Prima pagină D:News

Imagine incredibilă surprinsă de NASA pe Marte. Astronomii nu au nicio explicaţie (FOTO)

Redactia Descopera.ro | 02.06.2014 | ● Vizualizări: 1094
Imaginea a fost surprinsă de instrumentul HiRise al sondei spaţiale Mars Reconnaissance Orbiter, pe 19 noiembrie 2013.     + zoom

NASA a publicat o fotografie recentă surprinsă pe planeta Marte. Nimeni nu ştie exact ce s-a întâmplat acolo, cert este că a apărut un crater uriaş, cu diametrul de 30 de metri.

Craterul este dovada unui impact foarte puternic cu un meteorit, care a aruncat în aer praf până la o înălţime de 15 kilometri.

Deşi astronomii cred că a fost vorba de impactul cu un asteroid, deocamdată ei nu au nicio dovadă în acest sens.

Este posibil ca impactul să fi avut loc între iulie 2010 şi mai 2012. A fost probabil una din cele mai puternice coliziuni observate până acum pe Planeta Roşie.

HiRise este un instrument montat pe sonda spaţială Mars Reconnaisance Orbiter. Cântăreşte 65 de kg, a costat 40 de milioane de dolari şi are un telescop cu o deschidere de 0,5 metri, una din cele mai mari folosite până acum într-o misiune în spaţiu.

Surse: Daily Mail, NASA