Home » D:News » Planeta ideală evoluţiei vieţii se află aproape de sistemul nostru solar. Cum arată fiinţele care ar putea trăi aici

Publicat: 03.02.2014
Când ne imaginăm viaţa pe o altă planetă, ne gândim la o planetă la fel ca Terra, însă există planete care sunt chiar mai propice vieţii, deşi sunt diferite de a noatră. Astronomii au identificat deja locul unde s-ar afla o asemenea planetă, unde viaţa are şanse mai mari să se dezvolte, conditiile fiind mult mai bune.

Lângă steaua Alpha Centaruri B, aproape de sistemul nostru solar, s-ar afla o planetă pe care o echipă de astronomi canadieni o numesc “superlocuibilă”. Aici viaţa se poate dezvolta mai bine ca pe Terra, scrie New Scientist.

Imaginaţi-vă o lume de insule, mări nu foarte adânci şi dealuri, un loc unde formele de viaţă se pot dezvolta timp de 10 miliarde de ani de acum înainte. Aşa arată planeta despre care specialiştii cred că există, destul de aproape de noi. Este mai mare ca Terra şi aici gravitaţia este mai puternică.

Rene Heller si colegii ei de la McMaster University din Hamilton, Ontario, susţin că până acum cercetătorii îşi limitau prea mult criteriile de evaluare a planetelor care ar putea găzdui viaţa. Ei cautau doar planete similare Terrei, de aceeaşi dimensiune, care să orbiteze la o distanţă ideală de steaua lor.

Cu toate acestea, nu trebuie să uitam că pe Pământ viaţa există de doar 3,5 miliarde de ani, iar peste 1 sau 2 miliarde de ani, planeta noastră se va transforma într-una aridă şi fierbinte, cum este acum Venus.

Echipa lui Rene a căutat o planetă diferită de a noastră, una mai mare, care orbitează in jurul unei stele portocalii, mai mici decât Soarele nostru. Pentru că steaua este mai mică, viaţa pe această planetă ar putea exista mai mult timp, aproximativ 7-10 miliarde de ani, explica Rene Heller. Destul timp pentru ca formele de viaţă să fie foarte evoluate şi variate.

Pentru că planeta este mai mare ca Terra, ea îşi va menţine mai mult timp căldură din interior, va avea un câmp magnetic mai puternic şi astfel va fi mai protejată de radiaţiile cosmice care pot distruge viaţa.

Deocamdată această planeta nu a fost identificată de telescopul Kepler, care are ca misiune găsirea de exoplanete favorabile vieţii, însă ea ar putea fi detectată pe viitor. Există probabil o planetă solidă lângă steaua Alpha Centauri B, dar aceasta este prea aproape de ea ca să poată sustine viaţa aşa cum o ştim noi. Echipa lui Rene crede însă că va găsi o planetă similara, puţin mai departe de această stea.

Cum ar arăta o planetă “superlocuibilă”

Planeta pe care şi-o imaginează echipa lui Rene Heller este mai mare şi are o gravitaţie mai puternică, prin urmare relieful ei este puţin diferit de ce există pe Terra.

Aici sunt mări mai puţin adânci şi dealuri line, din cauza gravitaţiei formele de relief sunt mult mai plate ca pe planeta noastră.

În loc de continente mari sunt probabil arhipelaguri de insule, mult mai propice vieţii. Gandiţi-vă la zone precum Bahamas sau Indonezia.

Vegetaţia se dezvolta mai aproape de sol, atmosfera este mai densă, iar animalele probabil că sunt scunde şi solide.

Nimeni nu poate şti însă dacă aici pot exista forme inteligente de viaţă. Programul SETI, menit să aducă dovezi în acest sens, nu a găsit deocamdată nimic care să sugereze că avem printre vecini o civilizaţie superioară.

Surse: New ScientistPlanetary Habitability Laboratory

Pierdut sau dispărut? Un studiu arată că existența a peste 500 de specii de animale rămâne incertă
„Dezastrul din latrină” sau cum s-au înecat aproape 100 de nobili în excremente umane
Delfinii își tratează problemele pielii folosind corali. Cercetătorii, surprinși de ultimele descoperiri
Cele mai proaste obiceiuri care îți distrug imunitatea și te fac vulnerabil în fața virusurilor
Colagenul, secretul pentru tinerețea veșnică? Iată care sunt principalele beneficii
Exercițiile fizice intense din timpul unei diete pot reduce poftele de alimente nesănătoase
Test de cultură generală. În ce țară se află legendarul oraș Machu Picchu?
Planetele sistemelor stelare binare ar putea găzdui forme de viață extraterestră
Microsoft va ajuta Ucraina să documenteze crimele de război comise de ruși
Supremația navală, visul lui Petru cel Mare (DOCUMENTAR)
Google Street View a împlinit 15 ani. Ce noutăți au fost aduse?
Muzeul Național de Istorie găzduiește proiecția filmului documentar „Regele Mihai: Drumul spre casă”
Fosilele dinozaurului care au inspirat fioroșii Velociraptori din Jurassic Park, vândute la licitație
Vladimir Putin ar fi scăpat de o tentativă de asasinat în urmă cu două luni
Biden a ameninţat direct China. Trupele americane vor apăra Taiwanul, în cazul unei invazii
Un virus experimental împotriva cancerului a fost injectat într-un pacient pentru prima dată
Secolul al XVII-lea și poveștile sale teribile. De ce credeau oamenii că se apropie sfârșitul lumii?