Home » D:News » Cinci strategii prin care restaurantele fast-food stimulează creşterea consumului

Cinci strategii prin care restaurantele fast-food stimulează creşterea consumului

Cinci strategii prin care restaurantele fast-food stimulează creşterea consumului
Publicat: 19.01.2014
Restaurantele de tip fast-food folosesc o serie de metode prin care consumatorii sunt tentaţi să mănânce mai mult, chiar dacă nu le este foame, se arată într-un studiu al Universităţii din Illinois, SUA, citat de dailymail.co.uk.

De la publicitatea agresivă, care stimulează vizual şi olfactiv senzaţia de foame, până la porţiile supradimensionate, există numeroase metode prin care industria fast-food încurajează clienţii să consume mai mult – un fenomen care a devenit una dintre principalele cauze ale obezităţii la nivel global.

Într-un nou studiu, Brian Wansink, de la Universitatea din Illinois, a investigat tendinţa oamenilor de a mânca mai mult decât au nevoie, observând că un rol esenţial îl joacă modul de prezentare a mâncării.

Printre cele mai importante strategii utilizate de restaurantele de tip fast-food se numără următoarele:

– Stimularea vizuală a clientului

Situate pe bulevardele din marile oraşe, în centre comerciale şi benzinării, restaurantele de tip fast-food atrag clienţii în timp ce aceştia se află la cumpărături sau călătoresc într-un anumit loc, chiar şi atunci când nu le este foame.

Stimularea vizuală vine odată cu afişele din vitrină şi ofertele situate în spatele tejghelei, în care produsele fast-food apar, supradimensionate, în imagini ce induc senzaţia de foame.

Pe lângă stimularea vizuală, lanţurile fast-food mizează pe dorinţa oamenilor de a fi împreună cu ceilalţi, oferind un spaţiu în care clienţii să stea la masă, alături de alte persoane – ceea ce înseamnă că aceştia vor sta mai mult timp şi vor petrece mai mult timp împreună.

– stimularea auditivă şi olfactivă

Restaurantele fast-food folosesc din plin stimularea olfactivă, servind clienţii la casă, unde aceştia stau la coadă şi văd ce a cumpărat persoana din faţa lor. Clientul următor are astfel tendinţa să comande mai mult atunci când îi vine rândul.

Un rol important îl joacă şi muzica, mai ales muzica pop lentă, care îi încurajează pe clienţi să petreacă mai mult timp în restaurantul respectiv.

– Comoditatea

Restaurantele de tip fast-food au început să creeze tot felul de facilităţi şi oferte pentru atragerea clienţilor – de la opţiunea drive-in pentru şoferi până la meniurile cu un fel principal, o băutură şi cu desert inclus.

Iar acest lucru nu se întâmplă pentru a economisi timpul clientului ocupat, ci pentru a-l determina să consume mai mult, având în vedere că, potrivit studiilor, una dintre cele mai puternice influenţe asupra consumului o reprezintă accesul cât mai simplu la produse.

– Schimbarea percepţiei asupra mărimii porţiilor

Aşa-zisele oferte de meniuri constituie altă strategie de a-i încuraja pe oameni să mănânce mai mult. Acestea creează falsa impresie că oamenii economisesc bani, când, de fapt, ei cumpără mai multă mâncare decât au nevoie. Dacă un client cumpără un burger cu cartofii prăjiţi incluşi în meniu, acest lucru înseamnă că va mânca ambele produse, chiar dacă s-ar fi săturat doar cu burgerul, de exemplu.

Un rol important îl joacă, de asemenea, modul de servire a porţiilor. Dacă oamenii primesc bucăţile de pui într-o cutie mare, vor considera că este vorba despre o singură porţie şi, cel mai probabil, vor mânca tot. Dar dacă aceeaşi cantitate de pui este împărţită în trei porţii, servite în trei cutii mai mici, oamenii au o probabilitate mai redusă de a mânca tot.

