că oamenii economisesc bani, când, de fapt, ei cumpără mai multă mâncare decât au nevoie. Dacă un client cumpără un burger cu cartofii prăjiţi incluşi în meniu, acest lucru înseamnă că va mânca ambele produse, chiar dacă s-ar fi săturat doar cu burgerul, de exemplu.

Un rol important îl joacă, de asemenea, modul de servire a porţiilor. Dacă oamenii primesc bucăţile de pui într-o cutie mare, vor considera că este vorba despre o singură porţie şi, cel mai probabil, vor mânca tot. Dar dacă aceeaşi cantitate de pui este împărţită în trei porţii, servite în trei cutii mai mici, oamenii au o probabilitate mai redusă de a mânca tot.

– Când excesul devine regulă

Lanţurile fast-food oferă produsele într-o varietate de mărimi, dar clientul este încurajat să aleagă porţia cea mai mare, prezentată drept oferta cea mai avantajoasă. Acesta are tendinţa să mănânce tot, după cum s-a explicat mai sus, fără să îşi facă griji în legătură cu cantitatea.

În cazul acesta, strategia industriei fast-food este aceea de a transforma în regulă consumarea porţiilor mari, în loc de porţiile medii sau mici.

Surse: Mediafax, Daily Mail, Universitatea Illinois

Cele mai noi articole
Casa Poporului, cea mai faimoasă creație a lui Nicolae Ceaușescu
Casa Poporului, cea mai faimoasă creație a lui Nicolae Ceaușescu
Sejururile în străinătate, mai puțin vizate în 2021. Ce fel de vacanțe caută anul acesta românii
Sejururile în străinătate, mai puțin vizate în 2021. Ce fel de vacanțe caută anul acesta românii
În urmă cu 78 de ani, aviaţia americană suferea o înfrângere de proporţii. Se întâmpla la Ploieşti. Povestea din spatele operaţiunii Tidal Wave
În urmă cu 78 de ani, aviaţia americană suferea o înfrângere de proporţii. Se întâmpla la Ploieşti. Povestea din ...
Cum și-ar fi spionat iubita Juan Carlos, fostul rege al Spaniei
Cum și-ar fi spionat iubita Juan Carlos, fostul rege al Spaniei
Barajul Vidraru. O comunitate prosperă a fost sacrificată pentru crearea sa
Barajul Vidraru. O comunitate prosperă a fost sacrificată pentru crearea sa
O boală cumplită afectează recifele de corali din Insulele Caraibe. Cercetătorii cred că au aflat o posibilă cauză
O boală cumplită afectează recifele de corali din Insulele Caraibe. Cercetătorii cred că au aflat o posibilă cauză
Ce întrebări conținea cel mai vechi mesaj găsit vreodată într-o sticlă
Ce întrebări conținea cel mai vechi mesaj găsit vreodată într-o sticlă
Sistemul autopilot al unei mașini Tesla a confundat Luna de pe cer cu un semafor
Sistemul autopilot al unei mașini Tesla a confundat Luna de pe cer cu un semafor
Câți dintre americani au investit în criptomonede în ultimul an
Câți dintre americani au investit în criptomonede în ultimul an
România a produs instrumente muzicale în valoare de 50 milioane lei în 2020. Care este cel mai mare producător din țara noastră
România a produs instrumente muzicale în valoare de 50 milioane lei în 2020. Care este cel mai mare producător din țara ...
Amprenta lui Michelangelo ar fi fost descoperită pe o sculptură din ceară
Amprenta lui Michelangelo ar fi fost descoperită pe o sculptură din ceară
Un robot numit Cassie a finalizat prima sa cursă de 5 kilometri. Reușita nu a fost fără peripeții
Un robot numit Cassie a finalizat prima sa cursă de 5 kilometri. Reușita nu a fost fără peripeții
Insula Capri, o stațiune locuită încă din vremurile preistorice
Insula Capri, o stațiune locuită încă din vremurile preistorice
Brătianu și cea mai mare bătălie diplomatică
Brătianu și cea mai mare bătălie diplomatică
În urmă cu 13 ani se stingea din viaţă fondatorul letrismului
În urmă cu 13 ani se stingea din viaţă fondatorul letrismului
Schimbare importantă pe rețelele de socializare. Reclamele pentru copii şi adolescenţi vor fi restricționate
Schimbare importantă pe rețelele de socializare. Reclamele pentru copii şi adolescenţi vor fi restricționate
Cleopatra, una dintre cele mai fascinante femei din toate timpurile
Cleopatra, una dintre cele mai fascinante femei din toate timpurile
Aproape 200 de diplomați americani au raportat simptome misterioase ale „sindromului Havana”
Aproape 200 de diplomați americani au raportat simptome misterioase ale „sindromului Havana”