Home » D:News » Adevăratul „Gravity”: NASA dezvăluie imagini uluitoare din spaţiu, mai spectaculoase decât efectele speciale (GALERIE FOTO)

Marius Comper 03.04.2014
Filmul „Gravity”, în care acţiunea are loc pe o staţie spaţială, a obţinut şapte premii Oscar în cadrul ceremoniilor de duminică noaptea, inclusiv premiul pentru cele mai bune efecte vizuale.

În realitate, viaţa pe Staţia Spaţială Internaşională (SSI) este la fel de spectaculoasă din punct de vedere vizual, lucru demonstrat de NASA într-un set de imagini publicate cu ocazia Premiilor Academiei Americane de Film.

Specialiştii agenţiei spaţiale americane au realizat un album în care au colecţionat cele mai spectaculoase imagini surprinse din spaţiu.

Mai jos puteţi admira imaginile spectaculoase realizate de astronauţi din spaţiu.

Iată cum se vede răsăritul Soarelui de pe SSI:

O nouă perspectivă asupra soarelui de pe SSI. În această imagine, soarele apune. SSI orbitează la 370 de kilometri de suprafaţa Pământului, ocolind planeta noastră de peste 15 ori pe zi.

John Grunsfeld efectuează un space walk.

O imagine cu Telescopul Spaţial Hubble, ce a jucat un rol important în film.

Astronautul John Grunsfeld este fotografiat de un alt astronaut.

Pământul şi bezna spaţiului cosmic.

Ed White a efectuat primul space walk al SUA pe 3 iunie 1965, cu ocazia misiunii Gemini 4.

Astronauţii văd numeroase fenomene meteorologice fascinante de pe SSI. Aici se pot vedea mai multe furtuni deasupra Braziliei.

Uraganul Isabel văzut din spaţiu.

Aceasta este cea mai mare distanţă la care s-a deplasat un astronaut de o navă spaţială, acest lucru fiind posibil datorită jetpackului de pe spatele său.

Aurora Australă văzută din spaţiu. Acest fenomen natural uluitor apare atunci când particulele cu sarcină ejectate de soare lovesc atmosfera Pământului şi produc lumină.

Un astronaut ce repară staţia spaţială în timpul unui spacewalk. Filmul „Gravity” începe cu Sandra Bullock şi George Clooney reparând Telescopul Spaţial Hubble în timpul unui spacewalk.

Astronautul Steven L. Smith în timp ce efectuează lucrări de mentenanţă la telescopul Hubble.

Peninsula iberică văzută noaptea din spaţiu.

Un alt astronaut în timp ce efectuează reparaţii în timpul unui space walk.

Un astronaut capturează imagini cu Terra. Aceste ferestre oferă astronauţilor o perspectivă uluitoare asupra Pământului.

Nori de furtună deasupra Oceanului Atlantic.

Astronautul Paul Richards în Staţia Spaţială Internaţională.

Cosmonautul Kondratiev şi astronautul italian Nespoli revenind la sol după 5 luni petrecute la bordul Staţiei Spaţiale Internaţionale.

Naveta Soyuz andocată de Staţia Spaţială Internaţională cu Pământul pe fundal.

Australia văzută noaptea din spaţiu.

Nilul şi oraşul Cairo, perspectivă nocturnă din spaţiu.

Victoriile repurtate de filmul „Gravity”, duminică seară, la gala de decernare a premiilor Oscar, unde această peliculă a obţinut şapte trofee, au fost salutate de NASA şi i-au determinat pe astronauţii de pe ISS să trimită producătorilor lungmetrajului mai multe mesaje video de felicitare.

„NASA îi felicită pe toţi aceia care au fost implicaţi în producţia filmului «Gravity» pentru toate premiile Oscar câştigate, în special pe Alfonso Cuaron, pentru câştigarea premiului pentru regie la cea de-a 86-a gală a premiilor Academiei de film americane, ce a avut loc pe 2 martie 2014”, se afirmă în comunicatul publicat pe site-ul agenţiei spaţiale americane, citat de revista Variety.

Un mesaj video de felicitare a fost filmat la bordul Staţiei Spaţiale Internaţionale (ISS) de astronauţii americani Mike Hopkins şi Rick Mastracchio şi astronautul japonez Koichi Wakata.

„Aici, sus, la 420 de kilometri deasupra Pământului, cunoaştem câte ceva despre gravitaţie şi despe lipsa gravitaţiei”, a spus Mike Hopkins, făcând apoi mai multe tumbe prin aer, în timp ce colegii săi felicitau la rândul lor succesul filmului „Gravity” la gala premiilor Oscar 2014.

Astronautul american Mike Massimino a spus că i-a plăcut foarte mult acest film, mai ales pentru faptul că a portretizat cu mare acurateţe pe marele ecran elementele care definesc spaţiul cosmic. „Mi-a trezit multe amintiri”, a adăugat el.

La rândul ei, astronauta americană Cady Coleman i-a felicitat pe actorii din distribuţie şi a reamintit faptul că s-a aflat la bordul ISS cu ocazia Expediţiei 27, în timpul filmărilor de la „Gravity”, şi că a vorbit din spaţiu cu protagonista filmului, actriţa Sandra Bullock.

Duminică seară, filmul SF „Gravity” a câştigat şapte premii Oscar, impunându-se la următoarele categorii: „cel mai bun regizor” (Alfonso Cuaron), „cea mai bună imagine” (Emmanuel Lubezki), „cel mai bun montaj” (Alfonso Cuarón şi Mark Sanger), „cea mai bună coloană sonoră” (Steven Price), „cel mai bun montaj de sunet” (Glenn Freemantle), „cel mai bun mixaj de sunet” (Skip Lievsay, Niv Adiri, Christopher Benstead şi Chris Munro) şi „cele mai bune efecte vizuale” (Tim Webber, Chris Lawrence, David Shirk şi Neil Corbould).

Surse: Business Insider, NASA, Mediafax