– Când excesul devine regulă

Lanţurile fast-food oferă produsele într-o varietate de mărimi, dar clientul este încurajat să aleagă porţia cea mai mare, prezentată drept oferta cea mai avantajoasă. Acesta are tendinţa să mănânce tot, după cum s-a explicat mai sus, fără să îşi facă griji în legătură cu cantitatea.

În cazul acesta, strategia industriei fast-food este aceea de a transforma în regulă consumarea porţiilor mari, în loc de porţiile medii sau mici.

Surse: Mediafax, Daily Mail, Universitatea Illinois

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
Se apropie sfârșitul unei ere în turism? City break-urile ieftine ar putea ajunge o raritate
Se apropie sfârșitul unei ere în turism? City break-urile ieftine ar putea ajunge o raritate
Care este gradul de ocupare în hotelurile din România de Crăciun și Revelion?
Care este gradul de ocupare în hotelurile din România de Crăciun și Revelion?
Descoperire arheologică fabuloasă: Scoicile care cântau acum 6.000 de ani
Descoperire arheologică fabuloasă: Scoicile care cântau acum 6.000 de ani
Ce a descoperit Telescopul Spațial James Webb pe un super-Pământ topit?
Ce a descoperit Telescopul Spațial James Webb pe un super-Pământ topit?
Astronomii au observat cum o stea neutronică adormită „s-a trezit la viață”
Astronomii au observat cum o stea neutronică adormită „s-a trezit la viață”
Albinele primesc o șansă în plus: un nou supliment creat pentru a stopa declinul coloniilor
Albinele primesc o șansă în plus: un nou supliment creat pentru a stopa declinul coloniilor
Ce înseamnă chiptuning făcut corect? Dragoș Stăcescu explică fenomenul la „Podcast cu Prioritate” #88 by ProMotor
Ce înseamnă chiptuning făcut corect? Dragoș Stăcescu explică fenomenul la „Podcast cu Prioritate” #88 by ProMotor
Nikolai Vavilov: savantul care a murit de foame pentru a salva omenirea
Nikolai Vavilov: savantul care a murit de foame pentru a salva omenirea
Cine a inventat YouTube? Povestea platformei cu 1 miliard de ore vizionate zilnic
Cine a inventat YouTube? Povestea platformei cu 1 miliard de ore vizionate zilnic
Opt dintre cei mai faimoși vegetarieni din istorie: de la Pitagora la Tolstoi
Opt dintre cei mai faimoși vegetarieni din istorie: de la Pitagora la Tolstoi
Accidentările sportive suferite de femei în timpul menstruației ar putea fi mai grave, spune un studiu
Accidentările sportive suferite de femei în timpul menstruației ar putea fi mai grave, spune un studiu
Cum poți să-ți dai seama dacă persoana cu care vorbești te ascultă cu adevărat?
Cum poți să-ți dai seama dacă persoana cu care vorbești te ascultă cu adevărat?
Test de cultură generală. De unde vine scorțișoara?
Test de cultură generală. De unde vine scorțișoara?
(P) Legătura invizibilă dintre îmbrăcămintea de noapte și calitatea somnului
(P) Legătura invizibilă dintre îmbrăcămintea de noapte și calitatea somnului
Telescopul Webb a găsit o exoplanetă cu o compoziție inexplicabilă
Telescopul Webb a găsit o exoplanetă cu o compoziție inexplicabilă
Ce temperaturi vom avea până la finalul anului?
Ce temperaturi vom avea până la finalul anului?
Autoritățile din Brașov schimbă strategia: „Ne dorim turiști, dar în anumite condiții”
Autoritățile din Brașov schimbă strategia: „Ne dorim turiști, dar în anumite condiții”
Ce riscă medicii care răspândesc informații false în spațiul public?
Ce riscă medicii care răspândesc informații false în spațiul public?